Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat kopen

ik heb een nikon d90 met een lens 18-105 ik zou graag nog een lens bij kope. ik fotografeer sporthonden,landschappen en portretten. welke lens raden jullie mij aan .
    ik heb al gezien dat er somigen ook een sigma lens hebben in de plaats van een nikon is dit even waardig . en wat denken jullie van tussen die twee Nikkor AF-S 300mm f/4.0 IF-ED of Nikkor AF-D 80-400mm F 4.5-5.6 ED VR . Die van 300mm heeft geen vr kunnen jullie ook zeggen wat dit is en is dit beter.ik ben nog een leek en zo graag wat meer weten van jullie personen met ervaring. en moesten er mensen zijn in de streek van torhout die mij wat uitleg willen geven over hoe en wat van het fotograferen dan zou ik dit met veel dank aanvaarden. sorry hoor het is wat veel in 1 keer wat ik vraag he.
    groeten patrick
    Last edited by cazan; 12 juli 2010, 20:48.
    nikon D90 nikon 18-105-3.5-5.6G,

Re: wat kopen

Wil je eens lens kopen om het kopen, of....wat wil je nu eigenlijk, want ik begrijp het niet helemaal.
    Ik persoonlijk zou eerst meer werk maken van mijn kennis mbt fotografie (compo, licht, DOF etc) voor ik misschien wat impulsief een andere lens zou kopen. Als je meer fotografeert ontdek je wellicht een voorkeur voor 'n bepaald fotografie-genre en kun je daar gericht een lens voor kopen.

Comment

Moet eigenlijk Monica bijtreden, bovendien hebben beide lenzen die je noemt een aardig prijskaartje EN zijn dit niet direct de lenzen voor wat jij wil fotograferen
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Alle drie je onnderwerpen kun je met een de 18-105 doen, al zul bij de honden dan misschien te veraf staan. Ik neem aan dat de sporthonden rennen en dan is de AF van de 80-400 niet snel genoeg, eerder geschikt voor sportslakken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zijn de hondjes te klein in beeld => langere lens
          zijn je landschappen te besloten => kortere lens

haal je geen sluitertijden die snel genoeg zijn => lichtstekere lens.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            zijn de hondjes te klein in beeld => langere lens.
            Of de benen gebruiken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Of de benen gebruiken.
              ervan uitgaande dat je dichterbij kan komen, lijkt me dat idd preferabel.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Stel jezelf wat vragen:
                Wat kom je nu te kort met je huidige lens?
                Wat je motivatie is om brandpunt tot 400 mm te overwegen?
                Past zoiets binnen het beschikbare budget? De Nikons kosten rond 1200-1500 euro.
                Lenzen van Sigma, Tokina, Tamron bieden in het algemeen een gunstiger prijs/ prestatie verhouding.
                Wil je flexibel zijn in onderwerpen komt een zoomlens eerder in aanmerking dan een vast brandpunt. De 80-400 sluit qua brandpuntsafstand aan op wat je nu hebt. De VR is mooi meegenomen gegeven de lange brandpunten. Voor portretgebruik zet ik vraagtekens bij de minimum scherpstelafstand van 230 cm en de omvang van de lens; lijkt me wat intimiderend, zeker met zonnekap erop.
                Nikon kan je wel een gloeiend verhaal vertellen over VibratieReductie.

Hou ook in het achterhoofd dat met een telelens de volgende aanschaf al snel een statief zal worden (eenpoot/ driepoot).

Groet Hans.

Comment

Om met een 400mm sport fotografie te maken moet je al wat ervaring hebben

Comment

den 300 f4 ga je toch het meest plezier aan hebben denk ik.
                    die 80-400 is inderdaad niet van de rapste.

enne VR, compenseert enkel de lens/camera beweging, niet het onderwerp.
                    en enige oefening zal nodig zijn om op 300 mm scherpe foto's te maken
                    nikon stuff

Comment

Working...
                    X