Ik meen ergens te hebben gelezen dat de IS motor na een tijdje kan verslijten. Aangezien ik op vrij korte termijn eens ga uitkijken naar een 70-200, vroeg ik me af of dat waar is. Iemand?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
70-200 met IS : 2e hands kopen of niet?
Collapse
X
-
-
Re: 70-200 met IS : 2e hands kopen of niet?
Over defecte IS motortjes van een 70-200 f2,8 L IS heb ik hier eigenlijk nog niet echt veel gelezen, het zal dus waarschijnlijk allemaal wel meevallen.
Ik heb er zelf in ieder geval nooit problemen mee gehad. Waarschijnlijk is de 70-200 reeks van Canon zowat de veligste wat tweedehands aankopen betreft, die zijn heel erg betrouwbaar.
Maar, elk mechanisch onderdeel kan verslijten, hoe lang dat duurt kan niemand voorspellen...
Je kan dus een lens in perfecte staat kopen, en die kan dan binnen een bepaalde tijd stuk gaan, maar dat kan net zo goed gebeuren met een nieuwe als de garantieperiode net voorbij is.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Een raar verschijnsel doet zich voor bij het aanbieden van populaire objectieven (zoals alle 70 200 varianten van Canon) op marktplaats. Men vraagt al gauw 90 % van de nieuwwaarde (uitgaande van de wat grotere fotozaken met webwinkel die scherpe prijzen hanteren). En ik heb biedingen tot aan de nieuwprijs gezien, zeker in het noorden van Nederland zie ik dit regelmatig gebeuren. Kennelijk zijn er veel mensen die niet de moeite nemen om uit te zoeken waar een dergelijk objectief tegen een scherpe prijs verkrijgbaar is,
Kortom: Doe er een paar tientjes bij en koop een nieuwe zonder risico en met volledige garantie,Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk berichtEen raar verschijnsel doet zich voor bij het aanbieden van populaire objectieven (zoals alle 70 200 varianten van Canon) op marktplaats. Men vraagt al gauw 90 % van de nieuwwaarde (uitgaande van de wat grotere fotozaken met webwinkel die scherpe prijzen hanteren). En ik heb biedingen tot aan de nieuwprijs gezien, zeker in het noorden van Nederland zie ik dit regelmatig gebeuren. Kennelijk zijn er veel mensen die niet de moeite nemen om uit te zoeken waar een dergelijk objectief tegen een scherpe prijs verkrijgbaar is,
Kortom: Doe er een paar tientjes bij en koop een nieuwe zonder risico en met volledige garantie,
De meeste "L" lenzen zijn tweedehands niet goedkoop, maar dat is ook een voordeel als je die later zelf terug wil verkopen.
Als de verkoper teveel wil voor een tweedehands lens, dan zal hij (of zij) er niet gemakkelijk vanaf geraken.
Voor een 70-200 f2,8 L IS (eerste versie) is 1250 euro op dit ogenblik de normale verkoopprijs (hier op BD toch).
De nieuwe versie kost nog altijd meer dan 2000 euro, de oude is ondertussen overal wel uitverkocht.
De aanbevolen verkoopprijs (prijzen website Canon.be) van de eerste 70-200 f2,8 L IS was in Belgie zelfs 2.500 euro, dat was de prijs die je er in sommige fotowinkels voor moest betalen toen er nog niet zoveel concurrentie was van de webshops en de grote zaken zoals bijvoorbeeld Fotokonijnenberg.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtIk deel ook de mening van Kalahari dat men meestal zoveel vraagt dat je beter nieuw kan kopen.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtIk deel ook de mening van Kalahari dat men meestal zoveel vraagt dat je beter nieuw kan kopen.
Bij sommige L-lenzen is het zo dat je ze tweedehands koopt, je gebruikt ze een hele tijd, en je verkoopt ze dan terug voor bijna dezelfde prijs.
