Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk lensje ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk lensje ??

Ik kwam vandaag langs een tentoonstelling waar reptielen zaten. Ik had mijn 7D bij met de 100mm macro op (was buiten moeten gaan lopen door de regen )
    Ik heb daar binnen dan maar wat foto's proberen te nemen. Niet ideaal met de macrolens: weinig en afgeschermd licht in de terrariums. Dus: ISO heel hoog en sluitertijden nog redelijk laag om toch wat scherptediepte te kunnen instellen.
    Iemand van de organisatie was dan zo vriendelijk om van sommige bakken het glas te verwijderen en de kameleons eten voor te houden. Dat hadden mooie foto's kunnen zijn als ik een geschikte lens had (bij)gehad.
    Nu heb ik veel ruis (ISO 4000) én bewegingsonscherpte én meestal te weinig DoF.

Welke lens is voor zoiets heel geschikt? 50mm 1,4 of zo?
    Mensen met ervaring met deze vorm van fotografie?

Alvast bedankt voor info en tips.

Grtz,
    K.

Re: Welk lensje ??

85 1.8 , 85 1.2 (bij canon), 50 1.4 en 50 1.8 zijn perfecte lenzen om indoor zonder flash te fotograferen.

Kijk misschien ook eens naar een 135 2.0 voor de iets verdere afstanden.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      85 1.8 , 85 1.2 (bij canon), 50 1.4 en 50 1.8 zijn perfecte lenzen om indoor zonder flash te fotograferen.

Kijk misschien ook eens naar een 135 2.0 voor de iets verdere afstanden.
      Thnx voor de snelle reactie
      Ik zal deze voorgestelde lenzen al eens opzoeken en bekijken.

Deze foto om een vb te geven van wat ik wou vastleggen. (Voor dit resultaat heb ik al de hele trukendoos van iphoto moeten gebruiken.)

Grtz,
      K.
      Last edited by Kurrrt; 22 augustus 2010, 19:45.

Comment

Ik vind het wel een indrukwekkend beeld . Dat beestje staat er niet geheel scherp op maar ik denk dat die beesten zo snel zijn dat zelfs een hoge sluitertijd niet zal helpen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Als ik al op een aanvaardbare ISO kan blijven met een geschikt diafragma zal dat een hele verbetering zijn naar het resultaat toe. Op mijn lcd schermpje had ik zoiets van: "Hey, dat valt precies nog best mee." Tot je dan de ruis ziet op je computerscherm

Misschien is niet alles scherp te krijgen door sommige snelle bewegingen, maar 2 honderdsten als sluitertijd is voor zoiets wel iets te traag
          De camera kan het in elk geval aan qua snelheid. Nu nog dat geschikte lensje hé...
          Het was idd wel indrukwekkend om te kunnen zien hoe die tong eruit flits en hoe die opgebouwd is. En dan op hoge snelheid al die beelden nemen en wegschrijven Het is toch wel een fraai stukje techniek zo'n camera

Grtz,
          K.

Comment

wat is de diafragmawaarde die je gebruiikt?

Welk F getal?
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Was bij deze foto's 6,4.
              Kon ook niet te laag gaan vermits de hand nooit mooi in lijn met de kameleon kwam.
              Last edited by Kurrrt; 22 augustus 2010, 21:19.

Comment

Working...
              X