Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste all round lens van Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste all round lens van Canon

Ik heb sinds een 2tal jaren een Canon 450D en wou gaan upgraden naar de 550D en een nieuwe lens erbij kopen. Ik weet dat je de lens-keuze moet maken aan de hand van wat je wil fotograferen, maar als je nu een goede all round lens zou moeten kopen en de prijs maakt niet uit. Ik heb 2 favorieten nl:

Canon EF 24-70mm f/2.8L USM en Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM

Welke zouden jullie aanraden? Prijsverschil is ongeveer 300 euro.

Alvast bedankt
    Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

Re: Beste all round lens van Canon

Op een 1,6x crop-camera zoals de 550D is de EF-S 17-55 f2,8 IS een veel betere keuze dan de 24-70 f2,8 L.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

24-70 F2.8 L en 24-105 F4 L IS zijn al altijd de all-around lenzen bij uitstek geweest... op Full-Frame.

Indien je wenst bij een 1.6x body te blijven, lijkt me de 17-55 F2.8 IS inderdaad de betere keuze.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

Nu is de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM een goede lens voor een Full Frame camera. Maar is het dan niet zinvol om deze te kiezen voor in de toekomst, moest er een fullframe camera komen?
        Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

Comment

Ik heb de EF-S 17-55mm f2,8 en dit is inderdaad een fantastische lens, zowel op de 500D als de 7D die ik heb.

Alleen zo 'allround' vind ik die niet, voor bezoekjes aan de zoo bijvoorbeeld verlang ik toch wat meer tele van een allrounder.

Comment

Waarom lees ik hier de twee meest voor de hand liggende niet.
            De 24-105 F4 of de 15-85IS. Beide hebben meer bereik dan de genoemde lensen in de vraag en voor allround zal je niet zo snel die F2.8 nodig hebben. Ten tweede lijkt mij een 2.8 lens rondsjouwen als allround niet erg praktisch aangezien deze redelijk zwaar zijn.
            Ten derde zijn deze lensen niet echt in balans met de instap dslr als de 450D of 550D. Of je moet een baterijgrip nemen.

Trouwens vind ik je upgrade naar een 550D niet erg logisch of je moet het doen vanwege de filmfunctie, want voor de rest hoef je het niet te doen. Dan zou ik eerder wachten op een 60D of voor de 7D gaan. Dat is pas echt een upgrade t.o.v. de 450D
            "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
              Nu is de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM een goede lens voor een Full Frame camera. Maar is het dan niet zinvol om deze te kiezen voor in de toekomst, moest er een fullframe camera komen?
              zeker een zinvolle investering als je geen bredere hoek dan 24mm wil. op jouw camera is dat ook niet echt breed he.

kijk maar eens na hoeveel je er met je kitlens op 18mm hebt gemaakt.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                De 24-105 F4 of de 15-85IS.
                Eigenlijk ook weer 2 dezelfde lenzen, de een voor FF en de andere voor crop.
                Ten tweede lijkt mij een 2.8 lens rondsjouwen als allround niet erg praktisch aangezien deze redelijk zwaar zijn.
                Ten derde zijn deze lensen niet echt in balans met de instap dslr als de 450D of 550D. Of je moet een baterijgrip nemen.
                Ik heb jaren met een D50 en een Nikkor 28-70 2.8 gewerkt en er nooit wat van gemerkt: links hand rond de lens(hoe lichter de camera, hoe makkelijkr), naar je oog, rechts 2 vingers achter de 'vaste' grip, wieltje draaien en afdrukken, maar het gewicht zit links.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

maar als je nu een goede all round lens zou moeten kopen en de prijs maakt niet uit. Ik heb 2 favorieten nl:

t
                  Dat zijn geen van beide allround lenzen.

Comment

en voor allround zal je niet zo snel die F2.8 nodig hebben.
                    Voor allround heb je alles nodig, dus ook lichtsterkte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Voor allround heb je alles nodig, dus ook lichtsterkte.
                      Allround wil zeggen, dat je wat consessies moet doen aan de eigenschappen: of veel zoom of een hoge lichtsterkte of de niet te maken en tillen 10-300 2.8.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ga voor IS.
                        Wat bereik betreft is voor mij de 24-105 IS een excellente wandel-lens (want dat bedoel je denk ik), ik heb voor het extra breed een 10-22. Misschien is dat voor jou de 15-85, of de 17-55 die beid excelent schijnen te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Allround wil zeggen, dat je wat consessies moet doen aan de eigenschappen: of veel zoom of een hoge lichtsterkte of de niet te maken en tillen 10-300 2.8.
                          Allround wil zeggen: je kan bijna er alles mee doen.

Daarom bestaan allround lenzen ook niet....., de superzooms komen nog het meest in de buurt en zeker niet de standaardlens.

Onder de newbees heeft de gangbare term standaardlens voor een lens met wat groothoek en wat tele plaats gemaakt voor het vaudtieve en onrealistische allround.
                          Diegene die hiervoor verantwoordelijk is dient gestraft te worden.

Comment

Allemaal bedankt voor de zinvolle reacties!

De overstap zou ik maken voor de mogelijkheid om "ook" te kunnen filmen met de camera. Dit gaat mijn videocamera niet vervangen. Na reviews gelezen te hebben heb kom ik tot de conclusie dat de 550D en 7D niet zoveel verschillen van elkaar buiten de sterkere body en een beperkt aantal meer functies. De prijs is dan wel 2X zo duur dan een body van de 550D.

Ook hoor ik regelmatig dat ik best meer investeer in de lens dan in de camera. Nu begin ik weer te twijfelen om toch maar voor een 7D te gaan.

Comment

Zelf gebruik ik de 24-105 als walkaround objectief op een 550D ben daar erg content mee. Ook getwijfeld tussen de 7D, maar vond het de meer prijs niet waard, dit heb ik dan ook besteed aan glas.

Comment

Working...
                              X