Heb je dan teveel betaald voor een tweedehands lens?
Als je een lens van een ander merk koopt, dan mag je soms nog blij zijn dat je er vanaf geraakt voor de helft van de nieuwprijs, zelfs al is ze nog geen jaar oud.
Dat heb ik zelf meegemaakt met een Tamron 28-300 VC...
Het is een zaak van vraag en aanbod, er is vraag naar goede lenzen, het aanbod is niet zo heel groot, en dan blijven de prijzen hoog. Je bent niet verplicht om ze tweedehands te kopen, je mag altijd een nieuwe kopen als je vindt dat ze tweedehands te duur is.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Ik ben concreet op zoek naar een 70-200L/F4 IS maar twijfel enorm of ik die niet nieuw koop. Blijkbaar is deze ook niet zo makkelijk 2e hands te vinden vandaar.Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk berichtIk deel ook de mening van Kalahari dat men meestal zoveel vraagt dat je beter nieuw kan kopen.
Ik heb zelf mijn koersfiets verkocht aan iemand die begon op te biedenThe Knight That Says Ni...kon
Comment
-
Ik heb al eens gezien wat ze voor een Nikon 70-200VR II vragen en als je die prijzen bekijkt koop ik liever een nieuwe, hoe het bij Canon zit weet ik niet maar doorgaans vragen ze toch veel hoor.
Hier en daar zal er wel een koop te doen zijn maar ik vind toch dat je iets goed niet verkoopt tenzij je het vervangt door iets beter.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
Wat je bij 2e hands ook niet mag vergeten is beschikbaarheid hé.
Ik zie dit regelmatig bij auto's ook, als er een levertermijn bestaat van 12 maanden zie je dikwijls een 2e hands met zeer weinig tot geen km's gewoon duurder staan dan een nieuwe zou kosten ... maar je kan er dan wel direct mee weg rijden hé.
Hetzelfde bij lenzen, als ze maar moeilijk nieuw te vinden zijn kan je veel gemakkelijker bijna de nieuw prijs vragen voor je 2e hands model ... puur vraag en aanbod (heb wel geen idee of de 70-200 f2.8 IS II moeilijk te vinden is op voorraad, maar je begrijpt wat ik bedoel)
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
-
ik heb destijds (lees : jaartje geleden) mijn 70-200 2.8 IS geruild voor een 300 f/4 IS en 250 € opleg.
Dat beschouw ik als ongeveer 1200 € terwijl de 70-200 2.8 IS nieuw toen nog ruim 1600 € kostte.
Met de nieuwe 70-200 is het prijsverschil alleen maar een heel stuk groter geworden en daarmee is de prijs van de oude 70-200 2.8 IS ook omhoog gegaan (lijkt me trouwens compleet logisch).
Gewoon blijven uitkijken tweedehands en dan zal je wel ergens eentje vinden voor een goede prijs en haal je met de 70-200 2.8 IS een geweldige lens in huis.With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
Sorry voor het bumpen van deze (oude) thread maar mijn vraag sluit vrij goed op deze thread aan, vandaar:
Kan iemand mij zeggen of de 'oude' 70-200 F4 IS uit productie is (of gaat?) ?
Ik vind niet direct info hieromtrent...
ThxCanon EOS-450D | Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS | Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II | Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS | Canon EF-S 70-200 f/2.8 IS USM | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 430EX
Comment
-
Volgens mij is er maar een versie van de 70-200 F/4 IS, dus die is zowel nieuw als oud tegelijk ... Ik heb niets gelezen over een eventuele vervanging van dit objectief. Waarom zou Canon ook ? Als je aan F/4 genoeg hebt dan is er aan zooms in het 70-200 bereik volgens mij niets beters te koop
Comment
-
Ik heb blijkbaar chance gehad dat ik de laatste 70-200 mm F 2.8 IS aan 1500 euro bij Mediamarkt heb kunnen kopen.Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
Comment