Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron doet raar vind ik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron doet raar vind ik

    Ik heb net een tamron 17-50 F2.8 gekocht en ik vind ze scherp als ik de vc af zet en minder scherp als ik die aan zet. Het is een eerste indruk, nu zondag ga ik een shootje doen ik durf natuurlijk de vc niet op zetten maar ik ga het toch eens duidelijk testen ik denk dat ze dat kunnen bij regelen in het geval het zo zou zijn zeker ??? Heeft iemand ooit zoiets voor gehad ?
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

  • #2
    Re: Tamron doet raar vind ik

    Was dit met of zonder statief?

    Met statief moet je steeds beeldstabilisatie uitzetten.
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Tamron doet raar vind ik

      Wel als ik trek vc aan en zonder statief vind ik het niet heel scherp zet ik vc af en neem statief scherper dus ik vrees dat ik ze is binnen moet doen bij de winkel ma zal nu maar eerst wachten ik heb net mijn canon 70- 300 besteld vandaag bij Grobet dus als ik die heb kan ik wel beetje verder werken
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Re: Tamron doet raar vind ik

        Ik heb de oudere versie van de Tamron zonder vc en iemand in de club bij ons de nieuwe versie met vc...en als ik eerlijk mag zijn vind ik die van mij scherper dan de nieuwe....had ook al iets opgevangen dat de nieuwe versie iets minder goed is dan de oudere...maar of het waar is

        Greetz Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron doet raar vind ik

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Ik heb de oudere versie van de Tamron zonder vc en iemand in de club bij ons de nieuwe versie met vc...en als ik eerlijk mag zijn vind ik die van mij scherper dan de nieuwe....had ook al iets opgevangen dat de nieuwe versie iets minder goed is dan de oudere...maar of het waar is

          Greetz Dirk
          Morgen weet ik echt eigelijk meer dan gaat ze 300 foto's maken in verschillende situatie's dus zal ik meer weten .Nu zeg ik al eerlijk er bij ,de test die ik gedaan heb verlopig was ook op AF dus ik weet eigelijk nog niet wat de test zal zeggen morgen als ik alles trek om manueel scherp stellen ??? maar ik vind ook op AF zou het haarscherp moeten zijn , of eis ik te veel ?
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

          Comment


          • #6
            Re: Tamron doet raar vind ik

            Uit de test op slrgear blijkt ook dat de versie zonder VC scherper is dan die mét :

            http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1297/cat/23 => Hoofdstukje "Sharpness"

            Maar de algemene score is toch wel picco hoor: 9.5 !
            Desondanks vorige maand de (goedkopere) zonder VC gekocht en zéér tevreden.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron doet raar vind ik

              Bij de test van Photozone.de http://www.photozone.de/canon-eos/48...750_28vc_canon zie ik nergens iets waaruit blijkt dat de scherpte met of zonder beeldstabilisatie beter of slechter zou zijn. Ik heb dat zelf ook nog met geen enkele lens gemerkt (maar meestal laat ik de beeldstabilisatie wel aanstaan bij de "IS" lenzen).

              Als er echt een verschil te zien is op de foto's (bij 100% dezelfde omstandigheden), dan is er toch wat mis met je lens. Probeer dan vergelijkende afdrukken mee te nemen naar de winkel, het is handiger dat je bewijsmateriaal kan laten zien (dat heb ik met de Sigma 10-20 een paar jaar geleden ook gedaan, daar zat een onscherpe vlek in, ik heb er een nieuwe lens voor gekregen).

              Op f2,8 en 50mm is de Tamron 17-50 f2,8 VC wat minder scherp volgens de test, de randen worden pas echt scherp als je het diafragma vrij ver dichtzet.
              Je moet ze dus wel testen op dezelfde brandpuntsafstand omdat ze niet gelijk presteert over het hele zoombereik.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Tamron doet raar vind ik

                Wel heel raar ik heb net 4 maal een test gedaan op verschillende objecten dus 1 foto met vr en 1 zonder dat 4 keer op een ander object MAAR ALTIJD OP STATIEF en deze foto zijn 100 percent het zelfde even scherp en ik zou zeggen goed scherp maar nu zou hij het ook nog goed moeten doen in de hand hé moet ik ook is uitzoeken hoe ik te werk ga gaan ma zeker bedankt allemaal voor de respons




                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Bij de test van Photozone.de http://www.photozone.de/canon-eos/48...750_28vc_canon zie ik nergens iets waaruit blijkt dat de scherpte met of zonder beeldstabilisatie beter of slechter zou zijn. Ik heb dat zelf ook nog met geen enkele lens gemerkt (maar meestal laat ik de beeldstabilisatie wel aanstaan bij de "IS" lenzen).

                Als er echt een verschil te zien is op de foto's (bij 100% dezelfde omstandigheden), dan is er toch wat mis met je lens. Probeer dan vergelijkende afdrukken mee te nemen naar de winkel, het is handiger dat je bewijsmateriaal kan laten zien (dat heb ik met de Sigma 10-20 een paar jaar geleden ook gedaan, daar zat een onscherpe vlek in, ik heb er een nieuwe lens voor gekregen).

