Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F2.8L IS USM II of Canon EF 85mm f/1.2 L II USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200mm F2.8L IS USM II of Canon EF 85mm f/1.2 L II USM

Ik zou een nieuw objectief willen aanschaffen en twijfel sterk tussen bovenstaande lenzen.
    Portretten maken interesseren me het meest en ik ben wild van de DOF die de 85mm aan kan. Ik gebruik momenteel de Canon EF 50mm f/1.8 II.

bottom line. Ik wil een lens met een zeer hoge beeldkwaliteit. Is de 85mm beter dan de 70-200m? Iemand die beide objectieven heeft en kan vergelijken?

Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM II of Canon EF 85mm f/1.2 L II USM

Ik heb de 70-200 en heb al een aantal keer met de 85 gewerkt.
    De 85 is natuurlijk dat tikkeltje beter, maar ook slechts een klein tikkeltje.
    Ik zou die 85 vooral kiezen voor de prachtige DOF en lichtgevoeligheid.
    70-200 krijgt voor mij de voorkeur omdat die nog zo'n flexibiliteit toelaat. (hangt af wat je er mee wil doen natuurlijk)
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Eerst zeggen, ik heb zowel na 85 f1,2 als ne 70-200 f2,8 wel zonder IS maar dat heeft geen invloed op de kwaliteit, Uiteraard is de 85 mm beter is een prime en ne droom, maar der is ook de 85mm f 1,8 aan een goeie 300 euro, ook een niet te onderschatten objectief, die heb ik ook gehad, maar toen de gelegenheid zich voordeed op een L te kopen aan een mooie prijs heb ik dat gedaan. De 70-200 is ook een zeer goede lens en is meer verscheiden in de mogelijkheden, het grote probleem is voor mij de minimum scherpstelafstand van 1.50 meter, wat slechts 90 centimeter is voor de 85mm, voor portretten in een studio van beperkte afmetingen is 1.50 m afstand dikwijls niet comfortabel werken. Aan andere kant is de zoom 70-200 inzetbaar voor modellen zeker buiten, sport, concert, pers en vormt ze een zeer veelzijdig objectief.
      Dus je moet even kijken wat voor U het belangrijkst is, ik geef U hieronder mijn oordeel.

Heb je een beperkt budget voor 1 lens: de 85 mm F1,8
      Heb je een ruimer budget voor 1 lens de: 70-200 F2,8 L USM zelfs zonder IS tweedehands tegenwoordig te koop voor 850 Euro

Met beiden lenzen ga je kwaliteit in huis halen !

MVG, Jeff c.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De persoon spreekt over de 70-200 2.8 mark 2, beide antwoorden zijn dus niet relevant.

Mijn keuze zou zijn: Canon 70-200mm F2.8L IS USM II EN Canon EF 85mm f/1.8 USM
        (De 85mm kost nieuw slechts een kleine 350 euro.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door idefix Bekijk bericht
          De persoon spreekt over de 70-200 2.8 mark 2, beide antwoorden zijn dus niet relevant.

Je spreekt over de niet-relevantie van onze post, begint over de 85 F1.8, en zwijgt over eventuele ervaring met een van beide lenzen...
          Zo'n comments ontmoedigen mensen om nog te reageren . Laat de TS zelf eens beslissen over relevantie van de antwoorden.
          Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door idefix Bekijk bericht

Allez weer ene die het warm water opnieuw wil uitvinden, beide antwoorden zijn zeker relevant, omdat ze ontspruiten uit ervaring. Nu dat er opeens een versie II is van de 70-200 IS is het oude niet meer goe of wat? Ik zal niet ontkennen dat het nieuwe waarschijnlijk (hopelijk) net iets beter is. Alleen gaat ge dat zien in een doorsnee amateur gebruik, daar heb ik mijn twijfels over. Het is makkelijk om het nieuwe voor het oude te schuiven en te zeggen dat is de weg die je moet volgen, maar ik vraag me af, wandel jij ook op die weg, of loopt die weg doorheen je dromen? Ik kan je volgen met "koop beide lenzen" ik zou ook een 70-200 non IS tweedehands en een 85 F 1,8 kopen, en dan ga ik rond de 1200 euro uitgeven, met Uw voorstel ga je rond de 2400 euro uitgeven, en ge denkt echt dat die 1200 euro extra zichtbaar gaan zijn voor jan modaal !

Have Fun !

Jeff c.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

bedankt voor al jullie info!
              Ik heb nog 2 bijkomende vragen:

Hoeveel stops verlies je met de non IS versie?
              Is deze nog te verkrijgen of moet ik 2de hands zoeken?

Comment

Je verliest geen stops met de non-IS. Je wint stops met de IS.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je wint stops wanneer het een onbeweeglijk onderwerp is. Die stabilisatie beperkt de bewegingen van je camera als je bv uit de hand shoot, en geeft je ondertussen (bij de MKII) 4 stops (in praktijk zou ik maar op 2 stops hopen) voordeel.

Stabilisatie helpt echter nauwelijks wanneer je onderwerp in beweging is. (tenzij je heel goed bent in "panning" enzo)
                  Ik dacht niet dat er van de MKII een non-IS versie gemaakt is. (daar kan ik fout in zijn)

Comment

Wat zou een reden zijn om een nieuwe 70-200mm te kopen in plaats van de oude, enkel de IS of ook de beeldkwaliteit?

Comment

Ik las dat er op vlak van scherpte wide-open, vignettering en algemene kwaliteit toch nog vooruitgang geboekt is. 'k Moet zeggen dat de MkI al schitterend is, dus enorm zal die vooruitgang nu ook niet zijn, maar in de volgende review zijn ze er toch heel enthousiast over.
                      Review op The Digital Picture
                      Deze site geeft voor mij meestal duidelijke en eerlijke reviews...

('k moet zeggen, als je de IS niet echt ten voeten uit nodig hebt, is de non-IS versie van de MkI toch stukken goedkoper, en eveneens een prachtige lens. Tot over een aantal maanden werd deze vaak als de beste tele-zoom genoemd, dus nu zal die zoals eerder gezegd zeker niet slechter geworden zijn )

Comment

Iemand een idee of de 70-200 2.8 IS MkI nog ergens te koop is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stonebox Bekijk bericht
                          Wat zou een reden zijn om een nieuwe 70-200mm te kopen in plaats van de oude, enkel de IS of ook de beeldkwaliteit?
                          Geen, de "oude" 70-200 F2.8 L IS ( mk I ) doet nog steeds prima zijn job. Aan jou de keuze wat jouw budget is. Dat is het enige dat kan beslissen welke lens je gaat nemen. Heb je een groot budget ga dan voor de mkII of voor de mkI + een andere lens. Heb je een kleiner budget ga dan vor de mkI. Zowieso, je zal geen spijt hebben van zo een lens. Ik blijf nog altijd bij de mkI versie, haarscherp, prachtig beeld, goed gewicht, en snel als de bliksem.

Ik vrees alleen voor jou dat die tweedehands niet zo gemakkelijk te vinden zal zijn.

Mvg,
                          Oli
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                            Iemand een idee of de 70-200 2.8 IS MkI nog ergens te koop is?
                            der staat der momenteel eentje in"aangeboden"

Comment

Inderdaad, bijna wekelijks wordt er hier eentje te koop aangeboden voor 1200 a 1300 euro.

Comment

Working...
                              X