Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen nikon D90

Hallo allemaal,

Ik heb net besloten een nikon D90 te gaan halen (na veel denken).
    Nu ben ik eindelijk uit die keuze geraakt maar nu zit ik met een ander probleem .
    Ik ga me pas verdiepen in fotografie (met spiegelreflex), want ik vind het echt geweldig.
    Mijn vraag is welke lenzen ik moet nemen? er zijn zoveel verschillende keuzes en elk met een eigen specificatie.

Misschien is het handig als jullie weten wat ik met mijn fotografie wil doen:
    * ik wil eerst gwn shoots maken van de natuur, dieren, mensen (ook reizen en prachtige foto's maken)
    * macrofotografie lijkt me ook wel fantastisch

Wat ik dus zoek zijn goede objectieven hiervoor.
    Nikon D90 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + AF NIKKOR 50mm f/1.8G + SB-900 flitser + Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM

Re: lenzen nikon D90

Gewoon de kitlens de 18-105 VR.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Yep, de 18-105 is de ideale starterslens
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

18-105mm en een 35mm 1.8 of 50mm 1.8 lensje erbij...
        De 35 is interessant als standaard lensje, ideaal als reislensje, 't schrikt niemand af... en 't kan heel goed om met slechte lichtomstandigheden (binnen)
        50mm is dan eerder een fijn portret lensje... die je ook nog eens kan omkeren (met adapter) om macro foto's te nemen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Inderdaad de kitlens 18-105mm is een zeer goed lensje...optisch zeer goed. ben er zeer tevreden van en de zoom is nog redelijk goed. Voor verder zou ik eventueel de 70-300mmVR aanschaffen.

Grtz Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

ik ben begonnen met de nikkor 18-200 een prima allrounder, dan de nikkor 35 mm een basis prime-lens enz ... (zie hieronder). Heb (voorlopig) alles wat ik nodig heb en ben dus een gelukkig mens/fotograaf.
            groetjes,
            nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
            fotosite: www.nolfinarium.be

Comment

Hoeveel wil je uitgeven voor je lenzen?

een 18-200 en macrolens is leuk. Om mee te beginnen.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                18-105mm en een 35mm 1.8 of 50mm 1.8 lensje erbij...
                Zou ik niet doen(nu althans, later wel), want misschien vind je het helemaal niks. Ik heb ook eens een lens overgenomen van iemand die bewust een DSLR gekocht had, maar dat gedoe niks vond en terug ging naar een pana.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Gewoon beginnen met een kitlens 18-105mm en wanneer je tegen z'n beperkingen loopt weet je ook al een stuk beter in welke richting je verder moet evolueren.
                  Nikon D800 + D500, veel glas, licht, ballast, ...

Comment

Met die 18-105mm kan je al heel wat dingen fotograferen en je komt er dan wel achter wat je daar eventueel nog bij kan kopen (met de tijd).
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik ben zelf begonnen met een D90 en Nikon 16-85mm 3.5-5.6 ED VR en een 70-300 VR. Heel tevreden geweest over deze lenzen. (de nikon 16-85 verkoop is trouwens mocht je interesse hebben).
                      Groeten
                      Kurt
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

Comment

bedankt allemaal voor de reactie.
                        Ik wil eigenlijk wel de 15-108VR aanschaffen, maar momenteel heb ik het budget er niet voor.
                        Zijn er misschien goedkopere lenzen die toch de moeite waard zijn te kopen?
                        Wat denken jullie bijvoorbeeld van de 18-55VR?

Ik wil er dus landschappen en portretten mee kunnen fotograferen.

groetjes
                        Nikon D90 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR + AF NIKKOR 50mm f/1.8G + SB-900 flitser + Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM

Comment

je zal de 18-105 bedoelen ik zou deze toch kopen (dat is al een goedkoop lensje) de 18-55 ga je rap beu zijn.

Comment

ja die bedoelde ik
                            Oke bedankt!

Comment

De 18-55VR is ook geen slecht lensje. Het geeft je echter niet veel mogelijkheden.
                              55mm tegenover 105mm zoon, is gewoon de helft.
                              De 18-55VR heeft dus hetzelfde groothoekberiek, maar is dus heel beperkt in zoombereik, maar ook daarmee kan je een portretje maken, of een landschap fotograferen.
                              De 18-105VR is momenteel echter de meest gekozen standaard lens, en is dus veel meer all-round, dan de 18-55VR. Je gaat, als je ooit een lensje bijkoopt, dat net iets minder snel doen, en net dat keertje minder moeten wisselen.
                              Maar... de 18-55VR is zeker niet slecht, en laat zich perfect aanvullen door de 55-200VR, die ook niet zo slecht is, of de nieuwe 55-300VR, waarvan we nog niet veel weten...

Mvg
                              Chris

Comment

Working...
                              X