Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens?

hoi ik heb een canon eos400 en heb nu een lens 55-250 maar zou graag iets meer willen
    ik had in gedachte om de 28-300is te kopen om de reden dat ik niet steeds moet wisselen van lens.
    is deze lens aan te raden om zowel binnen/buiten te fotograferen.
    ik ga graag naar het wielrennen zien en probeer daar ook enkele mooie kiekjes te maken,is ook hiervoor deze lens geschikt.

Re: welke lens?

Oorspronkelijk geplaatst door frankie en cindy Bekijk bericht
    hoi ik heb een canon eos400 en heb nu een lens 55-250 maar zou graag iets meer willen
    ik had in gedachte om de 28-300is te kopen om de reden dat ik niet steeds moet wisselen van lens.
    das een goeie lens hoor, maar ruim 2300 Euro is een hoop meer geld dan een 55-250mm?
    en dat voor op een EOS-400?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En een abonnementje op de sportschool is ook aan te bevelen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

is natuurlijk waar dat dit een dure lens is maar nu moet ik steeds veranderen van lens en moet je die ook steeds meesleuren.
        is een 400d geen toestel voor deze lens?

Comment

om de reden dat ik niet steeds moet wisselen van lens.
          Dit kom ik de laatste tijd wel veel tegen...

Weten de mensen dan echt niet beter waar het DSLR gebeuren om draait
          De mogelijkheid om van lenzen te wisselen is nu éénmaal HET grote voordeel van een spiegelreflex.

Dit is niets persoonlijks hoor maar als je dat niet wil, ga dan gewoon voor een goede bridge, heeft ook 10/12 MP, 3-inch LCD, live-view, filmfunctie, 3200 ISO EN een vaste lens met pfff... 20x zoom of zo.
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Met een 28-300 moet je nog steeds wisselen, want die heeft geen groothoek op een 400D.
            Totaal zinloos dus, of je moet het leuk vinden te sjouwen met een grote zware witte toeter
            NAAST de standaardlens.
            Neem dan een echte superzoom voor crop zoals een Tamron 18-270

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht

Weten de mensen dan echt niet beter waar het DSLR gebeuren om draait
              De mogelijkheid om van lenzen te wisselen is nu éénmaal HET grote voordeel van een spiegelreflex.
              ook mijn eerste gedacht, maar dacht ook, laat ik dat deze keer eens niet opnoemen.
              maar je hebt volkomen gelijk.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een dslr is er nou eenmaal of lekker lenzen te kunnen wisselen, ook niet alsof je daar je halve levensverwachting voor moet inleveren. Gewoon iedere dag 1 minuut minder slappen en het is al geregeld.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Vorig jaar kocht ik een mijn eerste reflex : canon 500. Als allroundlens, en idd. ook om niet steeds van lens te moeten wisselen (en als leek) kocht ik er na veel piekeren een 18-200mm bij. Na 4 maand kocht ik een Canon 50mm, 1.4
                  Nu, 8 maand later, merk ik dat ik steeds minder die 18-200mm gebruik, en steeds meer die 50mm, 1.4. Ik leerde op een andere manier naar de dingen kijken, ging zelf wat meer bewegen ipv. mijn lens. Voor de (nabije) toekomst denk ik nog aan een macrolens voor mijn Canon 500, want met die 18-200mm kan ik echt geen degelijke geen macro-opnames maken.
                  Als ik bv. een dagtocht doe, en toch mooie foto's wil zonder te zwaar geladen te zijn, dan neem ik mijn compacttoestelletje mee: Panasonic Lumix TZ5, 10x optische zoom, 28mm. Hier hoef ik ook niet te wisselen en kan je prachtige beelden maken.

Maw.: als "gewone amateur" heb ik geleerd dat wat hierboven door de anderen verteld wordt echt wel juist is: af en toe eens wisselen kan geen kwaad, je maakt er de mooiste foto's mee.

Comment

Waar ik elke keer op hoopte , was dat er iemand anders nog een heel groot voordeel van de DSLR zou noemen, namelijk de grootte van de sensor. Of je nu veel of weinig van objectief gaat wisselen, de sensor maakt een heel groot verschil met die piepkleine sensoren van compactcamera's waar ook nog eens super veel megapixels op gepropt worden.
                    Worden de licht omstandigheden slechter, dan kun je de compactcamera lekker in je tas laten zitten om vervolgens zonder problemen verder te gaan met je mooie DSLR...deze zal op dat moment veel strakkere foto's kunnen schieten...
                    Kies je voor een DSLR, dan kies je voor een kwalitatief zeer goede sensor en de mogelijkheid om een breed scala aan objectieven te gebruiken
                    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                      Waar ik elke keer op hoopte , was dat er iemand anders nog een heel groot voordeel van de DSLR zou noemen, namelijk de grootte van de sensor. Of je nu veel of weinig van objectief gaat wisselen, de sensor maakt een heel groot verschil met die piepkleine sensoren van compactcamera's waar ook nog eens super veel megapixels op gepropt worden.
                      Worden de licht omstandigheden slechter, dan kun je de compactcamera lekker in je tas laten zitten om vervolgens zonder problemen verder te gaan met je mooie DSLR...deze zal op dat moment veel strakkere foto's kunnen schieten...
                      Kies je voor een DSLR, dan kies je voor een kwalitatief zeer goede sensor en de mogelijkheid om een breed scala aan objectieven te gebruiken
                      correct, maar dat staat nogal los van de discussie of men 1 megasuperzoomlens koopt of enkele lenzen met een beperkter zoombereik.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

is natuurlijk waar dat dit een dure lens is maar nu moet ik steeds veranderen van lens en moet je die ook steeds meesleuren.
                        Dit zal eerder sleuren worden dan een 18-55 + 55-200.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

EF-S 18-55 + EF-S 55-250 = 580gr (met de IS versie van de 18-55 komt er nog 10gr bij)
                          EF 28-300 L IS = 1670gr

De 28-300 L IS is wel de beste in zijn klasse, maar die wordt vooral gebruikt door persfotografen die echt niet de tijd hebben om lenzen te wisselen.
                          Als "amateur" heb je meestal toch wel wat meer tijd om even een andere lens op je camera te zetten.

Met die 28-300 heb je nog steeds geen lichtsterke lens in huis en zal je al heel snel de flitser moeten gebruiken. Met het ingebouwde flitsertje krijg je dan waarschijnlijk wel een schaduw onderaan de foto omdat de lens in de weg zit, je zal er dus zeker een externe flitser moeten bijkopen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Is de 18-135is en 55-250is geen betere combinatie?
                            Ik sta voor een aankoop en heb al is kunnen testen met een vriend zijn toestel, de 18-55is vind ik snel te kort in wisselende situaties langs de 55 kant.
                            Iemand een mening of gebruikservaring?

Comment

Was eerst ook van zin om de 28/300 te nemen maar ben dan toch gevallen voor de 24/105 en de 100/400 samen meer berijk en voor ongeveer dezelfde prijs.

Comment

Working...
                              X