Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron of Sony

Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee lenzen. De Tamron 17-50 F/2.8 of de Sony SAL 16-80 F/3.5-4.5 Carl Zeiss ? Wil die vooral gebruiken voor landschap en architectuur.
    Wat ik belangrijk vind is scherpte en mooi kleuren.
    De SAL kost bijna 2x zoveel, dus mag ik er vanuit gaan dat die ook de betere lens is ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Re: Tamron of Sony

Ik kijk altijd eens graag bij Dyxum. Beide lenzen hebben bijna dezelfde score daar.

Tamron:
    Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD Aspherical A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

Sony:
    Sony Carl Zeiss 16-80mm F3.5-4.5 DT Vario-Sonnar T* A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

Groeten,

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dimbel Bekijk bericht
      Ik kijk altijd eens graag bij Dyxum. Beide lenzen hebben bijna dezelfde score daar.
      Hou er wel rekening mee dat dit heel subjectieve scores zijn .

De handigste manier om van die informatie gebruik te maken vind ik het eens doorlezen van commentaren van mensen die concrete lenzen vergelijken en plus- en minpunten vermelden.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Zoals ik hier net in een ander topic al aangaf: CZ legt zich bij alle lensontwerpen toe op perfecte scherpte, resolutie en contrast zonder dat je het diafragme toe moet knijpen.
        Smaak wat kleuren betreft is natuurlijk iets persoonlijks, en in je body kan je ook nog wel e.e.a. van instellingen aanpassen om kleur te beïnvloeden (wat jpeg betreft). Zelf vind ik de kleurweergave van de CZ beter dan van de Tamron (bij "standaard"-instelling van de body).

De Tamron heb ik even gehad en daarvan was ik eerlijk gezegd niet onder de indruk (vooral dan wat scherpte wijdopen betreft).

De prijs van de CZ is het voornaamste nadeel, maar probeer er eentje tweedehands te vinden (en vooraf testen), zou ik zeggen...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Over de Tamron kan ik niet meepraten, maar de 1680CZ vind ik alleszins in alle opzichten zeer goed.
          Op de individuele scores op Dyxon zou ik zoals al gezegd alleszins niet afgaan; als je de reviews doorneemt zie je dadelijk waarom. Kijk beter eens bij Kurt Munger: die heeft zelfs een vergelijking van beide en vindt de Tamron een valabel alternatief.
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

ik zou voor de CZ gaan, ik wil die ook kopen dit jaar, de prijzen zijn ongeveer gelijklopend

Comment

Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee lenzen. De Tamron 17-50 F/2.8 of de Sony SAL 16-80 F/3.5-4.5 Carl Zeiss ? Wil die vooral gebruiken voor landschap en architectuur.
              De SAL kost bijna 2x zoveel, dus mag ik er vanuit gaan dat die ook de betere lens is ?
              weeral een nieuw dilemma ik dacht dat je nu gekozen had na je discussie sigma 10-20 of tamron 17-50

is je sterrebeeld weegschaal
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

als je toch een sonytoestel hebt zou ik zeker voor sony carl zeiss gaan

Comment

Ik was van plan om de Tamron 17-50 te kopen maar ik kon toen 2dehands de Carl Zeiss 16-80 kopen. Het zijn allebei prima lenzen, maar als je de lichtsterkte van de Tamron (f2.8) niet nodig hebt is de Carl Zeiss (f/3.5-4.5) de betere lens volgens mij .
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    Ik was van plan om de Tamron 17-50 te kopen maar ik kon toen 2dehands de Carl Zeiss 16-80 kopen. Het zijn allebei prima lenzen, maar als je de lichtsterkte van de Tamron (f2.8) niet nodig hebt is de Carl Zeiss (f/3.5-4.5) de betere lens volgens mij .
                    Ik ben het hier ook volledig mee eens

Vergelijk wel goed de prijzen, want ze durven veel verschillen!
                    bv foka, konijnenberg, cameranu, etc...

Comment

Ik heb gekozen , de Sigma 10-20. De Carl Zeiss kost meer als 600€ en ik weet niet of die zoveel beter is qua scherpte en kleuren als de Sigma.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Ik heb gekozen , de Sigma 10-20. De Carl Zeiss kost meer als 600€ en ik weet niet of die zoveel beter is qua scherpte en kleuren als de Sigma.
                        ik snap het verband niet tussen beide
                        tenzij, om iemand te citeren: "Note: you're paying for the 10-13mm part of this lens, do not buy this lens if you think you'll be using it mostly at the long end, say 15-18mm. Go out and buy the way more useful Sony 16-105mm for the same money, or CZ 16-80mm for a little more money."

Mocht je toch nog niet beslist hebben : "The Sigma 10-20mm F/4-5.6 super wide angle lens turned in a good performance, but has some problems. (...) In the end, I think I might pass on this Sigma for the better Sony 11-18mm F/4.5-5.6, it'll cost you more money, but you won't have to worry about the things mentioned above. "
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ik heb beslist , de Sigma. De Sony 16-105mm is me te duur. De Carl Zeiss 16-80mm is waarschijnlijk scherper maar ook te duur.
                          En ik ben begonnen met het idee om een groothoeklens te kopen, dus de Sigma 10-20mm is de beste keus. Je hebt ook nog de Sigma 8-16mm, maar ook te duur.

Comment

Ik heb beslist , de Sigma. De Sony 16-105mm is me te duur. De Carl Zeiss 16-80mm is waarschijnlijk scherper maar ook te duur.
                            En ik ben begonnen met het idee om een groothoeklens te kopen, dus de Sigma 10-20mm is de beste keus. Je hebt ook nog de Sigma 8-16mm, maar ook te duur.
                            De Sigma 10-20 is een uitstekende keuze prijs/kwaliteit! Maar ik denk dat andere bedoelden dat de CZ 16-80 en de Sigma 10-20 eigenlijk niets met elkaar gemeen hebben Ze hebben elk hun eigen terrein (Maar zoals je zelf zegt, je gaat nu voor groothoek)

ps: dat begint een leuke set te worden

Comment

De sony 16-105 komt niet zo goed uit de test ook kijk maar eens op photozone daar krijgt ie maar voor de optische kwalieit 2op4

Comment

Working...
                              X