Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen groothoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen groothoek

    Ik zit met een ei. Graag had ik er nog een groothoeklens bij. Ik twijfel nog tussen deze modellen, heeft iemand ervaringen met deze objectieven? Welke zou je zeker aan/afraden? Bedankt!

    Tokina 11-16mm F2.8 AT-X Pro DX Nikon

    Nikkor AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED

    Sigma 8-16mm F4,5-5,6 DC HSM Nikon

    Sigma 10-20mm F 4-5.6 EX DC HSM Nikon
    Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600

  • #2
    Re: Ervaringen groothoek

    ik lees heel goede reviews over de tokina 11-16

    zelf heb ik eergisteren 2de hands de Nikkor 12-24 gekocht en die is gewoon fantastisch.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen groothoek

      Ik heb een maand of twee geleden de Tokina 11-16 gekocht en ben er reuze content van ...
      Wel een beetje geschrokken van het gewicht ... Je moet er natuurlijk ook wat leren mee werken om de vertekening enigszins binnen de perken te houden.

      mvg

      nolfinarium
      groetjes,
      nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
      fotosite: www.nolfinarium.be

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen groothoek

        Oorspronkelijk geplaatst door nolfinarium Bekijk bericht
        Je moet er natuurlijk ook wat leren mee werken om de vertekening enigszins binnen de perken te houden.
        Of dat juist niet doen en het als extra gebruiken, dan kan het allemaal wat verrassender worden.

        Ik heb jaren een Sigma 10-20 4.5 5.6 met plezier gebruikt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen groothoek

          Ik heb net een Sigma 10-20 F4.5-5.6 besteld, komt eraan volgende week.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen groothoek

            Ik gebruik nu gedurende ruim een jaar de Sigma 10-20mm/f4.5-5.6 op een Nikon D90, en heb er tot nu toe absoluut geen spijt van gehad. Wat een heerlijk objectief is dit voor gebruik tijdens stedentrips of brede landschapsopnamen...fantastisch
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen groothoek

              Een prima groothoek is de Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR
              Ook nog heel goed en tweedehands ook al te koop is de Nikkor AF-S DX 18-70 f/3,5-4,5 G ED

              De groothoeken die jij noemt zijn super-groothoeken en in dat geval zou ik eens kijken naar de Nikkor AF-S DX 12-24 f/4,0 G ED

              En lees eens: http://www.camera2go.nl/lenzen/Het-N...bjectief-.html
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen groothoek

                Als je voor groothoek wil gaan moet je ook écht voor groothoek gaan.
                Uiteraard is de nikkor 12-24 een superlens, maarja 12mm.
                Elke mm weegt zwaar in het groothoeksegment.
                Zelf heb ik 3 jaar de sigma 10-20 gebruikt, was een van mijn meest gebruikte lenzen, echt een superlens met relatief weinig vervorming.
                Sinds deze week henb ij de sigma 8-16 in bezit, ik heb hem nog niet goed getest, maar hier kom ik nog op terug
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen groothoek

                  Hartelijk bedankt voor jullie reacties, ik ben wel benieuwd naar uw ervaringen met de sigma 8-16mm !
                  Nikon D7000 - Tokina 11-16 F2.8 - Nikon 50 F1.8 - Sigma 105 F2.8 - Nikon 300m F4 - Nikon SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen groothoek

                    Oorspronkelijk geplaatst door svennovitch Bekijk bericht
                    Hartelijk bedankt voor jullie reacties, ik ben wel benieuwd naar uw ervaringen met de sigma 8-16mm !
                    Mijn eerste indruk is zeer positief.
                    Deze is zonder perspektief correctie

                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaringen groothoek

                      lekker lensje zo te zien.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ervaringen groothoek

                        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Mijn eerste indruk is zeer positief.
                        Deze is zonder perspektief correctie]
                        Heb je die ook ergens in volle resolutie staan? Ziet er goed uit.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ervaringen groothoek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Heb je die ook ergens in volle resolutie staan? Ziet er goed uit.
                          Zijn hier te vinden
                          http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ml#post2748261
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment

                          Working...
                          X