Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inzoomen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Inzoomen

Beste,
    Ik heb een 55-250 lens
    Maar nu als ik aan die lens draai om in te zoomen is dat dat ook het max wat het
    kan inzoomen? Want heb eens iemand horen zeggen dat hij dan nog verder gaat
    dat dat je er moet aan draaien
    Maar is dit waar of maar een fabeltje

Re: Inzoomen

Kijk naar de markering 250mm , verder gaat ie niet...
    Er zijn daar geen trucs voor, tenzij op de computer, maar dat heeft verder met de lens niet van doen....

Comment

haha oké ik dacht het al maar dacht toch maar is vrage want tegenwoordig weet je het nie zeker meer met al die technologi

Comment

Als je hard draai voorbij de 250mm zal in elk hand een stuk lens overhouden .

Comment

Heb je niet gewoon gehoord dat de focus van eens lens verder kan gedraaid worden dan infinity (oneindig)?
          Want dat klopt wel (en is ook een slecht idee trouwens). Je zoom daarentegen kan inderdaad niet want dat zou betekenen
          dat je je lenselementen verder uit elkaar kan zetten dan de specificaties voorzien. En in dat geval zou Canon die
          lens wel gewoon verkopen als een 55-270 of zo
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

misschien dat men het had over 'digitale' zoom (wat je bij quasi alle compactjes en prosumers hebt en je totale bereik langs de telekant nog wat vergroot met softwarematige kunstjes).
            Voor zover ik weet is digitale zoom op een dslr enkel nadien mogelijk (tenzij misschien met liveview)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
              misschien dat men het had over 'digitale' zoom (wat je bij quasi alle compactjes en prosumers hebt en je totale bereik langs de telekant nog wat vergroot met softwarematige kunstjes).
              Voor zover ik weet is digitale zoom op een dslr enkel nadien mogelijk (tenzij misschien met liveview)
              Mijn A350 heeft zo een digitale zoom(werkt enkel in JPG-mode).
              Nog nooit gebruikt trouwens.

Sven
              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Als je nadien in PS digitaal inzoomt (met andere woorden croppen) kom je ook met betere resultaten thuis dan in de camera (geldend voor compactjes, van de functie daarvan op de Sony SLR weet ik niets...lijkt me wel handig voor MF bij macro overigens)...
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                X