Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afwegen Nikon 28-70 2.8 of Nikon 24-70 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afwegen Nikon 28-70 2.8 of Nikon 24-70 2.8

Graag even jullie mening over bijgaande stelling!
    Ik gebruik momenteel een D2x met onder andere een 28-70 lens. Deze geeft mij enorme voldoening. Ik heb me recentelijk een 14-24 lens aangeschaft waarop de letter N staat.
    Aangezien ik overweeg om een D3x aan te schaffen, zit ik met de bedenking of ik er goed zou aan doen mijn oude 28-70 lens te vervangen door een 24-70. Ik heb al overal zitten rondkijken zonder dat ik overtuigende argumentatie heb gelezen om deze vervanging door te voeren tenzij DX tegen FX

Re: Afwegen Nikon 28-70 2.8 of Nikon 24-70 2.8

Ik heb een 28-70 en een keer een aantal foto's gemaakt met een 24-70(2.8 24, 50 en 70mm). Op het beeldscherm is de 24-70 miniem beter, iets scherper, minder/geen CA. A4-tjes met 100% uitsnedes laten afdrukken en kon alleen via het filenummer achterop achterhalen welke lens was gebruikt.

Getest met een D700.

Van de wish list verwijdert.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik vind de (rand)scherpte van de 24-70 iets beter en ook het bereik toch wel handiger.
      Maar ik zou toch eerst met de D3x gaan werken en pas later beslissen om een lens te vervangen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Ik vind het grootste voordeel van de 24-70 het feit dat ze op 24 mm begint, op papier ga je kwaliteit geen verschil merken tussen deze 2 lenzen
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Ik vind het grootste voordeel van de 24-70 het feit dat ze op 24 mm begint, op papier ga je kwaliteit geen verschil merken tussen deze 2 lenzen
          Waar zou een 24-70mm anders beginnen dan op 24mm?

Grtz

Louis
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik vind het grootste voordeel van de 28-70 de prijs Heb 'm 2e hands amper voor 800 euri gekocht en dat scheelt wel even in prijs en amper in kwaliteit.Maar inderdaad wel 4 mm minder ruimte.

Groet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Waar zou een 24-70mm anders beginnen dan op 24mm?

Grtz

Louis
              Ik zei dat het voordeel van de 24-70 tov van de 28-70 zit in het feit dat de 24-70 4mm meer breedhoek heeft.. . . blijkbaar heb je mijn reply niet goed begrepen...
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik zei dat het voordeel van de 24-70 tov van de 28-70 zit in het feit dat de 24-70 4mm meer breedhoek heeft.. . . blijkbaar heb je mijn reply niet goed begrepen...
                Waarschijnlijk.

Grtz

Louis
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Waarschijnlijk.

Grtz

Louis
                  Of had ik me niet goed uitgedrukt . . .kan natuurlijk ook

Comment

Of had ik me niet goed uitgedrukt . . .kan natuurlijk ook
                    Zullen we dit eens bespreken bij een goede pint bij Den Druyts of De zalm.

Grtz

Louis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Ik vind de (rand)scherpte van de 24-70 iets beter en ook het bereik toch wel handiger.
                      Maar ik zou toch eerst met de D3x gaan werken en pas later beslissen om een lens te vervangen.
                      Me dunkt dat dit het meest geraadzame is in afwachting. Aangezien ik de D3x nog niet heb kunnen ervaren.
                      Overigens bedankt voor alle reacties.

Conclusie, houden en eerst uitproberen op D3x

Comment

Working...
                      X