Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groothoeklens !!!

Hoi iedereen,

Ik ben van plan me een groothoeklens aan te schaffen omdat we nogal veel steden enz...bezoeken als we reizen en ook voor dat net iets meer bij landschappen en groepsfotografie.

Welke raden jullie me aan? Heb al op de zoekfunctie bezig geweest maar raak er niet wijzer uit.

Had gedacht aan de Tokina 11-16mm 2.8f of de sigma 10-20mm maar nu las ik dat er een nieuwe sigma uitkomt of al is...de 10-16mm...Ik zou graag weten welke de beste is van de drie?

Heb al van alles gelezen over de 3 maar geraak er niet uit...graag raad!

Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Re: Groothoeklens !!!

ik vermoed dat je nog niet alles hebt gelezen.
    Vrij recente topics handelen over deze lens: Sigma 8-16mm
    Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

tokina is heel goed
      Last edited by koen1950; 14 juli 2010, 18:26.

Comment

ik wil ook de tokina 11-16 /2.8 het schijnt dat het heel goede lens is zowel optisch als mechanisch en ook snelle AF ik heb nog niets anders gelezen als goede revieuws kost 549 euro , ik zou niet weten waarom je zou moeten kiezen voor de sigma 10-20

enkele voorbeelden van de tokina:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
        Last edited by koen1950; 14 juli 2010, 18:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          ik wil ook de tokina 11-16 /2.8 het schijnt dat het heel goede lens is zowel optisch als mechanisch en ook snelle AF ik heb nog niets anders gelezen als goede revieuws kost 549 euro , ik zou niet weten waarom je zou moeten kiezen voor de sigma 10-20
          BV een groter zoomberijk en 10% grotere groothoek.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb de Tokina 11-16 2.8 en ben er super tevreden ermee, zowel mechanisch als optisch.
            Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

Comment

Ik heb ook de Tokina 11-16mm en dat is gewoon een schitterende lens!!! AF idd snel, en ook leuk dat die binnenin zoomt en scherpstelt. Ik bedoel hiermee dat de lens dus niet langer/korter wordt bij in- en uitzoomen, en scherpstellen...

Comment

Bedankt voor de feedback het word dus de tokina alleen zal nog wat moeten verder sparen denk ik....

Grtz dirk
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                X