Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij keuze lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij keuze lens

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een alpha 330 van Sony. Omdat het mijn eerste stappen zijn in de wereld van spiegelreflextoestellen heb ik jullie hulp nodig. In mijn kit zat er een 18-55 lens van Sony. Al snel had ik door dat ik teveel moest inzoomen tijdens het nemen van foto's tijdens de wedstrijden van het volleybalteam Knack Roeselare. Bijgevolg waren de foto's niet altijd even scherp. Ik ben dus op zoek naar een lens met grotere zoombereik. In september vertrek ik op reis naar Italië. Bijgevolg moet de lens ook dienen om landschappen te trekken. Ik ben eigenlijk op zoek naar een telezoomlens. Ik wens nog niet al teveel te investeren in een duurdere lens omdat ik nog niet veel ervaring heb.
    Een aantal vraagjes:
    Welke lens lijkt jullie het meest geschikt wat bereik betreft als aanvulling op mijn huidige lens? 55-200?
    Welk merk raden jullie mij aan? Blijf ik bij een lens van Sony of ga ik beter in de richting van Tamron of Sigma?
    Welke onlineshop raden jullie mij aan? bv Konijneberg

Ik hoop dat jullie mij wat in de goede richting kunnen sturen.

Grtz

Jeffrey

Re: Hulp gevraagd bij keuze lens

Hallo Jeffrey, welkom op BD,

De 55-200 die je vermeld is zeker een goede uitbreiding op je 18-55 kitlens. Echter voor jouw toepassingen zou ik, als het budget het toelaat eerder opteren voor deze : http://www.fotokonijnenberg.be/produ...i-ld_sony.html

Gebruik deze op mijn Nikon en levert super resultaat.

Wat webshops betreft, hier een aantal bekende onder de forum-leden;

Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Er zijn er nog vééééééél meer. De eerste twee zijn img de meest bekenden.
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Re: Hulp gevraagd bij keuze lens

Je noemt een onderwerp wat moeilijk goedkoop te fotograferen is.
      Bij sportfotografie moet je kiezen voor een korte sluitertijd. Bij volleybal moeten de foto's met 1/1000 of sneller worden genomen. Flitsen kan niet, dus het is alleen mogelijk met een licht gevoelige lens. Lenzen met een vast brandpunt zijn in de regel licht gevoeliger dan zoomlezen (voor dezelfde prijs). Koop je een goede zoomlens (en ik zou deze dan voor full frame kopen) dan kost het toch zeker wel rond de 1500 Euro voor een 70-200 f/2.8 zoomlens.
      Maar dat kost dus geld. Dan maar kiezen voor Sony 75-300mm f/4.5-5.6 (SAL-75300), deze kost bij cameranu.nl 239 euro. Met www.camera.nl heb ik goede ervaringen en hun website doet het ook altijd goed met veel extra informatie.
      Kan ook van Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO Sony/Minolta, deze kost 199 maar ik zou voor de sony gaan. Sigma heeft ook een OS uitvoering, en die is duurder, maar jij hebt geen optische stabilisatie nodig omdat de stabilisatie in de body zit.
      Succes
      Jacques Bakker
      www.fotohandig.be

Comment

Working...
      X