Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200L 2.8 met of zonder IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200L 2.8 met of zonder IS

Dat dacht ik al...ik mis "IQ" namelijk telkens als reden om wel voor de IS versie te kiezen...enkel IS maakt een dergelijke lens niet 1.000 euro duurder doorgaans
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

Voor sport, moet je sluitertijd sowieso snel genoeg zijn (1/200e en sneller vaak) waardoor de IS zijn nut wat verliest.
      Uitgaande van de 1/10e regel, zal bij een cropcamera en een lens op 200mm IS toch al het verschil kunnen maken tussen een goede en mislukte foto bij een sluitertijd van 1/300e seconde....
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
        Uitgaande van de 1/10e regel, zal bij een cropcamera en een lens op 200mm IS toch al het verschil kunnen maken tussen een goede en mislukte foto bij een sluitertijd van 1/300e seconde....
        Voor voetbalfotografie zal je echter sluitertijden korter dan 1/500 s willen hebben om scherpe actiefoto's te krijgen. In de praktijk hou ikzelf het liefst 1/1000 s of korter aan.

Gezien het feit dat de topicstarter lang heeft moeten sparen om het geld voor de 70-200 bijeen te brengen, zou ik willen adviseren om nu de non-IS aan te schaffen. Zeker als je het objectief primair voor voetbal wenst te gebruiken dan is de meerwaarde van IS heel beperkt.

De IS versie is natuurlijk breder inzetbaar maar als dat betekent dat je de aankoop van een objectief pas veel later kunt doen, zou ik- zeker bij actiefotografie- ervoor kiezen om nu de aankoop te doen en er direct veel plezier aan te beleven. Mocht je toch een IS versie wensen, dan kun je overwegen een tweedehandse IS van het oude type te kopen; deze is voor circa 1250 Euro nog wel te verkrijgen.

Succes en alvast veel plezier met je aankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
          Misschien ligt het aan het exemplaar dat ik heb, maar mijn oude 70-200 2.8 sans IS is ongelooflijk scherp reeds van F2.8.
          De IS mis ik eerlijk gezegd niet...m'n onderwerp is meestal in beweging dus de sluitertijd moet er toch zijn. Eerder luxe dan noodzaak voor wat ik ze gebruik.
          Ik mis de IS voorlopig ook niet, en mocht dan toch stabilisatie nodig hebben?
          Een paaltje, een muurtje, is vlug gevonden op de voetbalmatch hé.
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Working...
          X