Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikkors gelekt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikkors gelekt

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
    Als wandel lens heb ik wel intresse in de 28-300mm op mijn D700 als het een FF lens is
    Tamron heeft al een tijdje een 28-300 en die is zéér degelijk.

En men spreekt hier van Nikon die reageert op concurrentie... denk dat het vooral gewoon gaten opvullen is en luisteren naar de noden (alhoewel dit discutabel is) van de gebruikers.

Ik zie wel niet in waar om de huidige 135 f2 AF-D moet vervangen worden, met die lens is niets mis mee. Dan lijkt de aangekondigde 24-120mm f4 mij veel logischer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Tamron heeft al een tijdje een 28-300 en die is zéér degelijk.
      Hmmmm, degelijk is eerder juist, zeer degelijk vind ik overdreven, ik gebruik ze al een jaar op mijn D3, bij low light situaties stelt ze zeer moeilijk scherp en durft ze regelmatig hunten. De VC is wel echt goed, ik vind die beter dan de VR op mijn Nikkor 70-200 en dat wil toch wat zeggen. Kwaliteit van de beelden is zonder meer goed maar niet uitstekend, nabewerking is meestal wel nodig.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Hmmmm, degelijk is eerder juist, zeer degelijk vind ik overdreven, ik gebruik ze al een jaar op mijn D3, bij low light situaties stelt ze zeer moeilijk scherp en durft ze regelmatig hunten. De VC is wel echt goed, ik vind die beter dan de VR op mijn Nikkor 70-200 en dat wil toch wat zeggen. Kwaliteit van de beelden is zonder meer goed maar niet uitstekend, nabewerking is meestal wel nodig.
        Toch zeer redelijk voor een grote consumerzoom? En hunten tegen 300mm bij weinig licht is te begrijpen, je zit dan op f6.3 of kleiner.

Denk niet dat een Nikon 28-300mm plaatjes zoals een 70-200mm f2.8 gaat leveren... Blijven duimen natuurlijk

Comment

Toch zeer redelijk voor een grote consumerzoom? En hunten tegen 300mm bij weinig licht is te begrijpen, je zit dan op f6.3 of kleiner.

Denk niet dat een Nikon 28-300mm plaatjes zoals een 70-200mm f2.8 gaat leveren... Blijven duimen natuurlijk
          't Ja, da's wel waar, maar ik hoop dat die nieuwe Nikkor toch iets beter reageert . . . anders heeft het geen nut voor mij om te veranderen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Op de afbeelding lijkt die 28-300 vrijwel zeker een consumer-zoom (vergeleken met de Canon 35-350 is dit toch wel een dwerg); superresultaten verwacht ik er niet van.
            Van de 24-120/4 hoop ik dat ie zijn lange wachttijd de moeite waard maakt; ik vrees evenwel wel voor distorsie en vooral vignettering bij gebruik op FF. Afwachten dus.
            De 85/1.4 zal zonder twijfel een toplens zijn.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Op de afbeelding lijkt die 28-300 vrijwel zeker een consumer-zoom (vergeleken met de Canon 35-350 is dit toch wel een dwerg); superresultaten verwacht ik er niet van.
              Wel grootte en gewicht vergelijken met dezelfde lens dan, zoals de Canon 28-300mm (of de Tamron)

De 35-350 wordt ook niet meer geproduceerd, dacht ik.

Nuja, van beide Canon lenzen is de prijs meer dan 2000 euro..

Dus afwachten. Feit is wel dat Nikon goede (kit)zoomlenzen kan maken. Scherp en compact. Een slecht exemplaar zit er niet echt tussen - misschien met uitz. van de oude 24-120 VR, maar daar is ook oneenigheid over.

Comment

Mij lijkt de introductie van de 24-120 F4 een goede zet. Bij Canongebruikers op FF is de 24-105 ook heel populair. En de prijs zal na de introductie wel zakken.
                Ik persoonlijk vind de D700 ineens veel interessanter nu.