                Op f2,8 en 50mm is de Tamron 17-50 f2,8 VC wat minder scherp volgens de test, de randen worden pas echt scherp als je het diafragma vrij ver dichtzet.
                Je moet ze dus wel testen op dezelfde brandpuntsafstand omdat ze niet gelijk presteert over het hele zoombereik.
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron doet raar vind ik

                  Wat ik zelf gemerkt heb bij Sigma en Tamron lenzen is dat ze altijd een bepaald percentage foto's afleveren die om een onverklaarbare reden out of focus zijn. Bij Canonlenzen heb ik dat eigenlijk nooit echt zo opgemerkt, maar dat zijn dan meestal ook wel de duurdere Canonlenzen die ik gekocht heb om de Sigma of Tamron te vervangen.
                  Ik heb dus eerst een aantal Sigma (18-50 f2,8 EX DC, 70-200 f2,8 EX, 24-70 f2,8 EX) en Tamron (28-75 f2,8) lenzen gehad, die ik later vervangen heb door Canonlenzen (eerst een goedkope oplossing zoeken, daarna verkopen met verlies, om dan later toch nog de duurste te kopen, dat is ook niet de beste manier).


                  De enige Sigma's die ik nu nog heb zijn de 150mm f2,8 Macro en de 15mm f2,8 Fish-Eye. Die laatste zit er geregeld naast met het focussen, maar dat is omdat ik die vooral gebruik als er heel weinig licht is. Optredens kan je niet als referentie nemen als je de AF-precisie wil testen. Als ik die Fish-Eye gebruik met voldoende licht, dan zijn er helemaal geen problemen (alleen de lichtmeting heeft het moeilijk met die lens, de foto's zijn geregeld overbelicht).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron doet raar vind ik

                    Zoals ik al eerder vermeld had ik heb zondag dus morgen een Fotoshoot met een model gewoonlijk maak ik ongeveer 200 - 250 foto's dus als ik de kaart in de laptop steek zal ik het zien hé dan heeft de lens der eerste doop gehad ik ben benieuwd morgenavond ga ik weten te schrijven hoe tevreden ik ben over deze sessie
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron doet raar vind ik

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                      Zoals ik al eerder vermeld had ik heb zondag dus morgen een Fotoshoot met een model gewoonlijk maak ik ongeveer 200 - 250 foto's dus als ik de kaart in de laptop steek zal ik het zien hé dan heeft de lens der eerste doop gehad ik ben benieuwd morgenavond ga ik weten te schrijven hoe tevreden ik ben over deze sessie

                      Tamron lenzen worden in de Benelux door de Beukelaer ingevoerd en verdeeeld, dus indien u niet tevreden bent worden ze direct vervangen. Dus terug ermee naar de winkel.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron doet raar vind ik

                        Ik heb net een shoot achter de rug 312 foto's getrokken en die zijn zeeeeeeeeeeeer scherp, nu ik heb alles met een statief getrokken dus mijn volgende stap gaat straat fotografie zijn. In de hand ik ben benieuwd voor die foto's dan ,deze foto's zijn nu althans zeeeeeeeeeeeeeer goed ik hoop dat het in de hand nu ook beter gaat gaan, had ik iets mis gedaan ik zou het niet weten begot maar nu met deze shoot kon ik het niet riskeren meisje reed er 140 km voor naar mij dus ik heb op zeker gespeeld dat het kind toch een mooie reeks heeft
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron doet raar vind ik

                          Als de sluitertijd kort genoeg is, dan heb je toch geen statief nodig?
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron doet raar vind ik

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Als de sluitertijd kort genoeg is, dan heb je toch geen statief nodig?
                            Ja weet ik wel maar het is er zo variabel de lichtinvallen zijn zo dat als je 40 cm verzet gans anders is komt door de gaten en koepels in de daken. Maar dat maakt het juist zo mooi om er te trekken het is een mooi plaatske dat ze helaas ook tegen de vlakte gaan gooien. Maar als er dan een beetje minder licht is ja dan zit ik zeker nog goed met statief en ik hou van perfecte mooie rechte foto's dus is ook iets gemakkelijker. Nu moest ik ook met een nieuw toestel alle cijferkes goed in't oog houden het is effe leren hé
                            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron doet raar vind ik

                              Wel is me allemaal raar geweest ik heb een shoot gedaan op statief zeeeeeeeeeeeeeeer scherpe foto's en nu in de hand er ook 45 getrokken zeeeeeeeeeeeeeeeer scherp ondertussen heb ik nu ook wel een handgreep gekocht BE-E2 maar daar kan het niet aan liggen raar dat ik in het beging de eerste foto ietsjes minder scherp had miss toch beetje scherp op snee gegaan met de sluitertijd ?? in de hand ?? ma het is allemaal dik in orde nu allemaal bedankt voor jullie reactie's dus de tamron is een super lensje
                              Op naar zaterdag en zondag twee shoots en hopelijk mooi weer
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                              Comment

                              Working...
                              X