Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens v. natuur fotografie Zuid amerika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens v. natuur fotografie Zuid amerika

    Hallo,
    Ik ben beginnende fotografie liefhebber en ben in bezit van een nikon d80 in combinatie met de 18-200mm VR nikor lens.
    welke lenzen raden jullie me aan voor flora/fauna fotografie in zuid amerika.
    Ik heb al veel gelezen over macro lenzen maar begrijp dat je zo licht gevoelige mogelijke lens moet nemen voor in de jungle. zou de 105mm 2.8 VR goed genoeg zijn. voor fotografie van insecten en amfibieen in de jungle? of zou je voor een licht gevoeligere gaan.

    Een (extreme) groothoek lens ook een aanrader voor zo`n reizen qua landschappen
    Budget niet zo van belang.

    Ik hoor graag jullie ervaringen.
    Groeten.

  • #2
    Re: lens v. natuur fotografie Zuid amerika

    Lichtsterkere macro's dan 2.8 zijn er volgens mij niet. Ook zal je vaker met een kleiner diafragma werken om nog iets van scherptediepte over te houden. Misschien de Metz MS1 erbij nemen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: lens v. natuur fotografie Zuid amerika

      bedankt voor je snelle reactie.
      Ik zou graag meer ervaringen horen van andere fotograven

      Comment


      • #4
        Re: lens v. natuur fotografie Zuid amerika

        Oorspronkelijk geplaatst door fotografism Bekijk bericht
        welke lenzen raden jullie me aan voor flora/fauna fotografie in zuid amerika.
        Zuid-Amerika is enorm groot en verscheiden. Ik heb het geluk gehad om bijna alle landen bezocht te hebben.

        Ik denk dat je beter advies gaat krijgen als je de landen en regio's opsomt. Zo denk ik aan breedhoek op de hoogvlakte en woestijn, tele voor grotere dieren, etc etc

        Comment


        • #5
          Re: lens v. natuur fotografie Zuid amerika

          regenwouden in brazilie en jungle in panama en costa rica!

          Comment


          • #6
            Re: lens v. natuur fotografie Zuid amerika

            Oorspronkelijk geplaatst door fotografism Bekijk bericht
            regenwouden in brazilie en jungle in panama en costa rica!
            Zie je? 1 land van Zuid-Amerika en 2 van Centraal-America .

            Macro is erg moeilijk zonder statief als je onderwerp in de schaduw is (zoals vaak in het oerwoud). Vooral in Costa-Rica was het makkelijker om grotere dieren te spotten. Een langere tele zal erg wel handig zijn.

            Comment


            • #7
              Re: lens v. natuur fotografie Zuid amerika

              Gebruik een macro flitser, dan kun je het statief achterwege laten, dat gaat niet echt lekker werken in de jungle. Met een goed doseerbare flitsset blijf je heel flexibel....de mooiste beestjes zitten (hoe krijgen ze het voor elkaar) toch weer altijd op de meest onmogelijke plaatsen
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: lens v. natuur fotografie Zuid amerika

                er is een 200mm macro lens van Nikon. Een pak duurder wel, maar je kan dan 1:1 macro's maken als je niet zo dicht kan komen. je hebt dan ook wel een telelens voor de beestjes die wat verderop zitten.

                Is wel maar f/4 dus zou kunnen dat je ze voor andere toepassingen te traag vindt.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment

                Working...
                X