En het lijkt toch dat Nikon bezig is met een F4-reeks te introduceren. Eerst de 16-35, nu de 24-120. Dus ik vermoed(!) dat een 70-200 F4 ook wel zal komen. Ook Nikon kan niet alles ineens he .
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Niet dat ik ze allemaal zou kopen maar ik denk aan :

AF-S 100-400 VR
                  AF-S 300 F/4 VR
                  AF-S 400 F/5.6 VR
                  18mm F/2.8
                  35mm F/2
                  200mm F/? Micro
                  Amaai Rudy, jij kan gedachten lezen...

Comment

Een slecht exemplaar zit er niet echt tussen - misschien met uitz. van de oude 24-120 VR, maar daar is ook oneenigheid over.
                    In het begin van zijn bestaan moest je geluk hebben met de oude 24-120VR vanwege quality control problemen(decentering). Toen ik de mijne kocht, waren die problemen verholpen, maar het lensje is nooit een hoogvlieger geweest. De nieuwe zie er een stuk vetter uit (letterlijk dan). Ik wacht de resultaten nog af.

Voor de AFS 85mm f/1.4G N sta ik vooraan in de rij
                    Last edited by frank207be; 15 augustus 2010, 11:35.

Comment

Voor mij is de 24-120 zeker intressant. voor de doeleinden waar ik mijn 24-70 2,8 gebruik kom ik regelmatig net te kort aan het lange eind.
                      Hopelijk evenaart de lens de kwaliteit van de 24-70.

28-300 zou inderdaad een ùooie wandellens zijn.

Comment

Re: Nieuwe Nikkors aangekondigd

Ze zijn gearriveerd

This post will be updated multiple times, check back for the latest news. Coverage around the Net: Photographybay Engadget Dpreview (D3100 previewed) Uniquephoto has a break down of the last few hours before the announcement Official Nikon links: Nikon D3100 Nikon D3100 samples Nikon D3100 brochure Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR lens Nikkor […]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Voor de AFS 85mm f/1.4G N sta ik vooraan in de rij
                          is hier al prijs van gekend?

edit: adviesprijs 1699 dollar, doink
                          zal sparen worden
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

Comment

De 28-300-specs zien er mooi uit voor een allrounder.
                            De tamron is voor mij heel goed, maar heeft wel enkele heel zware minpunten.
                            1) creep, wat bij plafondfotografie echt het ietsje teveel is (ook de 18-200, DX-gebruikers heeft deze kuren)
                            2) Het uitschuiven van de lens. Dit werkt als een stofzuiger ... Naar ik lees, zou dit op de Nikon niet het geval zijn maar een vaste objectief-lengte. Let wel, dat houdt dan in dat we dan niet spreken van een klein lensje om mee te nemen, maar een kanon (lees blok) van een lens, wat ze als rond-de-nek-hanger iets minder leuk maakt.
                            3) Tamron is gekoppeld aan de slakkenfamilie. Traag reageren en dan is het hunten een heel vervelende zaak, juist op het ogenblik dat je net DE foto gaat maken. De nikkor zal in dit geval hopelijk de snelheid halen van de 18-200.

Al bij al, blijf ik toch trouw aan Tarmon voor een heel gamma van fotografieopzet. Mijn macro's (primes) zijn allen Tamron en mijn allrounderke ook. Met de minpunten heb ik leren leven. Of ik kan overhaald worden is echter de vraag. Eerst uitkijken naar de ernstige reviews ...
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                              is hier al prijs van gekend?

edit: adviesprijs 1699 dollar, doink
                              zal sparen worden
                              Adviesprijs 1549 Euro. Da's inderdaad de keerzijde van blinkend nieuw glas Ik ben vooral verrast door de snelle beschikbaarheid (september )

Comment

Als de 24-120 de kwaliteit van de canon 24-105 evenaart of overtreft wordt dit op fx de ideale wandellens. Ben er wel benieuwd naar ...

Comment

Working...
                                X