Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma objectieven

Het viel me op aan de sigma objectieven dat er op een hele reeks objectieven van sigma een gouden ring is aangebracht, maar er zijn er ook veel met geen gouden ring hebben, zelfs één met een rode ring , heeft dat wat te betekenen , ik denk zelf dat die gouden ring te maken heeft met de kwalieit van het objectief , is dat zo?

Re: Sigma objectieven

Goude ring is de EX serie
    Rode ring is voor arme Canon gebruikers..........
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De rode ring ken ik enkel van de 18-200 niet OS en de 70-300 volgens mij?

Het lijkt me complete willekeur, want mijn 70-200 f2.8 heeft een gouden ring...maar mijn 18-200 OS heeft dat ook...mijn 24-70 f2.8 dan weer niet volgens mij...

Bij Sigma is de aanduiding EX enkel iets dat over de kwaliteit zegt...alleen hebben ze dat ook weer veranderd een tijdje geleden....
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Goude ring is de EX serie
        Rode ring is voor arme Canon gebruikers..........
        Hmzz...moet ik toch mijn lenzen eens goed nakijken...dacht dat mijn 18-200 ook een gouden ring had namelijk...

Comment

De 24-70 2.8 heeft een gouden ring , of er zijn zonder weet ik niet

Comment

The build quality of this lens is quite superb. It carries the Sigma ‘EX’ label, with a gold ring, which signifies superior optical and build quality.
            nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
            http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Hallo,

heb een Sigma EX 20/40 f2.8 gehad >> gouden ring
              EX 24/70 f2.8 macro >> gouden ring
              18/200 OS >> géén gouden ring

nu heb ik een EX 24/70 f2.8 HSM >> gouden ring

Volgens mij hebben enkel de EX objectieven een gouden ring, ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

grtjs Jozef
              D800 en een goed glasservies

Comment

Daar ben ik nu ook achter gekomen , maar het is me nog niet duidelijk wat een rode ring wil zeggen

Comment

de rode duidt op een apo volgens sommige sites
                  nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                  http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Hier ook even gechecked...inderdaad EX met gouden ring, niet EX zonder...

EX stond voorheen inderdaad voor bouwkwaliteit (de professionele lijn...) maar wordt nu alleen nog maar gebruikt op lenzen met een vaste diafragma waarde over het hele bereik...

Bijv. een 120-400 is geen EX lens meer...maar heeft nog wel die degelijke bouwkwaliteit.

Hierboven staat dat rood voor niet EX Canon lenzen is...klinkt ook geloofwaardig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Hierboven staat dat rood voor niet EX Canon lenzen is...klinkt ook geloofwaardig
                      Wel goed lezen
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

de Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG macro 1:2 (new, built-in af) - Nikon (FX, DX) heeft ook een rode ring , denk dat het wel te maken heeft met die apo , want je kan ze krijgen zonder apo kost 100 euro minder maar heeft die rode ring niet , maar het heeft zeker niets te maken met canon

Comment

Working...
                        X