Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
3d Lens
Collapse
X
-
-
Re: 3d Lens
Naar mijn mening kan het niet werken, de twee "ogen" van een echte 3D lens gaan dichten bij elkaar staan bij het focussen op een dichterbij gelegen object en van elkaar weg voor een verder gelegen object, zoals menselijke ogen. Ik denk dat het effect met deze lens zal zijn dat je je FOV gewoon vergroot.
Comment
-
Re: 3d Lens
Hi,
Ik heb zo'n set om 3D opnames te maken. Uw kleinbeeldformaat zal in twee worden opgedeeld en bij het uitvergroten zal je sowieso wat scherpte verliezen.
Een lange tijd geleden wou ik 3D-opnames maken en heb toen enkele gemaakt. Evenwel moeten stoppen wegens verlies van het zicht op een oog.
Heb ook opnames gemaakt door de camera op een laterale slede te monteren en deze na de eerste foto te verschuiven naar de andere stand. Goed gelukt, maar je moet dan wel de opnames bekijken via een ouderwetse stereokijker. Het maakt niet uit of het onderwerp (persoon) ietsje beweegt... dat verhoogt zelfs het ruimtelijk effect.
In de industrie gebruikt met ook wel twee camera's zodat men een groter en scherper beeld kan bekomen.
Mvg. José.
Comment
Comment