Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikkors gelekt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikkors gelekt

Oorspronkelijk geplaatst door Devon Rex Bekijk bericht
    Ben ik de enige die vind dat die samples van de 24-120 f/4 weining spectaculair zijn??
    Het is inderdaad wachten op betere foto's om een goed beeld van dit objectief te krijgen. Ik ben zelf redelijk sterk geïnteresseerd, maar wacht nog even af.
    Last edited by frank207be; 28 augustus 2010, 12:26.

Comment

Ik had liever een lijstje gezien van Nikon gelijk Canon die nieuwe lenzen heeft nu...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
        Ik had liever een lijstje gezien van Nikon gelijk Canon die nieuwe lenzen heeft nu...
        Hoe bedoel je? Die lenzen die recent zijn aangekondigd door Canon zijn updates en een 70-300mm & 8-15mm fisheye.

Alleen de fisheye-zoom heeft Nikon niet... maar daar kan je bij Tokina voor terecht.

Comment

Die 70-300 is een stapje hoger dan de Nikkor 70-300 (of zelfs de 70-300G SSM van Sony ?) denk ik. Hoe goed de Nikkor ook presteert...In prijs (rond de 1500 euro hoor ik ?) alleszins, dus normaal gezien ook in bouwkwaliteit en optisch gezien, dan...dat zou ik toch redelijkerwijs veronderstellen.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Die 70-300 is een stapje hoger dan de Nikkor 70-300 (of zelfs de 70-300G SSM van Sony ?) denk ik. Hoe goed de Nikkor ook presteert...In prijs (rond de 1500 euro hoor ik ?) alleszins, dus normaal gezien ook in bouwkwaliteit en optisch gezien, dan...dat zou ik toch redelijkerwijs veronderstellen.
            Kans is klein dat de gebruikers van de succesvolle Nikon 70-300mm VR liever 1500 euro betaalden voor wat meer spatwaterdichtheid en marginaal scherper beeld op 300mm.
            Zoals altijd, mag je er niet van uit gaan dat het verschil in beeldkwaliteit evenredig is met het prijsverschil.

Ik bedoel, voor 1000 euro kan je al een lichtsterke Canon 70-200mm f2.8 kopen... dàt is pas een stapje hoger dan een f4-5.6 zoom.

Ik vind het beetje vreemde introductie van Canon. Voor hetzelfde geld koop je een Canon 70-200 f2.8 mét een extender. Veel flexibeler en veel betere DOF isolatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
              Als wandel lens heb ik wel intresse in de 28-300mm op mijn D700 als het een FF lens is
              Heb de 28-300 getest gisteren op Photokina op mijn D700. Ziet er interessant uit als 'wandellens' om niet telkens te moeten wisselen tussen de 24-70 mm en de 70-300 mm, zoals nu. Eerst krijgen enkele andere items op mijn verlanglijstje voorrang ... Photokina doet je nu eenmaal watertanden ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
                Heb de 28-300 getest gisteren op Photokina op mijn D700. Ziet er interessant uit als 'wandellens' om niet telkens te moeten wisselen tussen de 24-70 mm en de 70-300 mm, zoals nu. Eerst krijgen enkele andere items op mijn verlanglijstje voorrang ... Photokina doet je nu eenmaal watertanden ...
                Ik ga dit objectief ook een beetje volgen qua prestaties en prijsverloop na de eerste rush.

Comment

Nieuwe Nikkors gelekt

Ik dus ook, als deze lens beter presteert dan de Tamron 28-300 VC heb ik zeker interesse.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De 28-300 die ik in mijn handen had op de Photokina presteerde niet slecht op een D700. Wel opvallend was toch wel de serieuze vervorming en de vignettering van deze lens. Het blijft een compromis.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      De 28-300 die ik in mijn handen had op de Photokina presteerde niet slecht op een D700. Wel opvallend was toch wel de serieuze vervorming en de vignettering van deze lens. Het blijft een compromis.
                      vignetering en vervorming is niet erg.
                      Als de mechanische kwaliteit en de scherpte en contrast goed zijn is het OK. Al de rest kan je corrigeren in lightroom (zelfs automatisch via de lensprofielen).

