Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat gebruiken jullie het meest voor babyfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat gebruiken jullie het meest voor babyfotografie?

Hallo

Ik heb het gelukkig nieuws gekregen dat ik papa wordt. Mijn pruts zal in januari komen en dat wil ik graag vastleggen. Maar ik fotografeer maar natuur-, vogel- en natuurfotografie en nooit portret.

Nu heb ik al een 17-55 f2.8 en 70-200 f2.8 maar wat gebruiken jullie het meest het is dus op een d300 of d90.

Nu ging ik eerst een 85 f1.8 kopen maar is die brandpuntafstand niet te groot voor baby? tevens wil ik graag zeer mooie bokuh.

Sorry maar de 85mm f1.4 is mij te duur.

Op site heb ik gelezen dat 50mm f1.4 minder mooie bokuh heeft dan de f1.8 en de 85mm f1.8?

Hoe zit het met de sigma 50mm f1.4 of de MF nikon 50mm f1.2?

Bedoeling is dus om handjes, oogjes, voetjes, ... detailfoto's ermee te nemen
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Re: wat gebruiken jullie het meest voor babyfotografie?

Ik denk dat je met de 17-55 + 70-200 ruim voldoende materiaal in huis hebt om een baby te fotograferen. Een 70-200 is heel goed bruikbaar voor portretfotografie, en met de 17-55 kan je gemakkelijk je toekomstige model helemaal in beeld brengen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik denk dat je met de 17-55 + 70-200 ruim voldoende materiaal in huis hebt om een baby te fotograferen. Een 70-200 is heel goed bruikbaar voor portretfotografie, en met de 17-55 kan je gemakkelijk je toekomstige model helemaal in beeld brengen.
      Ik volg Bart ! Met het bereik '17 tot 200 mm - f/2.8' heb je alles in huis om alle soorten portretten en snapshots vast te leggen. Geen enkel excuus meer...
      Tenzij je natuurlijk deze gelegenheid wil gebruiken als voorwendsel om nieuw glas binnen te halen... dan zwijg ik in alle talen
      Baai de wei, proficiat
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

je hebt zeker genoeg aan de lenzen die je hebt, doch als je graag een kleine diepte scherpte hebt (is wel mooi bij baby's) is een 50mm 1.8 of een 85mm 1.8 aangewezen.
        Bij 85mm heb je minder vervorming, maar moet je iets verder staan... persoonlijk vind ik dit de betere portret lens, alhoewel bij baby's een 50mm makkelijker is. De 50mm 1.4 heeft wat mij betreft een minder goed resultaat als de 50mm 1.8 op een DX camera (ik heb ze beiden)

de leukste lens is de 85mm 1.4 natuurlijk, maar da's een andere prijsklasse...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          Hallo

Nu ging ik eerst een 85 f1.8 kopen maar is die brandpuntafstand niet te groot voor baby? tevens wil ik graag zeer mooie bokuh.
          die zal super zijn daarvoor.

maar als je de 17-55 en 70-200 hebt, heb je die dan echt nodig.

Ik ben 2 maand geleden vader geworden (bereid je maar voor, het is nog veel leuker dan je zou denken) en gebruik soms extreme groothoeken voor portretten.
          dit is mijn petekind Sep! (ze hebben echt geprobeerd bij de aangifte het ! als deel van zijn naam te maken) op 12 mm (Nikkor 12-24 f/4). Snapshot, niet echt over nagedacht, maar je ziet het idee wel he
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

wellicht een macrolensje erbij, bv een tamron 90 mm, als het om detailfoto's gaat (aangezien je al een Tamron 180 hebt).
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Allereerst een hele dikke proficiat met de blijde vewachting

ik gebruik zowel de 70-200 2.8 als de 85 1.8 en die zijn beiden zaaaaalig voor babyshootjes

85 1.8 @ f/2 op 1D2
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

hier gebruik ik alles wat in mijn handtekening staat!
                hou uj maar vast, ier al eentje van acht maanden, in 1 maans tijd kruipen, rechttrekken, pogingen tot stappen, tandje.
                het gaat zo rap
                nikon stuff

Comment

Zelf gebruik ik mijn 50mm f1.8 (heb ook niets anders naast de kitlent).
                  Als je op de babyfotografie groepen van Flickr of websites gaat kijken van babyfotografen zul je zien dat heel vaak de 50mm lens gebruikt wordt.
                  Ook 24-70 f2.8 of ander merk variant wordt ook vaak gebruikt als je bv. moeder/vader of andere personen erbij wil.
                  De 85mm f1.8 of de 24-70 f2.8 wordt ook mijn volgende keuze omdat ik vooral in portret- en babyfotografie wil verder gaan.

Alle babyfoto's die ik hier heb gepost zoals bv. deze pasgeborene van 8 dagen zijn met de 50mm genomen. Voordeel is je F-getal wat je de mogelijkheid heeft niet te moeten flitsen (wat pasgeborene babies niet altijd leuk vinden).

