Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

    Voor gebruik op de D300: (50mm x 1,5 = 75mm)

    Vinden de gebruikers van de Sigma de meerprijs van dit objectief verantwoord ???
    Graag ervaringen en misschien enkele voorbeelden ?
    Last edited by Paul C.; 19 juli 2010, 18:46.

  • #2
    Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C. Bekijk bericht
    Voor gebruik op de D300:

    Vinden de gebruikers van de Sigma de meerprijs van dit objectief verantwoord
    Graag ervaringen en misschien enkele voorbeelden ?
    persoonlijk heb ik een 50mm 1.8 AF en een 50mm 1.4 AF
    geen AF-S

    maar...

    ik vind de beide lensjes erg leuk op een D700, doch veel minder leuk op een D300.
    Op een D300 vind ik een 35mm 1.8 AF-S lensje erg leuk...

    m'n 50mm 1.4 heeft me nooit echt overtuigd op een D200 en D300 (op crop camera dus)

    heb je de 35mm al? en wat wil je met 50mm doen?
    ook erg leuk is de 85mm op crop camera (en op D700)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

      Bedoeling: hoofdzakelijk als [ portretlens], ook om bijv. in een donkere kerk eens een detail te nemen, tenslotte om tijdens "het blauwe uur" te gebruiken

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

        hoofdzakelijk als [ portretlens], ook om bijv. in een donkere kerk eens een detail te nemen, tenslotte om tijdens "het blauwe uur" te gebruiken
        Ongetwijfeld de Nikon 85mm 1.8 Super lens en zeker voor wat jij beoogd.
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

          De Sigma is veel zwaarder en groter dan de Nikon en bovendien ook nog duurder dan de Nikon uitvoering, er zijn er op het forum die de Sigma hebben (kan even niet op de naam komen)

          Ik denk dat het Franciskine is (moderator)
          Last edited by Sus; 19 juli 2010, 14:06.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door tootsie Bekijk bericht
            ongetwijfeld de nikon 85mm 1.8 :g:g super lens en zeker voor wat jij beoogd.
            +1


            .
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

              Inderdaad is de 85mm merk eigen versie een hele goede keuze..!

              De Sigma is behalve duurder en groter dan de merkeigen versie ook de betere (for a change...) (<-- according to reviews)

              Niets dan lof over deze Sigma lens gehoord, gezien, gelezen en ervaren. Kwam uit de testen vaak als beste, maar heb hem zelf nooit ergens mee vergeleken. Zelf gebruikt en op dit moment de eerste lens op mijn verlanglijst...
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

                Oorspronkelijk geplaatst door Paul C. Bekijk bericht
                Vinden de gebruikers van de Sigma de meerprijs van dit objectief verantwoord
                Als je al 77mm lenzen hebt en bv een pola, wordt het verschil al kleiner.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

                  Dank je wel, Jeroen.
                  Een 85 mm wordt op mijn D300 wel 130 mm en dat is wel wat te lang als portretlens.

                  Wat ik vooral wil weten, is of de meer-investering beloond wordt door een betere kwaliteit.
                  Ik heb begrepen dat dit voor jou wel het geval is...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

                    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C. Bekijk bericht
                    Dank je wel, Jeroen.
                    Een 85 mm wordt op mijn D300 wel 130 mm en dat is wel wat te lang als portretlens.

                    Wat ik vooral wil weten, is of de meer-investering beloond wordt door een betere kwaliteit.
                    Ik heb begrepen dat dit voor jou wel het geval is...
                    85mm is absoluut niet te lang voor portret lens...
                    ik maak mijn meeste portretten met 85mm - 200mm

                    minder vervormt het gezicht...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      85mm is absoluut niet te lang voor portret lens...
                      ik maak mijn meeste portretten met 85mm - 200mm

                      minder vervormt het gezicht...
                      Mee eens, ik schiet buiten de meeste portretten met m'n 135L op FF, dus vergelijkbaar met 85mm op een 1.5x crop. Werkt zeer goed

                      Ik heb overigens ook de Sigma 50mm EX maar dan dus wel op een Canon. Ik was helaas wel één van die pechvogels die niet direct een goed exemplaar had (het heeft ongeveer een 1/2 jaar en 3 exemplaren geduurd voordat ik een goed exemplaar had) maar nu ik een goed exemplaar heb ben ik erg wel erg blij mee
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50mm f/1.4 versus Nikkor 50/1.4

                        Oorspronkelijk geplaatst door Paul C. Bekijk bericht
                        Dank je wel, Jeroen.
                        Een 85 mm wordt op mijn D300 wel 130 mm en dat is wel wat te lang als portretlens.

                        Wat ik vooral wil weten, is of de meer-investering beloond wordt door een betere kwaliteit.
                        Ik heb begrepen dat dit voor jou wel het geval is...
                        Niet te snel hoor Bedenk wel dat ik een Sigma camera heb...dus alleen maar Sigma lenzen gebruik..! Ik heb ook enkel deze 50mm goed kunnen gebruiken, de wijsheid in vergelijking met de Nikon/Canon lenzen is "internet wijsheid" zoals hierboven aangegeven. Daar in meerdere reviews gelezen dat de meerprijs verantwoord is...mits (en die is heel belangrijk) hij veel volopen én op fullframe wordt gebruikt. In het cropbereik van de lens was het verschil een heel stuk kleiner namelijk...

                        Overigens, als portretlens is 85mm op een crop juist prima, zoals aangegeven. Ik probeer nooit onder de 70mm te komen voor portretten, inderdaad in verband met vervorming.

                        edit: Als de Sigma 85mm f1.4 op een goed prijsniveau zit met een tijdje zal die ook boven de 50mm op de verlanglijst komen.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment

                        Working...
                        X