Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60

    Sorry ik weet dat deze vraag al heel vaak gesteld is want ik heb hier al heel veel topics over gelezen maar ik vind het toch lastig om die op mijn eigen situatie toe te passen.
    We hebben nu twee jaar een Nikon D60. De lens die we erbij hadden was 18-135. Maar deze is vorig jaar kapot gevallen op vakantie.
    Nu dus op zoek naar een nieuwe lens. We gebruiken de camera voornamelijk voor vakantie (dieren en natuur) en voor architectuurfoto's. We willen dus een degelijke zoom en groothoek.
    Nu heb ik de volgende lenzen op het oog:
    Nikon 70-300, 18-200
    Nikkor 17-55, 18-200 (is nikkor een merk van nikon?)
    Tamron 17-50
    Sigma 18-200

    Ik heb geen goed beeld wat de verschillen zijn en welke beter is? En passen ze wel allemaal op de D60?
    Zijn de merken zoals Sigma en Nikkor ook goed of blijft een Nikon op een Nikon-body toch het beste? Het scheelt natuurlijk wel in prijs, maar als de nikon het verschil waard is..

    Alvast heel erg bedankt voor de hulp. Groetjes Yvonne

  • #2
    Re: Nikon D60

    de Nikkor lenzen zijn idd van Nikon. geen idee waarom, er zijn wel meer merken die dat doen.

    op photozone.de kan je terecht voor tests van al die lenzen.

    Sigma en Tamron lenzen zijn niet slecht, maar je gaat mij die niet horen aanraden.

    Ik weet niet of je weet wat die getallen allemaal betekenen. Google weet dat wel en hier kunnen we je daar ook wel een eind mee op pad helpen.

    maarreuh waarom niet opnieuw die 18-135 kopen. Ik heb die nooit gebruikt, maar er lopen er hier rond die daar heel tevreden over zijn.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60

      In eerste instantie was ons vertelt dat die lens eruit was of ging. Dus eigenlijk zijn we daarom verder gaan kijken en nu wilde we graag een lens met meer zoom.
      Ik weet inmiddels wat de getallen betekenen.
      Is de Nikon 18-200 dan niet beter dan de 18-135? In ieder geval qua zoom toch maar zijn er ook punten waarop de 18-135 beter is?

      We hebben ook even gedacht om de nikon 70-300 en de nikon 17-50 te kopen. Maar ik denk dat we toch liever één lens hebben. We hebben die 18 wel echt nodig voor de architectuurfoto's.

      Wat is het verschil tussen de Nikon 18-200 en de Nikkor 18-200?
      Welke lens zou je ons aanraden na deze info? Bedankt alvast!

      Groetjes Yvonne

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60

        Oorspronkelijk geplaatst door yvje1987 Bekijk bericht
        Wat is het verschil tussen de Nikon 18-200 en de Nikkor 18-200?
        Welke lens zou je ons aanraden na deze info? Bedankt alvast!

        Groetjes Yvonne
        De Nikon 18-200 IS de Nikkor 18-200. Nikon maakt de camera's en noemt zijn lenzen Nikkor.

        Als je alles in één lens wil, is dat degene die je nodig hebt.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60

          Beste combinatie:
          Nikkor 17-55 2.8 + Nikkor 70-300 VR. en je kunt eventueel de 17-55 vervangen door een Tamron 17-50 2.8 en dan wel één met een scherpstelmotor en de VC versie.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60

            Alle Nikon lenzen dragen de naam Nikkor.
            Voor op een D60 heb je lenzen nodig met een ingebouwde scherpstelmotor, de AF-S reeks anders heb je geen autofocus.
            Alle lenzen op onderstaande link werken 100% op een D60.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D60

              Persoonlijk zou ik je deze aanraden; http://www.fotokonijnenberg.be/produ...5-56_g_vr.html

              Is een topper en budgetvriendelijk

              Waarom niet de 18-200 hoor ik je vragen ? Meer zoom is inboeten aan kwaliteit.

              Doe er deze bij : http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._if-ed_vr.html

              2e hands te vinden hier op 't forum onder "aangeboden"

              En je bent op weg met topmateriaal
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D60

                Bedankt voor jullie uitleg en reacties. Ik denk dat we toch liever bij een lens blijven omdat we toch op de een of andere manier niet graag een lens willen wisselen.
                Mijn vraag nu is alleen als we dan toch voor de 18-200 gaan, in hoeverre zijn de sigma en de tamron dan goed want die zijn toch wel een stuk goedkoper. Iemand ervaring met deze lenzen. Of is de nikkor de investering waard?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D60

                  Als je op dit moment voor jezelf hebt besloten om niet regelmatig lenzen te gaan wisselen, dan kan ik je de Nikkor 18-200 mm van harte aanbevelen. Ok, het objectief is duurder dan de Tamron of Sigma varianten, maar de kwaliteit is prima.
                  Zoals al eerder gezegd lever je met een superzoom objectief wat in op het gebied van kwaliteit, dus kun je in dit geval beter kiezen voor een objectief wat netjes presteert over de hele range...en dat is de Nikkor variant !!
                  Het objectief is degelijk gebouwd en levert ook prima plaatjes af, van groothoek t/m tele, en met het bereik van 18-200 mm kun je allround uit de voeten komen en heb je niet zo snel het idee dat je nog een ander objectief nodig hebt...
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D60

                    zeer tevreden over de 18-200 van tamron op een d60 , is voor mij de ideale wandellens al zou ik achitectuur foto's met deze lens durven afraden ( ik maak me de bedenking dat iemand die een d 60 aanschaft zich dan ook dure software achter wege wil laten )
                    maar als je architectuurfotografie als cultuurplaatjes ziet is deze lens een topper , voordelen tov nikkor zijn absoluut zijn gewicht maar is daarintegen een stuk trager in scherpstelling , ga je voor een weldoordachte foto en het is geen voorbijvliegende vogel dan zal je met deze lens een super aankoop doen .
                    Ps. laat je je hoofd niet zot maken over scherpte want kan tal van ragscherpe foto's tonen met deze lens .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D60

                      Ik denk dat we toch liever bij een lens blijven omdat we toch op de een of andere manier niet graag een lens willen wisselen.
                      Snap niet waarom men dan eigenlijk naar DSLR gaat

                      Het grote voordeel is namelijk dat je van lenzen kan wisselen

                      Men geciteerde ingesteldheid lijkt me een goede bridge meer aangeraden niet en bovendien is dat dan beterkoop dan de 18-200 mm

                      bekijk dit maar : http://www.cameranu.nl/artikel/80584...100_Zwart.html
                      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                      BD1614BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D60

                        De tamron 18-250mm is ook intresant heeft macro ook en kost 369 new bult in motor
                        Last edited by koen1950; 28 juli 2010, 13:24.

                        Comment

                        Working...
                        X