Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste all round lens van Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste all round lens van Canon

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
    Als je slecht één lens kan hebben en superfoto's wil registreren is er maar één allround lens die goed is in enorm veel omstandigheden : Canon EF 28-300 IS
    No doubt.

Alle andere lenzen gaan maar tot 100tal mm en ... we moeten eerlijk zijn, dat is dikwijls te weinig als je eens op iets wil kunnen inzoomen.
    Moet je wel HELEMAAL eerlijk worden en toegeven dat voor landschappen op een 450D die 28-300 nou niet echt heel geschikt is.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      De zoomfactor is van minder belang als veel tele met ook nog wat groothoek te combineren met acceptabele kwaliteit.
      Begrijp je deze zin zelf Kees? Ik wed dat 75% van het forum hier geen bal van begrijpt.
      Je bent dus van oordeel dat veel tele (200 bvb.) combineren met wat groothoek (18 is niet overdreven) belangrijker is dan top lenzen waar ik het over heb. Dus acceptabele kwaliteit primeert over topkwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Begrijp je deze zin zelf Kees? Ik wed dat 75% van het forum hier geen bal van begrijpt.
        Je bent dus van oordeel dat veel tele (200 bvb.) combineren met wat groothoek (18 is niet overdreven) belangrijker is dan top lenzen waar ik het over heb. Dus acceptabele kwaliteit primeert over topkwaliteit.
        Je moet wel even kijken waar mijn zin op aansloot....
        Ik zeg het anders :
        Het is veel moeilijker/duurder een zoomlens van 20-100 mm te maken dan een 50-400, in vergelijkbare kwaliteit, want bij de laatste is geen problematische optische constructie nodig voor het deel van 20-50mm .
        De zoomfactor is een copywritersding en zegt op zich weinig.

Comment

Je moet wel even kijken waar mijn zin op aansloot....

De zoomfactor is een copywritersding en zegt op zich weinig.
          Dan lees je dat van mij ook maar eens terug, ik schrijf niet over zoomfactor, haal alleen een feit aan, maar dat is te min natuurlijk.

ach kees closed.
          Last edited by Zappa; 11 augustus 2010, 18:39.

Comment

Vandaar dat top lenzen maximaal X3 gaan.
            Bwa, dat weet ik nog zo niet....

24-105
            100-400
            28-300

Deze lijken mij toch wel iet of wat toplenzen, of niet ?

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Moet je wel HELEMAAL eerlijk worden en toegeven dat voor landschappen op een 450D die 28-300 nou niet echt heel geschikt is.....
              Ik kan deze opmerking begrijpen.. het is een feit, op een fullframe body is de 28-300 dé meest universele lens die je kan krijgen van topkwaliteit. Op een cropbody is 28x1.6= 44,8mm niet echt wide angle te noemen. Maar een 24-105 evenmin hoor... :-)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

In de zoo gebruik ik veel de 100/400 dit is dacht ik toch ook een toplens ( X4 ) .Mijn andere lens is de 24/105 en geeft enkel binnenshuis problemen ==> te weinig groothoek voor de rest een toplens.

Comment

Gewoonlijk loop ik rond met de 24-70L 2.8 op mijn toestel.
                  Dankzij de handstrap kan ik daar gerust een ganse dag mee rondlopen zonder pijn te hebben in mijn hand of arm.

Vaak zit mijn 70-200L 2.8 (met 1.4 extender) ook in de tas.
                  Bij feestjes, musea bezoek e.d. gaat de groothoek mee

Voor mijn genre fotografie is het raar of zelden dat ik breedte tekort kom.
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Zoiets heb ik nog niet gehoord, tenzij jouw programma effectief een instelling cropfactor heeft, dan zou ik die als de bliksem afzetten, want dat zijn grove leugens. 100mm is en blijft 100mm.

Wat gebruik je dan als software ?
                    Gek genoeg gewoon de exifs vanuit windows explorer...

Of zou mijn camera dit foutief meegeven? Ik kijk daar dus ook nooit meer naar in de exifs, want geen zin om terug te rekenen naar echte mm's...
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                    X