Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies ivm. portret & landschappen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies ivm. portret & landschappen

Ik zou graag een goed objectief/objectieven aankopenvoor mijn Canon 50D, voor vooral portretten en landschappen.
    Welke objectieven kunnen jullie aanraden (of afraden) ?

Liever wat langer sparen en ineens een goede lens kopen dan nu vlug iets kopen en dan binnen enkele maanden weer een andere te moeten/willen kopen.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Re: Advies ivm. portret & landschappen

In principe heb je genoeg bereik. Voor heel weinig geld zou je nog een 50mm/1.8 kunnen kopen, die is maar 99 euro. Kun je ook iets meer spelen met scherptediepte. Heb je iets meer geld over dan kan de 50mm/1.4 een betere investering zijn (ruim 300 euro). Zou je voor het laatste kiezen dan zou ik de voorkeur geven aan de sigma AF50/1.4 EX DG HSM voor 389 euro. Kijk maar eens naar de testen op dpreview.com.
    Deze lens, in combinatie met een polarisatie filter, is ook goed te gebruiken voor landschapsfotografie.

Voor rest zou ik zeggen aan de slag. Het grootste aandeel in de kwaliteit van een foto komt van de fotograaf. Succes dus.
    Jacques Bakker
    www.fotohandig.be

Comment

Working...
    X