Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noob heeft raad nodig ivm aankoop fisheye

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Noob heeft raad nodig ivm aankoop fisheye

Hallo,

Ik was van zin om voor mijn vriendin haar verjaardag een fisheye te kopen. Nu ken ik er zelf niets van (echt niets) dus hoopte ik bij jullie wat goede raad te kunnen vinden.

Mijn vriendin heeft een Canon 400D.
    Bij foto Konijnenberg biedde men mij een, denk ik, Samyang 8mm fisheye aan. met een nieuwprijs van 304 Euro.

Zoals ik al zei, ik ken er niets van, is dit een iets of wat deftige lens? Het gebruik zal (voorlopig) vooral "spelen" zijn...

En wat denken jullie van die prijs? Ik hoopte eerlijk gezegd een goed 2dehandsje op de kop te kunnen tikken (<300€). Ik dan ook al eens een kijkje genomen in jullie "te koop" sectie maar snap er allemaal niets van.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg
    Last edited by Cornholio; 2 augustus 2010, 18:12.

Re: Noob heeft raad nodig ivm aankoop fisheye

[Mod]
    Ik heb je topic verplaatst naar een meer geschikter forum. De Beginnershoek - Fotohoek is een plek weer je je eerste foto's kan tonen op dit forum.

Comment

fotorubens verkoopt die voor €259 onder de naam walimex. Schijnt een erg goed lensje te zijn, zeker voor het geld. Je hebt geen autofocus, maar door de ongeloofelijk grote scherptediepte is dat niet zo'n probleem. Ik ga er normaal morgen een halen voor nikon.

Comment

Ik heb er eentje gehad, was een heel leuk ding. Enorm goed gebouwd voor z'n prijs ook. Helaas lag ie meer in de kast dan wat anders, dus heb ik hem verkocht.
        http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          maar door de ongeloofelijk grote scherptediepte is dat niet zo'n probleem.
          Dat hangt er maar net vanaf hoe je die gebruikt, ik gebruik hem vaak met een hele korte scherpstelafstand en dan is de scherptediepte slechts cm's.

f16 op 16 cm DOF 2 cm

Juist aan de korte kant is de afstandschaal heel erg gerekt en dan krijg je een korte scherptediepte, maar ook

f16 op 50cm scherp van 25 cm tot oneindig en dan is het weer ontzettend groot.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb de Falcon versie (allemaal 1 pot nat verder) en ben er ERG tevreden over. Solide gebouwd, fijne scherpstelling, alleen moeilijk zonder liveview.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              Ik heb de Falcon versie (allemaal 1 pot nat verder) en ben er ERG tevreden over. Solide gebouwd, fijne scherpstelling, alleen moeilijk zonder liveview.
              moeilijk zonder liveview? kan je dat een beetje uitleggen? Ik heb dat niet en nog nooit gemist.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik vermoed dat hij juist scherpstellen bedoelt.
                http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Een fisheye lens gebruik je niet alle dagen, welke lenzen heeft je vriendin al, en wat fotografeert ze het liefst?
                  Misschien is ze beter af met een andere lens die ze meer zal gebruiken.

Ik heb zelf een Sigma 15mm fisheye, en die werkt prima. Alleen is de AF wat traag, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit voor een fisheye (toch niet voor de foto's die ik ermee maak).
                  Maar die Sigma is wel een heel stuk duurder, en op een crop-camera is ze ook niet zo extreem breed. Ik gebruik die vooral op de 5D MKII, en dan is 15mm fisheye wel héél breed (je moet echt goed opletten wat er mee in beeld komt)..
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

ik heb de Nikon 10,5mm f2.8 en dat is een schitterende lens

Comment

Bedankt allemaal voor jullie info.
                      Ik heb besloten om die Samyang bij Foto Konijnenberg te halen.

Comment

Working...
                      X