Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-105mm / 1:4L IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 24-105mm / 1:4L IS USM

hoy ik heb een canon eos 400d en ben nog maar amateur fotograaf die volop aan het leren ben en hier een echte hobby van wil maken.
    nu ben ik op zoek naar een degelijke lens en had mijn oog laten vallen op een
    canon ef 24-105mm/1:4l is usm.
    Is deze lens aan te raden en is die geschikt om mijn zou ik maar naar eigen zeggen een leertoestel dat ik gekocht heb binnen het budget.
    ik heb nu een 25*55 basislens en een 55 -250 4.5 die ik vorig jaar bijgekocht heb.

Re: Canon EF 24-105mm / 1:4L IS USM

Dit is een zeer goede lens maar omdat je nu spreekt van je leertoestel binnen budjet, weet je dat deze lens om en bij de 900euro kost?
    Ik denk dat je camera zeker geen probleem zal zijn dit is een van de toplenzen in het gamma van canon wat ik je meschien ook kan aanraden en die heb ikzelf is de 15-85 van canon ook een zeer goede alround lens en iets goedkoper
    Canon. http://www.500px.com/nds

Comment

hey bedankt! ik ben gevraagd om volgend jaar een trouwfeest te fotograferen als tweede fotograaf maar gelukkig in het bijzijn van een kenner.
      Ik heb zoal eens rondgesnuffeld op het internet en lees dat een 2.8 meer licht doorlaat
      Is dit zo een groot verschil met de 3.5?
      Ik vraag zoveel mogelijk raad tot ik uiteindelijk zal overgaan tot een koop.

Comment

je zou ook voor de 17-55mm 2.8 kunnen gaan
        Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

24-105 f4 is een zeer goede lens maar sinds ik ze ingewisseld heb voor de 17-55 f2.8 gaat die laatste praktisch niet meer van mijn toestel. Voor het fotograferen van een huwelijk heb je nu eenmaal een lichtsterk objectief nodig (kerk-gemeentehuis) en de 17-55 2.8 is dat zeker! Gecombineerd met een 70-200 f4 IS USM voor de buitenopnamen heb ik vorige maand ook een huwelijk gelopen en dat viel allemaal reuze mee.

Wil je echter met één objectief een iets groter zoombereik hebben kun je toch gaan voor de 24-105 (die natuurlijk een veel kleinere breedhoek biedt omdat hij oorsponkelijk bedoeld is voor een full frame waar hij natuurlijk nog meer tot zijn recht komt) of voor de iets vroeger vermelde 15-85...
          Je kunt ook voor een tweede aanbieder kiezen (bvb sigma 17-70 f2.8-4 macro met stabilisatie, Sigma 17-50 2.8 of tamron 17-50 2.8 die alle drie ook heel goed blijken te zijn).
          Maar voor de opnames in het gemeentehuis en vooral in de kerk is een lichtsterk objectief een grote hulp voor de fotograaf.
          Denk ook aan een goede externe flits voor het in beeld brengen van dat huwelijk...

succes!
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

een speedlite 580 heb ik al reeds eerder aangekocht,dus nog enkel gaan voor de goede lens en we zijn vertrokken voor een leerperiode tot een iets beter fotograaf en misschien zal dat tegen die trouw volgend jaar hopelijk tot zijn recht komen.

alvast bedankt.

Comment

Deze post lijkt verdacht veel op dit : http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ns-322185.html
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

is er degelijk een groot verschil tussen 2.8 of 3.5 lens?

Comment

In 'normale' omstandigheden niet echt veel verschil, nee. Als je echter met slechtere lichttoestanden te maken krijgt is het altijd net dat ietsje tekort (zelfs die je doet sakkeren. Weet dat het verband tussen twee f-waarden logaritmisch is en dat je tussen f 2.8 en 4 bijvoorbeeld het licht gewoon halveert.
                  Daarnaast zit je met de 17-55 met een heel degelijk objectief die interessante waarden overbrugt: 17-55 is te vergelijken met een 27-88 voor een full frame (of een analoog toestel). 24-105 komt overeen met een FF 38-168, dus veel breedhoek heb je niet, daarentegen heb je een beetje tele, kan ook welkom zijn, maar natuurlijk minder lichtgevoelig.
                  Als je in een heldere binnenruimte wil fotograferen zonder flits (musea, optreden etc.), dan zul je zeker blij zijn met een lichtsterker objectief.
                  Ben begin juni naar Oostenrijk geweest om optredens met paarden te trekken op een buitenpiste in abominabele weersomstandigheden. Ik heb veel pro's zien opkramen met hun 1D II of III met een 100-400 op. Met mijne 70-200 f4 heb ik toch nog iets kunnen doen..., en voor overzichtsfoto's met de 17-55 2.8 al helemaal geen probleem.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                    Weet dat het verband tussen twee f-waarden logaritmisch is en dat je tussen f 2.8 en 4 bijvoorbeeld het licht gewoon halveert.
                    Niks logarithmisch! De factor 1.4 (benaderd) tussen 2.8 en 4 moet je kwadrateren om een factor 2 te bekomen voor het verschil in lichtinval. Mocht de schaal logarithmisch zijn dan zou deze factor 3.3 of zelfs 15.8 zijn (naargelang het soort logarithme dat je denkt te gebruiken).

Comment

beste,

Ik ben ook de gebruiker van een eos400D nu heb ik onlangs ook de 24-105 aangekocht en ben hier wel heel tevreden van.
                      Nu idd voor een trouw merk je wel dat je lichtsterkte te kort komt. vooral binnen dan! buiten werkt deze lens echt toppie. de 24-105 samen met een goede flitser zou een goede combinatie zijn. ik wil je gerust wat foto's tonen van de 24-105 op een 400D

Comment

Wat is je budget? Voor die +-900 heb je ook de sigma's 17-70 2.8-4 (heb ik zelf en ben 'k zeer tevreden over, goeie allrounder) en 50-150 2.8 of wil je nog wat verder gaan de 17-50 2.8 met de 50-150 (+- 1250). Geeft je groothoek tot 150 en lichtsterker.

Comment

Working...
                        X