als amateur dus juist foto's nemen voor het plezier twijfel ik wat te kopen nml ik heb een Nikon D40 X met 2 lenzen een 18 - 55 mm en een 55 - 200 mm lens , daar heb ik een UV filter op van Cokin en een Polar filter en best tevreden van de resultaten maar ik wil toch iets meer bv vogels / bloemen enz maar als amateur met een budget die in verhouding is met het toestel
nu twijfel ik tussen extra lenzen bij te kopen bv een macro lens en een 400 mm of een converter , de lenzen komen al veel duurder uit dan de converter en de converter kan ik gebruiken voor mijn huidige 2 lenzen
zo een converter zal ook wel nadelen hebben maar als amateur om wat familie foto's en wat bloemen en vogels te trekken is mijn mening een converter de beste oplossing
wat denken jullie van mijn mening , denk ik fout of juist !
op termijn +- 2 jaar denk ik er aan om te vernieuwen van toestel , huidige D40X is 3 jaar oud en nog ok
nu twijfel ik tussen extra lenzen bij te kopen bv een macro lens en een 400 mm of een converter , de lenzen komen al veel duurder uit dan de converter en de converter kan ik gebruiken voor mijn huidige 2 lenzen
zo een converter zal ook wel nadelen hebben maar als amateur om wat familie foto's en wat bloemen en vogels te trekken is mijn mening een converter de beste oplossing
wat denken jullie van mijn mening , denk ik fout of juist !
op termijn +- 2 jaar denk ik er aan om te vernieuwen van toestel , huidige D40X is 3 jaar oud en nog ok
Comment