Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kitlens D90

Ja een stuk goedkoper bij PCH, namelijk 519 euro'kes. Nu terug in bestelling, maar Nestor doet alle moeite om de lenzen zo snel mogelijk terug in stock te hebben.

http://johnnyfotografie.wordpress.com/

Comment

zou gaan voor 16-85 vr een 70-300vr

18-200 is nie slecht de bewijst "festinalente" overduidelijk.
      aan u de keuze
      nikon stuff

Comment

de 18-200 is handig als reislens
        en als je ze gebruikt op f7.1/8 geeft da goe resultaat
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Afgaand op hetgeen festinaLente en dirtyharry laten zien raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik me deze lens ga aanschaffen. Het gebruiksgemak speelt hier wel een serieuze rol in EN uit deze lens 'rolt' er toch 't 1 en 't ander dat mag gezien worden.
          Met dank aan allen die hier hun idee/mening gegeven hebben
          Groet
          Mil
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            momenteel staat er een AF-S18~70 3.5-4.5G ED DX op van nikon. Die zou ik willen vervangen door die 18-200. is dat een goed idee volgens jullie, of hebben jullie betere alternatieven?
            De lens is bedoeld voor een D90.
            ik zie geen enkel reden waarom dat je dat zou doen, tenzij om met één enkel lens op reis te gaan of zo... maar dat doe je toch niet... als ik je lenzen arsenaal zie...

ik heb de 18-200mm gehad in 't begin als enige lens op m'n D200 en die voldeed goed...
            maar toen begon ik betere lenzen te kopen... 50mm lensje, 80-200mm, 17-55mm 2.8...
            en m'n 18-200 was heel erg snel verkocht... want de kwaliteit was voor mij toch heel wat minder...
            vergeleken met een 18-70mm lensje (heb ik ook nog), is het 18-70mm toch wel beter van kwaliteit...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              ik zie geen enkel reden waarom dat je dat zou doen, tenzij om met één enkel lens op reis te gaan of zo...
              Zoals TS reeds zei :
              Het gebruiksgemak speelt hier wel een serieuze rol in
              Ik hou ook van die lens voor het gebruiksgemak. Af en toe, doen we met de club hier zo al eens een reportage rond een lokale manifestatie, of vraagt men om eens een festiviteit in open lucht te fotograferen.
              Op dat moment is die lens op je body, en nog een flash erbij, alles wat je nodig hebt. Mijn tas vervang ik dan door een kleinere, en ik heb eigenlijk niet veel meer van doen... Mijn 50mm en fisheye passen ook nog net in dat tasje, voor als ik eens iets aparts wil doen, maar die komen op zo'n dag voor nog geen 5% van de foto's uit mijn tas.
              De veelzijdigheid weegt bij mij toch door op alle nadelen. 't Is eentje die ik nooit wegdoe, tenzij ik zou overschakelen op FF, maar dan is de eerste lens daarbij ook weer een 28-300mm, alleen al voor het gebruiksgemak.

Mvg
              Chris

Comment

Als beginner heb ik ooit de raad gekregen mijn 18-200mm weg te doen en heb deze vervangen door een 70-300mm. ( Dank u Tootsie ) Geen enkele moment spijt van gehad. Integedeel.

Grtz
                Louis
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Als beginner heb ik ooit de raad gekregen mijn 18-200mm weg te doen en heb deze vervangen door een 70-300mm. ( Dank u Tootsie ) Geen enkele moment spijt van gehad. Integedeel.

Grtz
                  Louis
                  Louis... met alle respect, maar ik mis nu even het waarom van je verhaal.

Mvg
                  Chris

Comment

@ Festina Lente

Dit was toch de originele vraag.

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Wat vinden jullie van deze kitlens van de D90?
                    AF-S DX 18-200 3.5 - 5.6 VRII?
                    Of is er een beter alternatief?
                    Momenteel staat deze 588€ bij konijnenberg.
                    Ergens goedkoper?

Alleszins bedankt voor uw mening!
                    Dit is daarop mijn antwoord:

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht

Grtz
                    Louis
                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Louis... met alle respect, maar ik mis nu even het waarom van je verhaal.

Mvg
                    Chris
                    Wil zeggen dat ik niet zou gaan voor de 18-200mm maar voor de 70-300mm.

Grtz

Louis
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik zie de waarom ook niet !!! (motivatie van de overstap, alleen de extra 100mm ?)

Comment

Working...
                      X