Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro canon 180mm 3.5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro canon 180mm 3.5

hallo vraagje werkt hier iemand met deze lens? ik zou graag willen weten of dit een goeie lens is voor libellen en vlinders mijn body is canon d50
    graag jullie mening vriendelijke groeten.

Re: macro canon 180mm 3.5

Waarom open jij 2 topics iver hetzelfde?

waarschijnlijk bedoel jij in combinatie met de Canon 50D?

Ikzelf heb de Canon 180mm 3,5 en gebruik die in combi met de 50D.
    Ik ben heel tevreden over die lens en ga ze alleszins nooit weg doen, of ik zou moeten veranderen van merk, of er komt een IS versie op de markt.
    Ik gebruik deze lens alround. Macro, Portret, Landschappen, .....

Grootste voordelen :
    - De scherpte van deze lens is ongelooflijk ( even goed als mijn Canon 300mm Is 2,8 ) en scherper dan mijn canon 17-55 Is 2,8
    - De achtergronden zijn prachtig.
    - De lens ligt zeer goed in mijn handen, goed van gewicht voor mij. Maar ja, ik heb liever meer gewicht, dan hou ik alles stabieler tov prutslensjes.
    - Werkafstand tussen het onderwerp en je toestel is goed, zo verstoor je minder de insecten.
    - Op macrovlak kan je prachtige resultaten halen, zelfs in combi met extension tubes.

Grootste nadelen:
    - Vrij duur, maar voor mij is het dit meer dan waard.
    - Geen IS ( misschien komt dit er nog zo'n versie? )
    - Ik heb er even over gedaan om te leren werken met de lens om prachtige beelden te krijgen.
    - Ik gebruik deze lens in 95% van de gevallen met statief.

Voor de aankoop van deze lens heb ik mij laten verleiden door www.juzaphoto.com
    Ik adviseer je om daar een kijkje te gaan nemen welke prachtige beelden je kan krijgen met deze lens. Van mij vind je hier zelden foto's, veel te weinig tijd en ik zit liever in het veld om foto's te nemen.

Tot slot : Als je deelneemt aan de macro SD te Dilsen Stokkem op 21/08 zal ik gebruik maken van die Canon 180 mm, zo'n momenten zijn altijd de beste leerschool om vergelijkingen te maken tussen de verschillende macro lenzen. Andere fotografen gebruiken dan weer andere lenzen en dan kan jij eens de verschillen zien in werking enz.
    Misschien zal ik dan ook mijn 300 mm bij hebben, daarmee maak ik ook geregeld macro-opnames, maar da's weer iets heel anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
      Waarom open jij 2 topics over hetzelfde?
      [Mod-LesC]De dubbelpost is intussen verwijderd.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Het grootste nadeel is dat Sigma en Tamron evenwaardige 180 f/3.5 macrolenzen maken aan bijna de helft van de prijs van de Canon. Als budget geen issue is, kopen. Zelfs op www.juzaphoto.com wordt expliciet vermeld dat er eigenlijk geen noemenswaardig verschil is tussen de Sigma en de Canon. De Canon is op f/3.5 iets scherper, maar als je scherpe macrofoto's wil maken dan ga je toch niet volopen werken.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik heb de Tamronversie, en ook deze geeft minstens even goede beelden, maar is in bouwkwaliteit natuurlijk minder dan een Canon L. Ik heb ook de EFS-60 mm macro, en moet bekennen dat het met de langere Tamron echt niet zo makkelijk is om vanuit vrije hand even scherpe foto's te bekomen als met de 60 mm... Je moet er inderdaad mee leren werken. De langere werkafstand is echter wel de moeite waard...

Comment

Working...
          X