Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digitale lens hoort bij welke body ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

    Lijkt toch op mijn sigma 50 F1.4 langs achter dus ik gok ook op een Canon mount.
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #17
      Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

      Een sigma sa mount. Werkt dus op sigma dslr's. Die worden nu niet meer gemaakt.

      Comment


      • #18
        Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

        Men heeft bij Sigma niet veel ontwerpkosten gestoken in een mount, de SA heeft een Pentax bajonet met Canon register en Canon kontakt-layout.....

        Comment


        • #19
          Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Een sigma sa mount. Werkt dus op sigma dslr's. Die worden nu niet meer gemaakt.
          Ik las net dat de SD15 wordt geïntroduceert, na een vertraging van 2 jaar.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Een sigma sa mount. Werkt dus op sigma dslr's. Die worden nu niet meer gemaakt.
            Teun,

            Ik vermoed ook dat de zoom 24-135mm een SIGMA mount heeft; maar wat is dan de andere 17-70mm ( is toch een duidelijk verschil, met de 24-135mm vind ik ) ?

            Comment


            • #21
              Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

              Ook de 17-70 is de Sigma SA mount.
              Ik zie geen duidelijk verschil.....

              Comment


              • #22
                Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

                Oorspronkelijk geplaatst door mjm Bekijk bericht
                Teun,

                Ik vermoed ook dat de zoom 24-135mm een SIGMA mount heeft; maar wat is dan de andere 17-70mm ( is toch een duidelijk verschil, met de 24-135mm vind ik ) ?
                Op die contactjes moet je niet te veel letten. Sommige lenzen hebben er meer, andere dan weer minder, bij nikon heb ik ooit gelezen wat die verschillende contactjes nu net deden. Bij sigma/canon weet ik dat eigenlijk domweg niet.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke digitale lens hoort bij welke body ??

                  Even vergeleken met mijn lenzen, werk met Sigma SA mount...


                  Beiden 100% Sigma SA mount. Op de lensdop staat dan "for SA/KPR", wat inhoudt dat het een Pentax of Sigma SA vatting is.

                  Inderdaad is de vatting van Sigma een pentax bajonet, met Canon contactjes, "ontworpen" door dezelfde persoon als de Canon vatting heb ik ooit begrepen.

                  Teun, waar jij je info vandaan haalt weet ik inderdaad niet, maar de SD15 met deze mount is net uit (en binnenkort hier aanwezig )

                  Daarnaast heb ik ook nog een analoog beestje met deze mount hier...werken al deze lenzen perfect op.

                  De Sigma camera's zijn populair onder een klein groepje Sigma fans, met name te vinden in Duitsland, Canada en Engeland. Dat ze niet elk jaar met een nieuw model komen wil niet zeggen dat ze niet meer gemaakt worden (alhoewel de upgrade van SD15 naar SD14 niet eens zo spectaculair is).

                  Maar beide SA mount dus...goed te verkopen via ebay

                  edit: O ja, digitale camera's waar ze op passen:

                  Sigma SD9, SD10, SD14 en SD15

                  Analoge body's:

                  Sigma SA300, SA7 en SA9

                  Er zijn ook nog oudere modellen, die ik niet ken, maar bij de importeur wel eens heb gezien. Een Sigma SA300 koop je voor 25 euro tegenwoordig trouwens

                  edit2: De 17-70 kan helemaal niet op analoog, want DC, dus voor APS size sensoren...van de 24-135 weet ik niet of die ook voor FF/analoog geschikt is.
                  Last edited by jeroen.k; 8 augustus 2010, 13:21.
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment

                  Working...
                  X