Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen of converter ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen of converter ?

als amateur dus juist foto's nemen voor het plezier twijfel ik wat te kopen nml ik heb een Nikon D40 X met 2 lenzen een 18 - 55 mm en een 55 - 200 mm lens , daar heb ik een UV filter op van Cokin en een Polar filter en best tevreden van de resultaten maar ik wil toch iets meer bv vogels / bloemen enz maar als amateur met een budget die in verhouding is met het toestel

nu twijfel ik tussen extra lenzen bij te kopen bv een macro lens en een 400 mm of een converter , de lenzen komen al veel duurder uit dan de converter en de converter kan ik gebruiken voor mijn huidige 2 lenzen

zo een converter zal ook wel nadelen hebben maar als amateur om wat familie foto's en wat bloemen en vogels te trekken is mijn mening een converter de beste oplossing

wat denken jullie van mijn mening , denk ik fout of juist !

op termijn +- 2 jaar denk ik er aan om te vernieuwen van toestel , huidige D40X is 3 jaar oud en nog ok

Re: lenzen of converter ?

Sorry maar je lenzen zijn te weinig lichtsterk om met een converter te gebruiken.
    Zoek hier eens op dit forum eens naar verwante discussies en je zal wel begrijpen wat ik bedoel.
    Als je budget beperkt is zou ik je dan tweedehands lenzen aanraden, zelf heb ik eens een Sigma 400mm prime gekocht voor 180 euro. Er zijn zeker koopjes te doen.
    Nikon Df

Comment

Hagartje bedank voor de info , nu heb ik toch een waardevolle tip en zal eens kijken voor 2dehandse lenzen of desnoods wacht ik tot de komende feestdagen als er promo aanbiedingen zijn

Comment

tc werkt niet op je lenzen!

mss en 70-300 kopen van nikon.
        sigma 120-400
        sigma 150-500
        sigma 50-500
        tamron 200-500

enkele opties.
        nikon stuff

Comment

david_ve

bedankt voor de info en hier kan ik al mee beginnen zoeken op het net , ben al even gaan zoeken en veel 2de hands materiaal te koop

zou die 70 - 300 van Nikon niet gewild zijn omdat er nogal wat te koop staan aan lage prijzen !

mvg

Comment

70-300 afs-vr heb ik ook en zal hen niet rap wegdoen!
            gaat zowel op dx én fx!
            nikon stuff

Comment

Working...
            X