Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe reislens of niet? Nikon 55-200 f/4-5,6 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe reislens of niet? Nikon 55-200 f/4-5,6 VR

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
    Zo'n 70-300 aanschaffen, ik heb idd gehoord dat het een zeer goede lens is, maar ik zou die nooit hier gebruiken, dus denk ik ook niet aan de aanschaf ervan. De 55-200 zou beter zijn denk ik omdat die toch een pak minder duur is (het zijn toch risicogebieden met vocht, water,diefstal e.D.) dus als er iets mee is zou ik het minder erg vinden.

Weet iemand trouwens of er een bepaalde vorm van verzekering voor fotomateriaal bestaat? Specifieker voor reizen? Ik heb vroeger gezocht op het forum, maar vond bijna niets nuttigs terug...
    Risicogebieden ? Mijn materiaal heeft al heel de wereld afgereisd en is steeds heelhuids teruggekeerd. Goede zorg en gezond verstand zijn 2 basiselementen.
    Lenzen dienen niet in je kast thuis te liggen; en dit ongeacht het prijskaartje
    Ik sleep steeds duizenden euro's aan fotomateriaal mee op reis.

Diefstalverzekering? Zeer duur en niet relevant voor amateur lenzen.

In jouw plaats zou ik kiezen voor de 10-20, de 50mm en een 70-300. De aanschaf blijft dus beperkt tot één kwalitatief hoogstaande lens waar je jaren plezier zal aan beleven.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Bekijk het zo: als je de 35-105 meeneemt en je merkt dat je eigelijk 200mm nodig hebt voor een bepaalde foto, zal je dus moeten croppen tot 50% x 50%, dus je houdt slechts 1/4 over van je megapixels.

Hoe scherp is jouw lens op 105mm, en hoeveel megapixels heeft je body?
      Hoe groot is dus het risico als je geen tele meeneemt?
      Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
      Flickr album Homepage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
        Groothoek heb ik : 10-20mm (veel breder gaat niet zonder te veel distortie).
        Dan zou je toch eens naar de voorbeeldjes van de Sigma 8-16, hier op het forum, moeten kijken. En dan is er ook nog software.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb vroeger ook nog Nikkor de 55-200 gebruikt ,voor zijn prijs is het een prima lens .In uw plaats zou ik niet twijfelen kopen en die 35-105 thuis laten.

mvg Yves.
          What you see is what you get

Comment

@hjanssens :

Ja oke, maar bon binnen de grenzen van het normale. Die 8-16 heeft trouwens aan de 8mm kant veel distortie, maar daar gaat het niet om, die 10-20mm is al breed genoeg.

@yves : idd, zo begin ik er ook over te dneken, zal ze kopen voor de reis, en indien niet meer gewenst, erna gewoon doorverkopen
            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Working...
            X