Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens kiezen voor 550D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens kiezen voor 550D

Ik overweeg om een Canon 550D aan te schaffen.
    Ik zie dat er aanbiedingen zijn met lenzen: 18-55 IS, 18-135 IS en 55-250 IS.
    Zelf ben ik een gewone compact digitaal fototoestel Canon 100IS gewoon met 10 voudige zoom, enkel groothoek stelt teleur.
    Wat mag ik verwachten van 18 -55 IS en 18 - 135 IS lenzen wat zoom en groothoek + kwaliteit betreffen?
    Welke geheugenkaart van 16 GB zou ik nemen ook om te filmen?

Dank bij voorbaat.

Re: Welke lens kiezen voor 550D

combinatie 18-55IS en 55-250IS zijn zeer goede startlenzen.
    mss ook een 50 f1.8 voor leuke portretjes en je kan al een eind weg.

goed de handleiding doorworstelen, eventueel een boek specifiek voor je canon kopen.
    en veel foto's maken.
    't is een gigantisch verschil tussen een compact en een dslr, dus in't begin kan't wat tegenvallen. maar een boek en de handleiding kan al veel voorkomen.

geheugenkaart met een extreme 2 van scandisk of gelijkaardig gaat het al hoor
    nikon stuff

Comment

Heb zelf geen kitlenzen maar een 17-55 en een 70-200 (zie handtekening hieronder), dit tot volle tevredenheid.
      Toch lijkt het me heel erg makkelijk om als kitlens een allrounder te hebben zoals de 55-250. Met name bij uitstappen naar de dierentuin lijkt het me interessant om met één lens zowat alles te kunnen fotograferen. Ook spelende kinderen fotograferen op pakweg 20 meter zorgt voor leuke spontane foto's met je grootbereik-lens. Hoedanook, je zal veel plezier beleven aan je nieuwe camera!

Koenraad

Comment

Persoonlijk dacht ik eraan een body 550D te kopen met 1 lens.
        Welke zou ik dan juist nemen zodat ik toch een 10 voudige zoom minimaal heb? bij foto rubens zijn er verschillende sets mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bennyhuyghe Bekijk bericht
          Wat mag ik verwachten van 18 -55 IS en 18 - 135 IS lenzen wat zoom en groothoek + kwaliteit betreffen?

Dank bij voorbaat.
          Klassieker, u bedoelt TELE en groothoek.
          Wat TELE betreft mag u verwachten dat de lens met 250mm u nog iets meer TELE geeft dan de kompaktsuperzoom geheel INgezoomd.MET 55mm en 135 mm is dat uiteraard niet het geval.
          Persoonlijk zou ik gaan voor een setje van 18-XX en daarbij een TELEzoom (en niet zoomzoom) voor het verre werk, dan heeft u groothoek en TELE.
          Vergeet het zoveelx zoom, millimeters zijn bepalend.

Comment

Beste Telekees,

Bij Foto Rubens hebben ze een setje
            Canon EOS 550D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS voor 899 euro.
            Is dit hetgeen je bedoelt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bennyhuyghe Bekijk bericht
              Beste Telekees,

Bij Foto Rubens hebben ze een setje
              Canon EOS 550D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS voor 899 euro.
              Is dit hetgeen je bedoelt?
              Ja, dat is een heel goed setje,optisch beter dan alle betaalbare 18-XXX zooms.
              Er zal alleen wel eens gewisseld moeten worden....
              Een overweging die je hierbij moet maken is dat de superzooms aan de lange kant nogal tegenvallen, de 55-250 is daarvoor gewoon veel beter.
              Moet het toch persee een superzoom worden, dan is de Canon EFs 18-200 een van de minst slechte.

Comment

Met de Tamron 18-270mm haal ik goeie resultaten.
                Op dpreview doet hij het heel goed :http://www.dpreview.com/lensreviews/...p5-6p3_vc_n15/
                Deze combinatie is te koop bij konijnenberg te koop voor 1066€ http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-270mm_vc.html
                Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Working...
                X