Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSLR + objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste DSLR + objectieven

Ik ben van plan eerstdaags mijn eerste dslr aan te schaffen, gezien mijn budget ben ik van een kit te kopen en had hierbij gedacht aan een canon eos 1000d, met een 18-55 en Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens. Ook bestaat er een kit met lenzen 18-55 en Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III USM. Welke van de twee kits zijn aan te raden ? Ik ben vooral geïnteresseerd in portret - en reisfotografie.

Re: Eerste DSLR + objectieven

mijn advies
    koop de kit met de 18-55
    zo heb je een idee van wat de lens kan en vooral niet kan
    na 6 maanden ben je deze lens beu en ga je opzoek naar iets dat lichtsterker is
    die 75-300 zal je volgens mij niet veel gebruiken

ik heb voor mezelf de 18-55 gekocht met een 450D en daarna voor het bereik en het gemak een 18-200.

die 18-200 heb ik op mijn vakantie 1x gebruikt en is ondertussen dus al verkocht ik ga nu iets kopen om mijn 18-50 te vervangen door iets meer lichtsterk.
    Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
    https://500px.com/patrikuytterhoeven

Comment

de eerste kit zou ik zeggen maar persoonlijk zou ik wel eerder gaan voor de 450 of 500d
      deze zijn sneller in het wegschrijven en ook nog beter op andere vlakken
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

voor portretten de 85mm f/1.8

de 18-55 is een goede lens, je gaat er veel plezier van hebben.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Zorg dan wel dat je de 18-55 IS (image-stabilization) hebt !

De 18-55 zonder de IS trekt op niet veel (was mijn kitlens en ben blij dat ik nu andere objectieven heb).
          De 55-250 IS is voor z'n geld ook een erg goed objectief. Goede keuze dus! (al zou ik een stapje hoger gaan dan de 1000D)
          Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Ik zat met hetzelfde probleem, en kocht de bovengenoemde kit.
            Van de 1000 d geen slecht woord, er zijn er zeker veel betere, maar voor mij is dit voldoende.
            Wat betreft de 18-55, die was ( volgens mij ) niet erg handig en heb hem "weggegeven" voor de prijs van de twee filters die erop stonden om wat lichtsterker en steviger glas te kopen.
            Succes met je keuze
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
              Van de 1000 d geen slecht woord, er zijn er zeker veel betere, maar voor mij is dit voldoende.
              Klopt. Voor de lenzen die je op het oog hebt is dit zeker en vast een prima passende camera. De 1000D werkt prettig, is compact, licht en niet te opvallend (toch zaken om in het oog te houden als je gaat reizen met je camera).

Het enige dat je zou kunnen "missen" (zeer relatief) ten opzichte van de 450D (="een stapje hoger") is (volgens mij) het gebrek aan spotmeting. Mits wat ervaring vang je dat "gebrek" wel op.

Qua lenzen zou ik de 18-55 IS en de 55-250 IS aanraden.

Comment

Vandaag de dag zijn er goede superzooms beschikbaar: zodus raad ik een 18-200mm aan in combomet je 1000D i.p.v. verscheidene kitlenzen. Zo heb je alles in een enkel objectief en kan je later aanvullen met meer specifieke lenzen voor specifieke doeleinden zoals een bvb f1.4/85 voor portret of een snelle 300mm voor indoor sport, of whatever...

Veel succes.
                F.

Comment

Working...
                X