Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

    Canon 900 euro vs Nikon 1300 euro.

    Kan iemand mij vertellen waarom dat grote prijsverschil? De Nikon heeft niet eens beeldstabilisatie, Canon wel.

    Ook andere lenzen en bodies van Nikon zijn dikwijls duurder dan Canon. Ik vind de bediening van Nikon iets makkelijker (twee wieltjes, manual autofocus override etc.) maar zo'n prijsverschillen duwen mij wel richting Canon. Wat zie ik over het hoofd?

  • #2
    Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

    Niks, maar waarom zou je op zo'n lens VR willen?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Niks, maar waarom zou je op zo'n lens VR willen?
      Niet, maar ik kan IS er ook niet afhalen.

      En het is het goedkopere model dat met IS komt dus dat verklaart het prijsverschil niet.
      Last edited by MadJazz; 19 augustus 2010, 23:58.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Niks, maar waarom zou je op zo'n lens VR willen?
        Maak een foto op iso800 of 1600 aan 2.8 met een sluitertijd van 0"3 en je weet het wel.. Eens als je het gebruikt hebt, weet je wat het waard is!
        Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

          IS is altijd wel handig, zelfs al merk je soms niet dat je het gebruikt.

          De reden dat Canon goedkoper is dan Nikon? Geen idee, maar dat is wel een redelijk algemene trend
          die ik al eerder heb opgemerkt. Misschien gebruiken ze bij Canon slechtere materialen of slechter
          glas ? Misschien produceren ze gewoon efficiënter of verkopen ze met lagere marge.
          Ik verwacht niet dat iemand dat hier echt kan zeggen.

          Nu, als je mijn signature leest zie je dat ik voor Canon heb gekozen. Wat jij kiest is jouw keuze,
          laat het afhangen van wat voor jou belangrijk is. Maar ik wil wel even wat foutjes aanpassen
          in je quote over de Canon zodat je met de juiste info werkt voor je beslissing.


          Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
          twee wieltjes,
          Op het risico af hier ook commentaar te krijgen dat het grote instelwiel achteraan niet zo handig is:
          vanaf de XXD reeks heeft ook een canon 2 wieltjes. Nummer 1 aan de sluiterknop en nummer 2
          achteraan de body (het grote wiel).

          Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
          manual autofocus override etc.
          Ik dacht dat dat bij Nikon enkel op AF-S lenzen is (wat de 17-55 inderdaad is). Bij Canon is dat ook hoor,
          maar enkel op de USM lenzen, dus ook op EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Spijtig genoeg maken ze bij Canon
          wel het onderscheid tussen ring USM en de andere (ben de naam even kwijt).
          Enkel bij de ring USM lenzen geldt dat ze ook automatisch FTM hebben.
          Maar zoals gezegd heeft dus ook op 17-55 dit.
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Niks, maar waarom zou je op zo'n lens VR willen?
            Omdat het verdomd handig kan zijn, maar zou je zo'n antwoord ook geven mocht Nikon ook VR hebben op die lens ???. Da's de enige lens die ik mis van de EF-S reeks, een 24-70 IS zou zalig zijn, zonder statief scherpe foto's maken op 0.5s sluiter is zeker te doen met dat ding
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

              Zie mijn draad van gisteren op dit forum "Canon 17-55 2.8 en 55-250".
              Als ik een beetje de diverse forums afschuim, dan blijk ik niet de eerste te zijn .
              Ik hoop dat het opgelost raakt.....
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                er is volgens mij een verschil in bouw dat dat prijsverschil een beetje kan verklaren. Een beetje want ik vind de 17-50 f/2.8 ook astronomisch duur
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                  Het verschil tussen de Nikon en de Canon is niet bepaald de IS al dan niet of beeldkwaliteiten...het is gewoon dat de Nikonlens veeeeel beter afgewerkt is en veel degelijker dan de canon geloof me ik heb de canon zelf gehad een echt toplensje maar mechanish eenramp plus een echte stofzuiger al beweren sommige van niet,DE MIJNE dan toch WEL!!!! De Nikon heb ik al in bruikleen gehad en het verschil is merkzaam ook het gevoel....ze weegt dan ook dik 100 gr meer...

