Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat zou jullie ideale zetje zijn? (canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat zou jullie ideale zetje zijn? (canon)

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    11 met 10 vergelijken kan er nog door, maar 16 en 22 is een groooooot verschil hoor. En geef me 1 reden waarom je in een UWA lichtsterk zou moeten gaan. Binnen neem je met een uwa toch noodgedwongen een statief.
    Geef me 1 reden waarom je noodgedwongen een statief gaat gebruiken bij een uwa, ook al is dat een f4+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Creatief? Wat is er creatief aan een lens op F2.8 zetten....
      Ik hecht altijd veel waarde aan je opmerkingen....maar nu ga ik een beetje aan je twijfelen Is behoorlijk creatief hoor, spelen met de DOF. Enig idee hoe creatief je soms moet zijn om meerdere spelende kids scherp op de foto te krijgen op f2.8 (voor de mooie wazige achtergronden)

Mijn ideale set voor op de 5DmkII zou zijn (voor de meesten totaal onlogisch vrees ik)
      Canon EF 16/35L
      Canon 24/70L f/2.8
      Canon 70/200L II f/2.8 IS
      Canon 100/400L f/4.5/5.6
      Als ik dan toch mag uitgeven:

Canon 85mmL f/1.2
      Canon 180mmL f/3.5 Macro

Een leuk `hebbe-dingetje`lijkt me de Canon EF 800mm f-5.6L IS USM

Last edited by Monica; 11 september 2010, 22:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Ik hecht altijd veel waarde aan je opmerkingen....maar nu ga ik een beetje aan je twijfelen Is behoorlijk creatief hoor, spelen met de DOF. Enig idee hoe creatief je soms moet zijn om meerdere spelende kids scherp op de foto te krijgen op f2.8 (voor de mooie wazige achtergronden)

[/URL][/B]
        Dat "spelen met de dof" is niet meer dan een maniertje dat elke jandoedel kan als die doorheeft hoe ie de scherptediepte kan beinvloeden.
        De resultaten daarvan zien we overvloedig op ieder forum helaas...
        Bloemetjes en boomtakjes half scherp, creatief? Me neus

Spelende kinderen scherp? > techniek toepassen.

PS , ik gaf zoals altijd mijn eerlijke mening, wil je niet van een ilusie beroven....

Comment

Dat "spelen met de dof" is niet meer dan een maniertje dat elke jandoedel kan als die doorheeft hoe ie de scherptediepte kan beinvloeden.

PS , ik gaf zoals altijd mijn eerlijke mening, wil je niet van een ilusie beroven....
          Die pak je me ook niet zomaar af hoor...maar je onderschat naar mijn idee wat je kunt doen met f2/8. Waarom zou alles of veel scherp moeten zijn bij een hoog f getal. Is dat creatief? Creatief is een wijd begrip.

Comment

Kinderen scherp met f/2.8 is een hele kunst, dat kan ik je wel vertellen. De DOF is zeer beperkt en slechts een klein deel bevindt zich in het scherpte gebied (soms alleen de ogen) Dan moet je zeer creatief aan de slag gaan, geloof me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Die pak je me ook niet zomaar af hoor...maar je onderschat naar mijn idee wat je kunt doen met f2/8. Waarom zou alles of veel scherp moeten zijn bij een hoog f getal. Is dat creatief? Creatief is een wijd begrip.
              Daar zit hem de kneep.
              Het toepassen van elementaire fototechniek zou ik niet direct creatief willen noemen, jij kennelijk wel..

Ik beweer niet dat F2.8 nooit functioneel is, maar noem het alleen niet creatief.

We zijn eruit geloof ik....

Comment

Working...
              X