Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

startlenzen kiezen bij canon eos 500d of 550d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • startlenzen kiezen bij canon eos 500d of 550d

    De keuze voor een nieuwe camera was snel gemaakt.
    Het wordt namelijk eos 500d of 550d.
    Het probleem is echter welke objectieven kies ik.

    Nu fotografeer ik nog met een compactcamera.
    Mijn interesse ligt oa bij landschappen en natuurlijk de vakanties en kinderen.

    Na heel veel gelezen te hebben op internet heb ik een "voorlopige" keuze gemaakt,
    namelijk de:

    Canon Ef-S 17-55 f 2.8 IS USM(849 bij konijnenberg)
    Canon EF 70-200 f 4.0 L USM (565 bij konijnenberg)

    Over de eerste twijfel ik eigenlijk niet, behalve dan dat het een beste investering is.
    De tweede echter is zonder beeldstabilisatie!! Hier twijfel ik dus wel over.
    Heb ik hier geen beeldstabilisatie voor nodig?
    Ik ga er wel een statief bij kopen maar ik wil met de tweede lens ook uit de hand fotograferen.
    De 17-55 lens zal ik het meest gebruiken. Het totaal van bovenstaande lenzen is het maximum bedrag voor de lenzen.
    Omdat ik er eigenlijk niet veel vanaf weet, vraag ik jullie advies.

  • #2
    Re: startlenzen kiezen bij canon eos 500d of 550d

    ik heb de Canon 70-300 met IS gehad. De IS helpt inderdaad wel. Ik gebruik nu bijvoorbeeld altijd de 24-105 f4 met IS en zou ook graag die IS hebben op mijn 70-200 f2.8 maar dan wordt het nog wat groter en zwaarder en duurder... afwegen dus.
    Maar zonder die IS kan je gerust nog goeie foto's maken. Afhankelijk van je handstilte heb je dan wat vaker misschien een bewogen foto. Maar je kan net zo goed onscherpte foto's hebben doordat je verkeerd hebt scherpgesteld.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment

    Working...
    X