Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-D 105mm f/2.0 DC of nikkor 85 mm F1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor AF-D 105mm f/2.0 DC of nikkor 85 mm F1.4

Ja heb de nieuwe 85 1.4 gevonden op

Ziet er zeer mooi uit
    De oude 1,4/85 mm is goed. Maar het kan inmiddels beter. De nieuwe AF-S NIKKOR 85mm f/1.4G is het resultaat van een nieuw optisch ontwerp, waarop natuurlijk Nano Crystal Coat is toegepast. De scherpstelling gaat nu via de snelle stille SWM-techniek.
    Het is een G-objectief, dus de diafragma-instelling moet gebeuren vanuit de camera. Het objectief is natuurlijk bij uitstek geschikt voor portrettoepassingen.
    Door de 1,4 diafragma-opening kan een zeer selectieve scherpte worden bereikt.
    De nieuwe 1,4/85 mm komt begin september uit en krijgt een adviesprijs van € 1649,-.

Nu komt er weer al een derde lens bij, dit maakt de keuze weer moeilijker,zal voor mij ook afhangen van wat de werkelijke verkoopprijs wordt.
    Last edited by JanDonckers; 19 augustus 2010, 15:27.

Comment

De DC functie kun je gewoon in neutraal laten staan inderdaad...anderszijds...je moet je DC instellen vóórdat je scherpstelt, dus als jij weet dat je die modellen op f2.8 (ik noem maar wat) gaat schieten, en je zet je DC op Rear f2.8 dan is dat het toch? Of als je er eens wat mee speelt dat wellicht de DC wat hoger een beter resultaat geeft, dan weet je toch welk resultaat je krijgt bij welke instelling van de DC ring?

Of mis ik het hele punt hier? Heb er zelf nog niet mee gewerkt, maar wat ik er van gelezen hebt lijkt het me geen rocket sience...waarbij ik overigens overal lees dat de "DC" niet te beoordelen is door de zoeker.

Voor die prijsverschillen zou ik persoonlijk voor de 105 gaan...of even wachten wat de oude 85/1.4 in prijs gaat doen als de nieuwe straks uit is
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Heb gisteren proefopnamen gemaakt met de Nikkor AF-D 85mm F 1.4 IF-ED en ik moet wel zeggen dat de lens me heel erg bevalt, heel mooie bokeh, stelt vlot en accuraat scherp (wel niet echt stil bij het scherpstellen) en de overstraling bij sterk tegenlicht valt best mee, eigenlijk doet de lens wat ik ervan verwacht. Was er nu niet net de nieuwe Nikkor AF-D 85mm 1:1,4G gekomen dan was mijn keuze wel gemaakt. Nu twijfel ik weer tussen de bestaande en de nieuwe 1.4, Ik denk dat Nikon al de nieuwe pro. Lenzen zal uitrusten met Nano Crystal Coat, dit is ook zo bij de nieuwe 1.4. Momenteel is de nieuwe 1.4 bij Konijnenberg 600€ duurder dan de gewone 1.4 of dit prijsverschil de moeite waard is?????? Heb er nog geen reviews over gevonden. Ik verwacht wel dat de prijzen in de winkel nog zullen dalen, dus voorlopig zoek ik nog even verder, een goede 2 de hands 1.4 IF-ED voor de helft van de prijs van de nieuwe G lens zou ook wel mooi zijn.

Comment

Vrijdag 3 september 105mm f1.4 gekocht tweedehands in absolute nieuwstaat voor 600€, ben er heel tevreden over, misschien wel lang gewikt en gewogen maar het is de lens die past bij mijn fotografie. Groeten Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanDonckers Bekijk bericht
            Vrijdag 3 september 105mm f1.4 gekocht tweedehands in absolute nieuwstaat

ben je zeker dat het niet de 85 mm f/2.0 DC is?
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

ben je zeker dat het niet de 85 mm f/2.0 DC is?
              600 euro voor zo'n uniek ding lijkt me een koopje
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X