Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
[B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be
Als je de zoekfunctie even gebruikt, ga je vast aardig wat reacties bij elkaar kunnen vinden. Zelf heb ik met deze lens geen ervaring, maar je mag algemeen wel stellen dat er in de sector van de macro lenzen weinig of geen slechte lenzen zijn.
Of deze ook voor jou geschikt is is een andere vraag. Dat hangt af van wat je er mee van plan bent. Naar gelang de onderwerpen die je wil vastleggen kan een kortere of langere macro lens de voorkeur krijgen.
It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...
Ik gebruik deze lens - weliswaar voor Canon - al enkele jaren en ben er heel tevreden over.
Eerlijkheidshalve kan ik niet echt vergelijken, want het is m'n eerste en tot nu toe enige macro lens. Ik heb de laatste tijd wel wat gelezen over een 180mm, maar vind er tot nu toe niet al te veel voordelen in behalve een grotere werkafstand bij een 180mm.
Over de 90mm dus:
- scherpe beelden
- heel leuk ook als portretlens
- trage AF, maar via de limiter kan je dat gedeeltelijk opvangen (zo zoekt hij niet het hele bereik af)
- het voorste glas zit zo diep verzonken dat je eigenlijk geen zonnekap nodig hebt (scheelt toch wat voor de werkafstand)
Voor mij persoonlijk is deze prijs/kwaliteit dus echt wel goed. In reviews las ik trouwens ook wel dat de Tamron het in de klasse +-100mm macro's de sterkste is gelet op scherpte/prijs/algemene kwaliteit.
Nogmaals, of dit ook allemaal geldt voor Nikon weet ik niet (bvb de AF zou wel kunnen afwijken?).
Hallo,
ik heb sinds kort deze lens via iemand van BD kunnen overkopen.
Redelijk tevreden over, inderdaad zeer scherp maar een ietwat trage focus en geen interne scherpstelling. De lens schuift uit, wat soms een probleem geeft maar meestal heb je er geen "last" van. Ben er nog maar een 1 keer mee gaan "macro-testen" en het valt goed mee ( zie http://forum.belgiumdigital.com/f74/...ro-322534.html
Als portretlens is ze ook wel goed maar moet echter nog veel testen...
Ik had eerst de Nikon 105 Micro op het oog maar voor ik zoveel geld wou uitgeven heb ik eerst eens geprobeerd met deze lens om te kijken of macro wel mijn ding is.
Misschien later toch nog voor die Nikon gaan maar dat zien we dan wel.
Moest je in Gent wonen mocht je ze altijd eens komen testen maar ik zie dat je in Knokke Heist woont dus....
Groeten,
Koen
Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2
Comment