Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

    Mijn 18-200 lens (VR Type I - Eén van de eerste exemplaren die verkrijgbaar waren), houdt geen focus meer terwijl ik zoom. Ben ik zot aan het worden en was dit altijd al zo? Of is mijn lens defect?
    Ik vermoed het laatste, want ook de focus afstand die wordt aangegeven op de lens klopt niet en is bovendien volledig verschillende bij een verschillende brandpuntsafstand.



    De moeite om te laten repareren?
    't Is niet de lens van men dromen, want ik trek veel meer met mijn 50mm, maar wel bijzonder handig en gewaardeerd als reislens.

  • #2
    Re: 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

    Heb je voor de zekerheid al gekeken of de body niet toevallig in de continu autofocus stand staat, want daarmee gaat de focus driften...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

      Vrijwel geen enkele zoomlens is parfocal, de Nikkor macro zoom schijnt het wel te zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

        ok, dus ik ben wel zot aan het worden :-)

        'k Heb de lens in december 5 jaar en pas nu stel ik mij vragen... :s slecht bezig :s

        Comment


        • #5
          Re: 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

          Hoe hou je normaal focus tijdens het zoomen ?

          Comment


          • #6
            Re: 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

            hen net een 70-200VR en ik krijg hem ook niet scherp ...zelfde fout mss
            nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
            www.pascaldanvers.com

            Comment


            • #7
              Re: 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

              Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
              Mijn 18-200 lens (VR Type I - Eén van de eerste exemplaren die verkrijgbaar waren), houdt geen focus meer terwijl ik zoom.
              Louter ter info: zowel de "oude" versie (met rood VR opschrift) als de "nieuwe" versie (met goudkleurig VR opschrift) hebben VR type II. De verschillen tussen beide objectieven zijn minimaal (anti-creep + verbeterde coating).
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: 18-200mm houdt geen focus tijdens zoomen

                ok bedankt voor de info :-)

                Comment

                Working...
                X