Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Nikkor 18-55mm en Tamron 17-50mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verschil tussen Nikkor 18-55mm en Tamron 17-50mm?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_O Bekijk bericht
    't Is een beetje appelen met peren vergelijken wat je hier doet. Om een echte vergelijking te maken moet je de Nikkor 17-55mm F 2.8 naast de Tamron zetten. Deze zijn allebei lichtsterker dan de 18-55 en dus beter. En dan heeft de Tamron zijn prijs als grootste troef.
    lichtsterker betekent niet hetzelfde als beter. Het betekent enkel dat er meer licht in kan en dat je meer mogelijkheden hebt over scherptediepte.

    Ik heb drie jaar met die kitlens op mijn D50 rondgelopen. Het is een van de meest stiefmoederlijk behandelde stukjes glas ooit. De resultaten die ze aflevert zijn gewoonweg sterk tot zeer sterk. Als je kan leven met de beperkingen van f/3.5-5.6 heb je geen andere lens nodig.

    Moet je echt tot f/2.8 kunnen dan lijkt die Tamron het beste op de markt als prijs belangrijk is.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Verschil tussen Nikkor 18-55mm en Tamron 17-50mm?

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Is de scherpstelmotor in de tamron dan zo traag/slecht? (hij krijgt toch echt meer licht binnen met scherpstellen en zou dus sneller moeten zijn op dezelfde body)
      De scherpstelmotoren van Tamron zijn traag, maar de schroevendraaier AF versie is razend snel, bijna AFS snel. Dat probleem, trage AF, lees je ook altijd van Canongebruikers, bij bv de 17-50 en 28-75, terwijl die op Nikon razend snel zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Verschil tussen Nikkor 18-55mm en Tamron 17-50mm?

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        lichtsterker betekent niet hetzelfde als beter. Het betekent enkel dat er meer licht in kan en dat je meer mogelijkheden hebt over scherptediepte.
        Ok het betekent wel niet het hetzelfde. Maar over het algemeen kan je toch wel stellen dat een lichtsterk objectief beter is dan een z'n minder lichtsterke variant. Net omwille van het feit dat er meer licht in kan, je meer controle hebt over de scherptediepte, de constructie doorgaans wat beter is.
        Ik denk niet dat er veel gevallen zijn waar het andersom is.

        Comment


        • #19
          Re: Verschil tussen Nikkor 18-55mm en Tamron 17-50mm?

          neem aan dat je de 17-55 van Nikon bedoeld. lees eens:
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #20
            Re: Verschil tussen Nikkor 18-55mm en Tamron 17-50mm?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            neem aan dat je de 17-55 van Nikon bedoeld. lees eens:
            http://www.nikon-club-nederland.nl/f...=24624&start=0
            Nee, ik heb het wel degelijk op de Tamron 18-50mm.

            Comment

            Working...
            X