Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 10-24 of Sigma 8-16?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 10-24 of Sigma 8-16?

Beste,

Recent ben ik naar DSLR overgestapt. Het werd een D90 met de 18-200 lens erbij.
    Tijdens een tripje kon ik een Sigma 10-20 gebruiken. Weidse landschappen kunnen me wel bekoren. Nu heb ik budget kunnen vrijmaken voor een mooie landschapslens maar ik twijfel tussen de nieuwe Sigma 8-16 en de Nikon 10-24, waarbij mijn voorkeur toch lichtjes naar de Nikon gaat (klein beetje overlap kan geen kwaad met de 18-200 durf ik te denken).
    Ik las al diverse reviews van beide lenzen, zowel in tijdschriften als op het internet, maar gezien het feit dat de Sigma nog zeer recent is, kwam ik nog nergens een directe vergelijking van de beide lenzen tegen.

Misschien zijn er leden die wel al in de mogelijkheid waren om beide met elkaar te vergelijken? Of die ergens een website/review hebben gezien. In dat geval: alvast dank voor een linkje daar naartoe.

Alvast dank voor uw ongezouten mening!

John Van Vooren
    Last edited by Jokerman; 10 augustus 2010, 11:19.

Re: Nikon 10-24 of Sigma 8-16?

5 topics lager staat dit http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-321488.html

Comment

Het verschil in de hoek zal veel zijn en het is zonde om één van beide lenzen alleen te gebruiken voor weidse landschappen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Het verschil in de hoek zal veel zijn en het is zonde om één van beide lenzen alleen te gebruiken voor weidse landschappen.
        Dat is waar, maar ik wil toch ergens mee beginnen en hoop dat de ideeën door er mee te werken naar boven borrelen...

Toch dank voor alle reacties

John

Comment

Working...
        X