Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze objectief

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een goede breedhoeklens voor landschapsfotografie. Ik heb een Canon 50D. Ik had in de eerste instantie de 18-200mm van Canon op het oog. Maar als ik de review lees komt deze niet zo goed uit de bus voor een 50D. Mijn huidge lenzen zijn: Canon 100-400 L f4.5-5.6 L IS , Canon 18-55mm, Canon EF 50mm f/1.8 en een
    Sigma AF 150 mm f/2.8 APO EX macro DG lens.
    Alvast bedankt voor het meedenken.
    groet, Kirsten
    Last edited by kkampman; 10 augustus 2010, 12:53.

Re: keuze obejectief

Met reviews fotografeer je niet, wat vind je zelf van de 18-200?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: keuze objectief

Oorspronkelijk geplaatst door kkampman Bekijk bericht
      Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een goede breedhoeklens voor landschapfotografie.
      hier wordt de 17-40mmL gebruikt op een 30D, naar volle tevredenheid.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sigma 10-20 of 8-16? Wel breder dan de 18mm die je op het oog had.

EDIT: ik zie dat je ook de 18-55 had, dan ben je toch niets met die 18-200 enkel voor breedhoek?
        Als min of meer all-round kan ik het dan weer wel begrijpen.
        Have fun!
        EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kkampman Bekijk bericht
          Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een goede breedhoeklens voor landschapsfotografie. Mijn huidge lenzen zijn: Canon 100-400 L f4.5-5.6 L IS , Canon 18-55mm, Canon EF 50mm f/1.8 en
          Ik zou daarvoor de 18-55 gaan gebruiken.
          Kost niks en kan al hele goede resultaten geven in handen van iemand die weet wat ie doet....
          Wil je persee geld uitgeven , dan zijn daar de 17-40 (hoewel die voor landschappen waarschijnlijk amper beter is ) en de 10-22 , die geeft veel meer breedte en goeie kwaliteit.

Comment

Ik vind je vraag een beetje raar, je wil een goede breedhoek maar neigt naar een groot bereik lens? Misschien eerder de EFS 15-85 als je groothoek met een redelijk bereik wil. dan heb je maar een klein gaatje meer tot je 100-400. Ofwel de 10-20mm F3.5 EX DC HSM van Sigma voor echte groothoek. Maar ben je eerder op zoek naar een goede all- rounder dan is de 18-200 de beste keuze. Dit type lenzen verliest een klein beetje kwaliteit door de groothoek-tele combo, maar vergroot vooral het gebruiksgemak door alles in 1, dus maar 1 lens meesleuren op de wandelingen en niet moeten wisselen in stofferige omstandigheden.
            Heb zelf de 17-70 os hsm en 70-300 os van sigma op de 50d om voor een betaalbare prijs een groot bereik te hebben met een degelijke kwaliteit. Mijn vader (hier VIM) koos voor de Tamron 18-270 die dicht tegen de 18-200 ligt voor een degelijke alles in 1.
            Specifieer misschien iets meer je vraag voor een eenvoudiger antwoord.
            Last edited by LesC; 15 augustus 2010, 14:07. Reden: Typo verbeterd ;)

Comment

Bedankt voor je reactie, ik begrijp je beredenering. Ik zou het fijn vinden om een goede lens te hebben die ook wat meer bereik heeft maar daarnaast een aardige breedhoek heeft. Ik wil in eider geval voor kwaliteit gaan.

Comment

Denk ook dat de Canon 17-40 geen slechte keuze is, had deze zelf en was er tevreden van.

Comment

Working...
                X