Enne. dikke proficiat met de spruit op komst. Wij schaften de 50mm f1.8 aan voor dezelfde reden. Nog geen seconde spijt van gehad.
                  Maar als ik zie wat je in huis hebt, dan lijkt me dit misschien een overbodige aankoop al kunnen die stops diafragma wel het verschil maken bij slechte lichtomstandigheden, alsook de kleinere DOF die je kunt bereiken...
                  Last edited by Nena; 27 juli 2010, 19:18.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik denk dat er al voldoende over is gezegd. Wat ik nog even kwijt wilt ivm. jouw vraag over het relatief lange brandpunt van 85mm, is dat ik vaak portretjes maak met mijn tamron 90mm macro. Dit gaat prima, en zeker voor babys of bij volwassenen alleen het gezicht.
                    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Comment

Ik heb 5 kleinkinderen, en dus evenveel miljoen foto's ervan. Het grootste deel met de D200 en de 17-55 f 2.8, de laatste met de D700 en de 24-70 f 2.8. Beide lenzen zijn voor mij top-glas voor dat doeleinde. Beide hebben mooi bookey en zijn on-focus retescherp.
                      Niet verder zoeken, je hebt topglas in huis. Het is pas als ze wat groter worden dat lenzen met meer telebereik interessant worden omdat ze je dan niet zo in de gaten hebben terwijl je fotografeert. Een goede gebouncte flash is bij mij ook nooit ver weg.
                      In ieder geval veel plezier ermee, en proficiat op voorhand.
                      Als je wil kan ik je via PB wel eens wat voorbeelden doorsturen.

Comment

Ik heb vorig jaar een Nikon 50mm f1,8 aangeschaft speciaal voor mijn dochtertje te fotograferen.
                        Ik heb van deze aankoop nog geen moment spijt gehad! Prachtige lens en zeker als je naar de prijs kijkt.
                        Mijn 50mm gebruik ik zeker voor 60% van de foto's van mijn dochtertje. Voor de rest gebruik ik mijn Sigma 28-70 f2,8.
                        Ik vind ook persoonlijk dat een zo'n prime lens je een betere fotograaf maakt. Je kan niet zoomen en daardoor ga je al eens sneller nadenken wat je allemaal op je foto wilt

Verder komt een externe flash die je kan bouncen ook altijd van pas.
                        Dat is voor jou misschien een betere investering aangezien je met de 17-55 al topglas hebt

Comment

Ik gebruik vrijwel alle lenzen die ik heb voor het fotograferen van mijn kinderen... Alleen de 100-400L vind ik voor deze onderwerpen toch wat overbodig

Zelf schiet ik met Canon FF camera's, en wel het meest met m'n 24-105L, wat dus het meest overeen komt met jouw 17-55. De mooiste foto's van m'n kinderen schiet ik binnen echter toch wel met mijn Sigma 50mm f1.4 (ook op FF dus) en buiten met mijn 135L wat dus overeen komt met zo'n 85mm op jouw cropcamera.

Binnen met de Sigma 50mm:

Buiten met de 135L:

www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                            Hallo

Ik heb het gelukkig nieuws gekregen dat ik papa wordt. Mijn pruts zal in januari komen en dat wil ik graag vastleggen. Maar ik fotografeer maar natuur-, vogel- en natuurfotografie en nooit portret.

Nu heb ik al een 17-55 f2.8 en 70-200 f2.8 maar wat gebruiken jullie het meest het is dus op een d300 of d90.

Sorry maar de 85mm f1.4 is mij te duur.

Op site heb ik gelezen dat 50mm f1.4 minder mooie bokuh heeft dan de f1.8 en de 85mm f1.8?

Hoe zit het met de sigma 50mm f1.4 of de MF nikon 50mm f1.2?

Bedoeling is dus om handjes, oogjes, voetjes, ... detailfoto's ermee te nemen
                            Proficiat met het goede nieuws

Heb zelf ook kleine kinderen, en 1 week geleden er een dochter bij, dus ik weet waarover je spreekt.

Algemene foto's (bezoek, ziekenhuis, ...) heb ik genomen met een nikon 28-70 F2.8 op een D700, dus vergelijkbaar met de 17-55 op DX.
                            Voor de foto's voor het kaartje heb ik veel gebruik gemaakt van de 85 f1.8.
                            Superlensje voor dit. Maar wel gebruikt op de D700.

Voor detailopnames heb ik veel gebruik gemaakt van de nikon Af-s 60 macro.

Andere lenzen die ik gebruikt heb is ook de 70-200 VR.

Met de lenzen die jij hebt kom je al een heel eind verder.

Als je een 50 f1.2 of 85 f1.8 of 60 macro eens wil uitproberen moet je maar een pm sturen
                            De 50 1.2 heeft ook een super bokeh.
                            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Een 28-75 / 2.8 zou moeten lukken denk ik

Comment

Working...
                              X