Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel nieuw Canon speelgoed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Veel nieuw Canon speelgoed

Vooral de fisheye zeer interessant: van circular op 8mm naar beeldvullend op 15mm. Geweldig idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
      Noob vraagje: Wat kan je eigenlijk met een 8-15 mm fisheye aanvangen?
      Wat denk je van ... creatief.

Comment

hum ik wou een 70-200 f4 IS aanschaffen met een 1,4 extender erbij maar nu ik die 70-300 zie ben ik toch serieus het twijfelen
        Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackdisque Bekijk bericht
          hum ik wou een 70-200 f4 IS aanschaffen met een 1,4 extender erbij maar nu ik die 70-300 zie ben ik toch serieus het twijfelen
          Dit vind ik op een manier wel grappig... sommige Nikon gebruikers smachten naar een 70-200/4VR terwijl er een goede Nikon 70-300VR bestaat... Hier doen we net het omgekeerde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Dit vind ik op een manier wel grappig... sommige Nikon gebruikers smachten naar een 70-200/4VR terwijl er een goede Nikon 70-300VR bestaat... Hier doen we net het omgekeerde
            Idem voor een aantal Sony-gebruikers trouwens .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht

Estimated Retail Price van de 70-200 f/4L IS USM is US$1349 en kost een goeie 1000€. 800€ is dus wel erg optimistisch.
              Een mens mag dromen hé, maar 1200 zal realistischer zijn, vrees ik, hoewel dat de prijs van de 100-400 is, en ik verwacht toch dat ze de 70-300 L IS daar qua prijs onder gaan zetten.

Comment

Leuke set lenzen idd., maar wat met een TC? Zou die 70-300 te combineren zijn met een 1.4? Nu ja, dan ben je mss. weer beter af met een 100-400... lastig allemaal, en dan de prijen nog. En de reviews. Wait and see...
                In de MTF van de 70-300 zie ik een gelijkenis met de 70-200 2.8 II in elk geval.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Ik denk dat je die 70-300 niet gaat kunnen combineren met een teleconverter, tenzij je graag manueel scherpstelt...('t is een f/4-5.6 lens, dus je zit al op het maximum van AF bij Canon, behalve voor de 1D modellen, en dan alleen nog op het centrale AF-punt). Of zijn die teleconverters zoveel verbeterd dat je nu wél autofocus hebt ?
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Ik hoop dat de 100/400 niet te snel vervangen wordt anders is de mjne van een jaar oud plots nog minder waard.
                    Heb ook pas een 100-400, maar als er ooit een nieuwe uitkomt dan mag je daar zeker 1000 Euro meer voor neertellen. Denk niet dat ik het zou overwegen.
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Ik denk dat je die 70-300 niet gaat kunnen combineren met een teleconverter, tenzij je graag manueel scherpstelt...('t is een f/4-5.6 lens, dus je zit al op het maximum van AF bij Canon, behalve voor de 1D modellen, en dan alleen nog op het centrale AF-punt). Of zijn die teleconverters zoveel verbeterd dat je nu wél autofocus hebt ?
                      Volgens de omschrijving zouden de nieuwe Extender EF 1.4x III en Extender EF 2.0x III geconstrueerd zijn om perfect met de laatste L lenzen te werken, dus ook met de 70-300 L IS zegt mijn logica. Maar we zullen maar afwachten tot de lijst met compatibele lenzen beschikbaar is..

Comment

Klopt, maar de teleconverter van Sony werkt ook perfect met mijn 70-400, maar geeft geen autofocus . Zolang Canon dit niet expliciet vermeldt hebben we er het gissen naar...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          De Canon EF 300mm f/2.8 L IS II USM and EF 400mm f/2.8L IS II USM zitten respectievelijk op 7000 en 11000 $ retail.
                          Da's inderdaad even slikken Ik denk dat potentiële Canon tele kopers zich best eens gaan reppen voor de oude versies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            hier staat bij Canon vermoedelijk niet echt druk op de ketel omdat de concurrentie ook nog zo geen lens op de markt heeft en omdat de huidige 24-70 2.8 gewoon ook al een goede lens is.

De lens die hier wel niet in het rijtje staat (onterecht volgens mij) is de 100-400...
                            De 24-70 is inderdaad een uitstekende lens en idd voor FF is er b.v. bij Nikon ook geen gestabiliseerd exemplaar.

De 100-400 is net zoals de 24-70 heel goed en bij de concurentie is het moeilijk iets gelijkwaardig te vinden.

Natuurlijk kan je 1 of 2 stops verbeteren in stabilisatie, of de schuifzoom vervangen door een draaizoom (voor diegenen die daar een probleem mee moesten hebben).
                            Optisch kan het misschien iets beter.. alhoewel de laatste modellen heel scherp zijn op alle brandpuntafstanden met open diafragma. Op 5.6 zelfs scherper (centrum) dan op f8 bij 400mm. (gelijkwaardig met de 400 5.6 prime)

Als je bekijkt dat de nieuwe 70-300L een prijskaartje zal hebben van rond de 1500 dollar dan hou ik mijn hart al vast voor een vernieuwde 100-400.
                            Last edited by Funcky; 27 augustus 2010, 17:47.
                            Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Vooral de fisheye zeer interessant: van circular op 8mm naar beeldvullend op 15mm. Geweldig idee

Inderdaad van fish naar ultrawide, dit is een "must have" jammer dat ie niet wit is , zou mooi geweest zijn zo'n kort wit L lensje.
                              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

iemand nog een tip wat ik het beste zou aankopen? 70-200 f4 IS of 70-300
                                Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Working...
                                X