Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste all round lens van Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste all round lens van Canon

Cropcam 550D
    - Tamron 17-50 f2.8 IS (scherpe lichtsterke budgetlens, maakt enkel een electronisch geluidje bij het scherpstellen)
    - Canon EF-S 17-55 f2,8 IS (beste standaardzoom voor cropcamera)

Mijn 2 vrienden die pas begonnen zijn met fotografie kochten op mijn aanraden de Tamron 17-50 f2.8 IS en zijn er heel tevreden van.
    Ik verkocht wel in de tijd m'n Tamron 17-50 omdat ik een betaalbare tweedehands Canon EF-S 17-55 f2.8 vond.
    Last edited by CanonYouCan; 7 augustus 2010, 16:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
      Waarom lees ik hier de twee meest voor de hand liggende niet.
      De 24-105 F4 of de 15-85IS. Beide hebben meer bereik dan de genoemde lensen in de vraag en voor allround zal je niet zo snel die F2.8 nodig hebben. Ten tweede lijkt mij een 2.8 lens rondsjouwen als allround niet erg praktisch aangezien deze redelijk zwaar zijn.
      Ten derde zijn deze lensen niet echt in balans met de instap dslr als de 450D of 550D. Of je moet een baterijgrip nemen.

Trouwens vind ik je upgrade naar een 550D niet erg logisch of je moet het doen vanwege de filmfunctie, want voor de rest hoef je het niet te doen. Dan zou ik eerder wachten op een 60D of voor de 7D gaan. Dat is pas echt een upgrade t.o.v. de 450D
      Of de 50D
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
        Allemaal bedankt voor de zinvolle reacties!

De overstap zou ik maken voor de mogelijkheid om "ook" te kunnen filmen met de camera. Dit gaat mijn videocamera niet vervangen. Na reviews gelezen te hebben heb kom ik tot de conclusie dat de 550D en 7D niet zoveel verschillen van elkaar buiten de sterkere body en een beperkt aantal meer functies. De prijs is dan wel 2X zo duur dan een body van de 550D.

Ook hoor ik regelmatig dat ik best meer investeer in de lens dan in de camera. Nu begin ik weer te twijfelen om toch maar voor een 7D te gaan.
        als je aktie fotografie doet, vogels, auto en dergelijke meer zou ik toch voor de 7D gaan hoor.
        wat de lenskeuze betreft, heb zelfs de 24-70 op full-frame en denk dat dit ongeveer de beste lens is voor full-frame van canon

greets
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

Dus 24-70 is een betere keuze op een fulltime frame camera (7D) en de 17-55 voor een crop camera zoals de 550d?
          Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

Comment

Als je slecht één lens kan hebben en superfoto's wil registreren is er maar één allround lens die goed is in enorm veel omstandigheden : Canon EF 28-300 IS
            No doubt.

Alle andere lenzen gaan maar tot 100tal mm en ... we moeten eerlijk zijn, dat is dikwijls te weinig als je eens op iets wil kunnen inzoomen.
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
              Dus 24-70 is een betere keuze op een fulltime frame camera (7D) en de 17-55 voor een crop camera zoals de 550d?
              Dat is heel lastig aangeven. Jij bent de gene die kan beslissen wat jij een prettige walkaround objectief vindt. Voor de ene is het de 18-55/17-55 voor de andere is het een andere objectief.

Voor mij was het tot voor aantal maanden terug de 17-40 en tegenwoordig siert de 24-105 meeste van de tijd de camera. Wisselen blijft er bij horen dat is dan ook weer het leuke aan een dslr.

PS de 7D is evenals de 550D een crop 1.6. ;-)

Comment

Ik denk dat je best eens je foto's analyseert die je al getrokken hebt en bekijkt welke mm's je het meest gebruikt. Er bestaan daar trouwens programmatjes voor maar ik kan niet meteen op de naam komen. Kijk ook eens waarvoor je de lens het meest wil gebruiken. Sport, landschappen, portret, binnen of buitengebruik, etc.