Comment

Heb de lens ondertussen al grondig getest in het Brusselse (fwd-brussel-005 en fwd-brussel-006)
                        1) wat de opmerkingen van vervoming en vignetering betreft is die in elk geval stukken minder dan die van de tamron. Nu een 28mm geeft altijd vervroming gezien dit een groothoek is.
                        Wie LR gebruikt kan voor deze lens het TAMRON-28-300-profiel nemen, maar dan merk je dat er iets teveel vignetering wordt gecompenseerd en er iets teveel distortie wordt weggenomen. Manueel gaat het perfect. Er is helaas, voor wie dit nodig heeft of gebruikt, nog geen Nikon-28-300-profiel beschikbaar en voor LR en voor CS.
                        2) De snelheid is schitterend te noemen en evenaart die van de 70-200mm. Accuraat en snel en het voornaamste, ik heb nog geen situaties gehad waar de lens begint te hunten. Tamron daarentegen durft dit gemakkelijk te doen.
                        3) De lens is nagenoeg geluisloos.
                        4) Wat spijtig is, is dat men niet heeft geopteerd voor een laste lenslengte. De lens gedraagt zich op dit vlak zoals de Tamron. Ze schuift en en uit en persoonlijk vind ik dat niet zo intelligent. Dit zorgt steeds voor een stofzuigereffect.
                        5) In tegenstelling met de Tamron is dit EEN lens waarbij ik doel op de grootte en vooral op het gewicht. Ze oogt niet alleen groot, ze is ook groot en ze weegt een pak meer dan de Tamron.
                        6) Wat scherpte en contrast betreft merk ik dat ik zelden contrast moet bijsteken of afnemen en dat scherp inderdaad scherp is.
                        Al bij al een zeker heel goede all-round-lens die goed reageert in allerlei omstandigheden. Neen, het is niet DE lens, maar voor wie niet wil rondsleuren met overvolle rugzakken, snel een geode foto wil met een groothoek en/of tele heeft hier een mooi stuk glas voor handen.
                        Het is inderdaad een compromis maar dat kan helaas ook niet anders met een dergelijk gewenst bereik. Grootheok en tele zijn nu éénmaal zaken die niet verzoenbaar zijn zonder compromis.

De lens presteert volgens mij (maar wie ben ik) goed maar ik heb natuurlijk niet de extremen genomen voor wat betreft diafragma. Er zal natuurlijk en dat is ook zo, wel steeds negatieve kritiek kunnen gevonden worden maar ik weet en zie wel het verschil tussen mijn oude getrouwe Tamron en dit nieuw stukje Nikon-techniek.
                        Last edited by Wim.Vanmaele; 27 september 2010, 12:30.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Ik mag graag verbeterd worden als ik hier de mist inga, maar het lijkt me dat een 28-300 zoom met vaste lengte gewoon praktisch niet te maken is?
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Ik mag graag verbeterd worden als ik hier de mist inga, maar het lijkt me dat een 28-300 zoom met vaste lengte gewoon praktisch niet te maken is?
                            Daar heb je volkomen gelijk in

Ook ivm het gewicht: dit is een f/5.6 superzoom terwijl al de anderen f/6.3 zijn. Enkel de duurdere Canon 28-300L is ook f/5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              bwa als het met een 70-200 f2.8 mogelijk is en met een 50-300mm ook, dan is het ook wel mogelijk met een 28-300 (of 35-300mm). Maar de vaste lengte/omvang zou dan uiteraard de lengte zijn van de zoomstand op 300mm. Dan gewoon zorgen voor een interne groep lenzen die beweegt in die lange koker achter een vast frontelement en je hebt 28mm.

Dan heb je dus nooit de compactere stand van 28mm, bijvoorbeeld voor het opbergen in fototas. Dus de flexibele grootte bij in & uit zoomen is in dit geval een voordeel, daar is geen twijfel rond.

Liever een lens dus tussen 15 en 25 cm wijzigt dan een vaste lens van 30 cm, nee?

Comment

Zijn er al testen/gebruikersreviews bekend van de 24-120? Op photozone.de staat die nog niet.
                                Groeten Remco.

Comment

Working...
                                X