Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel fotografen hebben 2 bodies, maar bijna altijd hetzelfde merk (toch lenzenpraat)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: veel fotografen hebben 2 bodies, maar bijna altijd hetzelfde merk (toch lenzenpra

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Gekke is dat Nikkor een aantal lenzen maakt waar de Canonmannen jaloers om zijn en omgekeerd.
    euh ... wie zijn die mensen dan wel ? ...
    Gurdy

Comment

Re: veel fotografen hebben 2 bodies, maar bijna altijd hetzelfde merk (toch lenzenpra

Het enige objectief waarvoor ik een body van een ander merk zou kopen is de 17mm Tilt/Shift van Canon. Daar bestaat geen alternatief voor bij een ander merk. Ik schrijf "zou" want ik heb er het budget niet voor...

Daarnaast herinner ik me verhalen van internationaal bekende natuurfotografen (weet niet juist meer wie) die speciaal een Pentax body kochten om de Pentax FA*250-600 te kunnen gebruiken. Let wel, dat dateert uit de dagen van de analoge film, toen de keuze van pelicule meer impact op het eindresultaat had dan de keuze van het cameramerk.

In beide gevallen gaat het om "uniek" beeldhoekbereik en/of specifieke eigenschappen. Niet om subtiele verschillen van kwaliteit.

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

ik denk dat er wel veel 'budget' nikonians jaloers zijn op de Canon 70-200 f4 lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          ik denk dat er wel veel 'budget' nikonians jaloers zijn op de Canon 70-200 f4 lenzen.
          Weinigen kennen helaas de Nikon 70-210mm f4.
          Zeer scherpe lens, compact en sterk gebouwd en een deftige macro-stand.
          Enig minpunt was de niet bijster snelle AF. En de iets koelere kleuren door andere coating. Maar dit is natuurlijk eenvoudig op te lossen dmv witbalans.

Kan je tegenwoordig zeer goedkoop krijgen: tussen 100 & 200 euro. Ze zijn alleen zeldzaam...

Was mijn telelens & portretlens, tot ik de 80-200mm f2.8 kocht...

Een ander paar mouwen in vgl met een modern Canon 70-200 f4 natuurlijk. Maar de optie ís er wel.

Comment

Maar is de 80-200 f2.8 prijstechnisch dan geen tegenhanger van de 70-200 f4 van canon? Of heb ik dat mis?

Ik denk persoonlijk dat weinig Nikonians jaloers zijn op Canon en vice versa

Voor wat betreft backup bodies. Ik denk dat de niet pro's daar met name de oude body voor hebben die toch geen noemenswaardige restwaarde meer heeft...en daardoor dezelfde body
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Dat het niet interessant is blijkt uit het feit dat bijna niemand dat doet en omdat dat hier tersprake gebracht word zal men dat ook niet doen , de reden is heel simpel de objectieven, de werking met je body die je zo gewoon bent, er is al een duidelijk verschil tussen nikon en canon bv canon gebruikt M AV TV P en nikon M A S P en er zullen nog veel andere dingen zijn die anders zijn, men is zijn camera zo gewoon dat men dat het blindelings gaat gebruiken en ik denk dat men toch een beetje shovinisme in zijn merk legt

Comment

Working...
              X