't Is maar waar je tevreden mee bent. Als amateur destijds vond ik zelfs mijn combinatie 18-55 kitlens, 50mm 1.8 en Tamron 70-300 best wel OK.
                Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                  Ik denk dat je best eens je foto's analyseert die je al getrokken hebt en bekijkt welke mm's je het meest gebruikt.
                  Dat gaat alleen op voor iemand die alle mm's ter beschikking heeft hé, als je slecht 1 lens hebt, pakweg de 18-55, dan zal je geen tele gaan zoeken na jouw analyse, terwijl je dat net niet hebt.
                  Exposureplot is wat je zoekt.

Comment

Om op vakantie te gaan heb ik begin juli een canon 550 met een Tamron 18-270 allround lens.
                    IK ben daar zeer tevreden over. Hiermee reeds meer dan 1800 foto's gemaakt.
                    Meeste foto's gemaakt tussen 18 en 100 mm maar ook verschillende op 270 mm.
                    Als er geen tijd is om van lens te wisselen vind ik dat goede allround lens. Met photochop CV 5 kan men eenvoudig en snel de lensfouten corrigeren.
                    Tussen de 30 en de 150 mm zijn de lensfouten minimaal om niet te zeggen onbestaand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canon550 Bekijk bericht
                      Om op vakantie te gaan heb ik begin juli een canon 550 met een Tamron 18-270 allround lens.

Tussen de 30 en de 150 mm zijn de lensfouten minimaal om niet te zeggen onbestaand.
                      Vandaar dat top lenzen maximaal X3 gaan.

Comment

my 2 cents

De 17-55 2.8 IS komt als best lens uit de bus als je met de Canon crop camera's werkt ... maar het bereik is eerder beperkt.
                        De 15-85 IS is de nieuwkomer en valt gezien zijn prijs best mee, je hebt een wide angle en toch een redelijke tele, dus een prima lens op crop.
                        De 24-105 L IS is natuurlijk een schitterende lens, maar je mist een beetje wide, alhoewel ik daar voor 'huis, tuin en keuken gebruik' nooit last van gehad heb en bijgevolg deze lens zowat altijd op mijn 40D stond voor feestjes, bbq, zoo ... enz.
                        De 24-70 2.8 is een heel goede lens, maar ze mist IS vind ik (net zoals zoveel anderen met mij), en eerlijk gezegd zou ik deze niet op een crop zetten, zeker niet op een 550D, lens is te zwaar tegenover de body, dan moet je al een grip monteren.

Ik heb momenteel een 5dII en daar schittert de 24-105 uitermate op, vlijmscherp en mooie, gesatureerde kleuren ... wel een beetje vignetting op 24mm, maar dat wist ik op voorhand, FF stelt enorm hoge eisen aan het glaswerk

Ik heb voor autoevents altijd de 17-55 IS gemonteerd op mijn 40D, maar voor zo goed als alle andere events stond steevast de 24-105 op de camera

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Dat gaat alleen op voor iemand die alle mm's ter beschikking heeft hé, als je slecht 1 lens hebt, pakweg de 18-55, dan zal je geen tele gaan zoeken na jouw analyse, terwijl je dat net niet hebt.
                          Exposureplot is wat je zoekt.
                          Pakt dat programma dan wel de werkelijke waarden? Ik zie thuis namelijk altijd dat de brandpuntafstand in mijn Exifs worden "aangepast" aan de cropfactor.

Zo schiet ik dikwijls foto's op 300mm volgens de Exifs, terwijl mijn langste lens toch echt 200mm is... (ok, 250 is mijn langste, maar die is manueel).

Als je dan namelijk echt van zo'n programma uit gaat heb je straks veel te veel mm's namelijk (of ligt het aan mijn gekke camera dat ie de crop meeneemt in de exifs?)
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Zoiets heb ik nog niet gehoord, tenzij jouw programma effectief een instelling cropfactor heeft, dan zou ik die als de bliksem afzetten, want dat zijn grove leugens. 100mm is en blijft 100mm.

Wat gebruik je dan als software ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canon550 Bekijk bericht
                              Helaas wordt zo'n lens daar nou juist het minst gebruikt, en des te meer op 18 en 270, waar ie niet zo goed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                                Vandaar dat top lenzen maximaal X3 gaan.
                                De zoomfactor is van minder belang als veel tele met ook nog wat groothoek te combineren met acceptabele kwaliteit.

Comment

Working...
                                X