Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A450 met de Sony Zeiss 16-80

Vanuit dit standpunt is het moeilijk te beoordelen. Leg eens een lat op een bureau of tafel, en richt je camera erop zodat je scherpstelt op een bepaalt punt (pakweg 12 cm), en zorg ervoor dat je je lens dan op een hoek van 45 graden houdt ten opzichte van de meetlat.

Op deze manier valt er weinig aan te zien qua front- of backfocus, buiten het feit dat de kitlens inderdaad precies meer contrast geeft, wat niet zou mogen...

Ofwel heb je een heel goed exemplaar van de kitlens en een slecht exemplaar van je 16-80...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

In elk geval zijn beide foto's scherp.

Foto nemen onder 45° tov het latje, en grootste diaphragma niet vergeten!

Comment

de kitlens lijkt me echt gewoon beter te zijn.
        qua contrast zeker, maar ook de scherpte zit van de kitlens beter.
        op onderstaande fotos lijkt t me minder goed te zien dan op de vorige.

Wat Tommie1 zegt ben ik het niet mee eens, de kitlens is in mijn ogen veel scherper dan de 16-80. En da zou voor het prijsverschil echt niet mogen.

de zeiss bij F4.5 en bij de kitlens F5.6, groter ging niet (brandpuntafstand)
        scherpgesteld op het lijntje van de 12cm

hier de fotos zoals jullie t zeiden:
        de Zeiss:

zeiss1 by Tom Thijs, on Flickr

de kitlens:

kitlens1 by Tom Thijs, on Flickr
        Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

volgens mij is het principe eerder iets in deze genre:

want nu ligt je meetlat helemaal evenwijdig met het scherptegebied dacht ik...

edit: zoiets dus http://photo.net/learn/focustest/
          Sony Alpha 330 / Sony 18-55 / Tamron 90 2.8 macro / Minolta 70-210 f4 / Minolta 50 1.7 / Metz 48 AF-1 / Lowepro Flipside 300 / Velbon Traveller
          Webite

Comment

Ben je al iets wijzer geworden ?

Wat ik bedoelde is dus zoals hierboven uitgelegd

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van zo'n 18-55 en bij nader inzien blijkt dat plastiekerig lichtgewicht bijzonder goed te presteren, veel beter dan de toenmalige 18-70 standaardlens... maar het kan toch niet tippen aan de 16-80Z !

Overigens, jouw 2de set foto's geeft een geheel ander beeld.

Als ik het goed begrijp woon je wat ver, maar mocht je de richting van Gent uitkomen, moet je maar een seintje geven. Ik heb mezelf immers intussen ook de a450 cadeau gedaan En de 70-300G heb ik ook
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

ah op die manier een foto maken...
              k zou t nog graag willen doen, maar ik heb de lens terug verkocht aan de vorige eigenaar. Hij deed er helemaal niet moeilijk over en ik kreeg mn geld terug.

k ga nu denk ik gewoon een nieuwe 16-80 kopen denk ik...

@ Sony63 k ben zelf van noord limburg, dus Gent is niet ff snel op en af rijden haha
              maar afgelopen dinsdag en woensdag wel ff in de buurt geweest toen we onderweg waren naar Oostende en Blankenberge.

Hoe bevalt tot nu je nieuwe Alpha450??
              ik ben er nog steeds erg tevreden van!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
                Hoe bevalt tot nu je nieuwe Alpha450??
                ik ben er nog steeds erg tevreden van!!!!
                Ziet en voelt degelijker. Ik heb gisteren alles gelezen en uitgeprobeerd; pas vandaag wat met gespeeld buiten - nog eventjes wennen aan nieuwe layout, maar functieknop in combinatie met wieltje is wel handig; greep is beter; knopjes staan beter (alleen die aan/uit-knop vind ik stom); is duidelijk sneller; HDR ziet er ook goed uit; maar waarom ze program shift weggelaten hebben snap ik niet - resultaten op hogere iso's zal nog moeten blijken.

k ben zelf van noord limburg, dus Gent is niet ff snel op en af rijden haha
                Amsterdam wel heb je niets dat iets sneller is dan die Kever ? (we hebben immers nog wel iets gemeenschappelijk )
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                  Ziet en voelt degelijker. Ik heb gisteren alles gelezen en uitgeprobeerd; pas vandaag wat met gespeeld buiten - nog eventjes wennen aan nieuwe layout, maar functieknop in combinatie met wieltje is wel handig; greep is beter; knopjes staan beter (alleen die aan/uit-knop vind ik stom); is duidelijk sneller; HDR ziet er ook goed uit; maar waarom ze program shift weggelaten hebben snap ik niet - resultaten op hogere iso's zal nog moeten blijken.

Amsterdam wel heb je niets dat iets sneller is dan die Kever ? (we hebben immers nog wel iets gemeenschappelijk )
                  kever??? Geit , 2PK bedoel je
                  k heb nog een Saxo VTS en een Berlingo XTR staan
                  T is da ik in Amsterdam in de buurt moest zijn he en toen maar meteen ff de camera opgehaald... t nuttige aan het aangename koppelen

de aan/uit knop stoort me vooral als k m in mn tas steek of eruit wil halen, dan staat ie plotseling aan maarja, nix aan te doen....

Wat hebben we dan nog gemeenschappelijk????

grtzzz

Comment

Wat hebben we dan nog gemeenschappelijk????
                    de kever die een geit blijkt te zijn

dergelijke zaken dus (is wel met GSM genomen):

Comment

schitterend!!!! Das toc ne Porsche 356 speedster he??
                      heb je er zelf ook ene?!?!?!
                      Vorig jaar hier in het dorp nog ene geparkeerd zien staan, echt een pracht machien!!!!

auto's in het algemeen is eigenlijk mn grote passie, en nu ben ik sinds een tijdje bezig met fotografie, k moet nog wel wa leren erover, maar da maakt t wel weer leuker!

Comment

heb je er zelf ook ene?!?!?!
                        moest ik zelf zo een hebben, dan zou ik de moeite doen om mijn a450 uit te halen...

deze is van baron d'Ieteren: ik heb er eens in kunnen zitten maar verder ben ik niet geraakt zelfs de Veyron die wat verder stond, mocht ik niet uitproberen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                          moest ik zelf zo een hebben, dan zou ik de moeite doen om mijn a450 uit te halen...

deze is van baron d'Ieteren: ik heb er eens in kunnen zitten maar verder ben ik niet geraakt zelfs de Veyron die wat verder stond, mocht ik niet uitproberen
                          het d'ieteren museum??? schijnt de meoite te zijn, een kameraad van mij is er enkele maanden geleden geweest....

Comment

Working...
                          X