Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel nieuw Canon speelgoed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veel nieuw Canon speelgoed

De prijs voor de 70-300 L IS is 1499 euro bij Studio 73, maar ik denk dat ze die nog niet kunnen leveren...

De werkelijke verkoopprijs is over het algemeen lager dan de adviesprijs van de importeur, maar de 300mm f2,8 en de 400mm f2,8 zullen nooit echt goedkoop worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De prijs voor de 70-300 L IS is 1499 euro bij Studio 73, maar ik denk dat ze die nog niet kunnen leveren...
      Op de website van Canon staat dat deze beschikbaar is in Oktober. Ik ben benieuwd naar de resultaten van tests, lijkt me wel een interessante lens..
      Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

De werkelijke verkoopprijs is over het algemeen lager dan de adviesprijs van de importeur, maar de 300mm f2,8 en de 400mm f2,8 zullen nooit echt goedkoop worden.
        Voor 1000 euro wil ik die lens wel overwegen boven de 70-300 non-L of de 70-200 f/2.8. Evt. voor 1200.

Als het meer is, wacht ik tot de prijs daalt. Want voor 1500 ben je beter af met 100-400L.
        1600 euro is enkel interessant als je tot 200mm f/4 hebt, maar dat betwijfel ik.

Comment

Toch beetje raar dat er nog geen opvolger tussen zit voor de 100-400. Waarschijnlijk is deze nog te populair om te vervangen? Er doen al jaren geruchten de ronde dat er een opvolger zou voor komen maar nu nog niet blijkbaar.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
            Voor 1000 euro wil ik die lens wel overwegen boven de 70-300 non-L of de 70-200 f/2.8. Evt. voor 1200.

Als het meer is, wacht ik tot de prijs daalt. Want voor 1500 ben je beter af met 100-400L.
            1600 euro is enkel interessant als je tot 200mm f/4 hebt, maar dat betwijfel ik.
            1200 EUR straatprijs lijkt me toch wel interessant tov de 100-400
            Betere IS en ze zal ook wel een stuk scherper zijn dan dat oude beestje
            (ze is nl de opvolger )
            Last edited by palombian; 2 september 2010, 22:26. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              (ze is nl de opvolger )
              Hoe kom je daar nu bij
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Hoe kom je daar nu bij
                Ik denk het ook niet. Volgens mij is dit weeral een verkooptruc en zal er toch nog een 100-400 komen.
                Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  1200 EUR straatprijs lijkt me toch wel interessant tov de 100-400
                  Betere IS en ze zal ook wel een stuk scherper zijn dan dat oude beestje
                  (ze is nl de opvolger )
                  1200 euro is nog haalbaar. Indien meer, heb ik liever 70-200 f/4.

Eigenlijk is die 70-300 L niet meer dan een update van de 70-300 non-L van 400 euro, en dan is de enorme prijsstijging toch moeilijk te verantwoorden.
                  Last edited by MadJazz; 3 september 2010, 18:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                    1200 euro is nog haalbaar. Indien meer, heb ik liever 70-200 f/4.

Eigenlijk is die 70-300 L niet meer dan een update van de 70-300 non-L van 400 euro, en dan is de enorme prijsstijging toch moeilijk te verantwoorden.
                    Of die veel hogere prijs te verantwoorden is dat hangt vooral af van de prestaties van die nieuwe 70-300.
                    De 70-300 DO was bijna even duur als de nieuwe "L", maar die presteerde niet zoveel beter dan de gewone (toch niet voldoende om het prijsverschil te verantwoorden).

Met de 70-200 f2,8 L IS II heeft Canon bewezen dat het wel degelijk mogelijk is om de optische kwaliteiten van de meeste bestaande objectieven flink te verbeteren, de vraag is of die nieuwe 70-300 ook echt zo goed is. Als dat wel het geval is, dan is volgens mij het verschil tussen de gewone 70-300 IS en de "L" versie wel voldoende groot.
                    Als de 70-300 L IS gewoon een witgeschilderde 70-300 is, dan is ze véél te duur.

Ik heb nog wat meer info gevonden over de 70-300 L IS:
                    Last edited by Black B@ndit; 4 september 2010, 09:31.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X