Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikkors gelekt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikkors gelekt

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Voor zo'n AFS 135/2 (VR?) ben ik ook direct klant. Zeker als die in de buurt van de 200/2VR presteert.

Voor op reis lijkt me de 70-300VR nog een beter alternatief. Zeker op FF is die toch behoorlijk goed, niet?

Ik geef toe: ik heb geen kennis van de 70-300 maar ik wil wel betalen voor een toplens.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Concurrentie vind ik een beetje straffe woordkeuze. Laten we het houden bij actualiseren van bestaand glas. De 80-400VR zonder AFS en 300/4 zonder VR zijn nu de zwakste schakels die het dringendst aangepakt dienen te worden
      Ze concurreren met camerasystemen: camera's, lenzen en toebehoren naar mijn mening. Ik hoor toch van mensen die Canon kiezen omwille van het goedkopere en lichtere f/4 glas dat daar beschikbaar voor is. 28-300 schijnt een populair bereik te zijn voor 'journalisten' (al dan niet paparazzo) voor buiten en overdag...

Ben het wel eens met je stelling wat de 300/4 en AF 80-400 VR betreft.

Maar bon, je bent natuurlijk vrij om er een andere mening op na te houden .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ben je dan misschien niet beter af om exact dit objectief te kopen met bv een Canon 550D of een ouder tweedehands toestel?

Edit: héhé twee dezelfde menigen
        of volledig overschakelen ....
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          of volledig overschakelen ....
          Nu niet overdrijven he

Comment

24 -120 lijk me leuk, maar een 70-200VRII f4 zou een goede zet zijn.

85 f1.4 G N heeft ook een ferm prijsje, alhoewel dit nog afwachten wordt of die wel kloppen.
            nikon stuff

Comment

Welke wauw zou jij nog willen zien?
              Niet dat ik ze allemaal zou kopen maar ik denk aan :

AF-S 100-400 VR
              AF-S 300 F/4 VR
              AF-S 400 F/5.6 VR
              18mm F/2.8
              35mm F/2
              200mm F/? Micro
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Heerlijk zo'n droomlijstjes - ik zou dolgraag nog een 500/5.6 VR AFS zien aan een betaalbare prijs...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Als wandel lens heb ik wel intresse in de 28-300mm op mijn D700 als het een FF lens is
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

Zitten we maar met een probleem en das de koppigheid van Nikon te luisteren naar wat hun klanten willen.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Zitten we maar met een probleem en das de koppigheid van Nikon te luisteren naar wat hun klanten willen.
                      Nochtans zijn er 3 voltijdse betaalde japanners die belgiumdigital volgen...

Comment

AFS VR 55-300 f/4.5-5.6 DX
                        wat is hier het verschil met 70-300 VR .. behalve die paar MM?
                        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Als je de (slechte) screenshot ziet, is het een DX lens (70-300 is FX):

Comment

Alleen voor DX...dus lichter en goedkoper neem ik aan. Misschien een plastic lensmount ?
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Concurrentie vind ik een beetje straffe woordkeuze. Laten we het houden bij actualiseren van bestaand glas. De 80-400VR zonder AFS en 300/4 zonder VR zijn nu de zwakste schakels die het dringendst aangepakt dienen te worden
                              Helemaal akkoord. Deze 2 lenzen kunnen een update gebruiken. Een betaalbaar alternatief voor de 500mm zoals door Vantje geopperd is ook voor mij een wens.

Comment

de AFS VR 28-300 f/3.5-5.6G N zie ik wel direct zitten als allround lens op mijn D3
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X