                  Grtz DIrk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                    Op het risico af hier ook commentaar te krijgen dat het grote instelwiel achteraan niet zo handig is:
                    vanaf de XXD reeks heeft ook een canon 2 wieltjes. Nummer 1 aan de sluiterknop en nummer 2
                    achteraan de body (het grote wiel).
                    Goed om te weten. Dus vanaf 50D zit ik goed. Dat lost meteen mijn dilemma op tussen 500D en 50D.

                    Ik dacht dat dat bij Nikon enkel op AF-S lenzen is (wat de 17-55 inderdaad is). Bij Canon is dat ook hoor, maar enkel op de USM lenzen, dus ook op EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Spijtig genoeg maken ze bij Canon wel het onderscheid tussen ring USM en de andere (ben de naam even kwijt). Enkel bij de ring USM lenzen geldt dat ze ook automatisch FTM hebben.
                    Dank. Wat is ring USM en hoe zie ik het verschil met de andere? Bv. hoe zit het met 70-300 IS USM.
                    Last edited by MadJazz; 20 augustus 2010, 10:53.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                      Dank. Wat is ring USM en hoe zie ik het verschil met de andere? Bv. hoe zit het met 70-300 IS USM.
                      Ik denk dat je dat enkel in de specificaties kan zien. Bij de 70-300 bv. weet ik het omdat ik die lens zelf heb en
                      dus voor ik kocht ook het een en ander opgezocht: die heeft een micro USM (zocht ik dus) motor en geen FTM.
                      Persoonlijk vind ik dat wel spijtig want FTM is wel leuk om te hebben, maar meestal dus ook duurder.

                      Als je je van nog andere lenzen afvraagt of die FTM hebben kan je best even een review zoeken met google
                      of zelfs googelen op de lensnaam en FTM. Dat moet normaal genoeg zijn om het snel te weten.
                      Have fun!
                      EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                        Heb je de prijzen ook al eens vergeleken met de Sony lenzen, daar zit nergens stabilizatie in want dat zit al in de body maar hun prijs is er ook niet minder om.
                        Zelf heb ik Nikon en ik weet dat ze niet goedkoop zijn, tegenover Canon scheelt het een behoorlijke som (spijtig genoeg) maar ik denk dat Canon met zijn prijs zeer goed zit tegenover de concurenten.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                          Maak een foto op iso800 of 1600 aan 2.8 met een sluitertijd van 0"3 en je weet het wel.. !
                          Zet ik toch gewoon mijn camera op 6400 iso en heb ik die foto, maar gaan ook die anderen een 0"3 stilstaan?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                            Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht

                            De reden dat Canon goedkoper is dan Nikon? Geen idee, maar dat is wel een redelijk algemene trend
                            die ik al eerder heb opgemerkt. Misschien gebruiken ze bij Canon slechtere materialen of slechter
                            glas ? Misschien produceren ze gewoon efficiënter of verkopen ze met lagere marge.
                            Ik verwacht niet dat iemand dat hier echt kan zeggen.
                            Het prijsverschil zit 'm in de bouwkwaliteit, de Nikkor heeft 'dust & humidity' bescherming!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 17-55 f/2,8 vs Nikon 17-55 f/2,8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                              Maak een foto op iso800 of 1600 aan 2.8 met een sluitertijd van 0"3 en je weet het wel.. Eens als je het gebruikt hebt, weet je wat het waard is!
                              bij sluitertijd 0"3 zal je onderwerp zelf dan ook vrij stil moeten blijven anders heb je nog steeds bewogen foto's
                              dat is goed als je landschappen fotografeert ofzo maar geen mensen die iets of wat in beweging zijn

                              Comment

                              Working...
                              X