Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telezoomlens voor canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke telezoomlens voor canon?

    Hallo iedereen,

    ik heb momenteel maar een bereik tot 135mm, en ik zou graag wat langer hebben.
    Nu wil ik er af en toe vogelfoto's mee nemen, maar ik hoef geen extreem goede 600mm prime ofzo. Oja, ik gebruik een canon 40D
    Ik zat te denken aan deze lenzen:

    Tokina 80-400mm (maar daar lees ik hier niet veel goeds over)
    Sigma 120-400mm (goede reviews op internet, maar hier niet zo positief)
    Oude Sigma 50-500mm (vind ik niet zo veel over, alleen maar over de nieuwe)
    Sigma 80-400mm (lees ik ook wel positieve dingen over)
    En verdere tips zijn welkom!

    Zoals waarschijnlijk al wel duidelijk, ligt het budget rond de 600euro. Liefst zo goedkoop mogelijk dus.
    Ik hoef geen heeele goede lens, want dat kan je niet verwachten met zo'n budget...
    Maar wel zo goed mogelijk natuurlijk

    Iemand ervaringen, andere aanraders of meer info nodig?


    groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Welke telezoomlens voor canon?

    Ik gebruik de canon 100-400 op mijn 7D maar om vogels te fotograferen is die in veel gevallen te kort ? Een ooievaar in een boom gaat wel , maar als het de grootte van een mus is zal deze toch van heel dicht benaders moeten worden .Het is wel een heel goede lens die ik op aanraden van dit forum heb gekocht.
    succes

    Comment


    • #3
      Re: Welke telezoomlens voor canon?

      Ik heb net de canon 70-300 4 5.6 is usm aangeschaft zeer schappelijk van prijs allé vind ik wel in witte doos gekocht 399 .- nieuw en is goed maar is nu ook geen suuuuuuuuuper tele hé
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Re: Welke telezoomlens voor canon?

        Bedankt voor de reacties! Maar ik zou ook graag de canon 100-400mm willen, maar die is wel boven mijn budget... En met een 70-300mm kom ik wel echt te kort. Ik wil minimaal 400mm eigenlijk.

        groeten Joep
        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

        Comment


        • #5
          Re: Welke telezoomlens voor canon?

          Hallo

          Ik heb de sigma 120-400 en ben daar ruim tevreden mee! Ik geloof dat ik ergens in een topic foto's heb.

          Dit is nu wel geen vogel-foto, maar als je deze link volgt, dat is een resultaat van die lens :
          http://lh3.ggpht.com/_1cQo9RgsDrs/TA...den3%20488.jpg

          ik heb ze nog niet zo héél lang en experimenteer zoveel mogelijk : http://picasaweb.google.be/Rallylover0710
          Last edited by Rallyloverke; 28 juli 2010, 12:15. Reden: nog wat toevoegen

          Comment

          Working...
          X